Case
Bedrijf

Grafisch Bedrijf Goes

Diensten

Social Media Advertising

GBG GOES SOCIAL

De basis van jouw bedrijf.

De Corona crisis treft vrijwel iedereen op persoonlijk en/of zakelijk gebied. Natuurlijk hopen wij dat iedereen gezond en wel blijft, #staysafe. Hopelijk kunnen daarnaast veel bedrijven binnenkort met de nodige maatregelen open. En dat is precies waar GBG bij kan helpen!

Met de nodige producten die gemaakt zijn van karton, bieden zij diverse duurzame en goedkope oplossingen om Corona de baas te zijn. Denk hierbij aan scheidingswanden, (vloer)stickers en bureau afscheidingswanden. Dat moet natuurlijk onder de aandacht gebracht worden en er is op dat moment geen beter middel dan Social Media. Vandaar dat GBG terecht kwam bij AddMark.

We zijn begonnen met het doel van de campagne. We wilden zoveel mogelijk traffic en conversies realiseren voor GBG, maar de hoofddoelstelling is met name verkeer. Doordat het een bijzondere tijd is en het afwachten is hoe de maatregelen zich ontwikkelen, is het belangrijk om onder de aandacht te blijven en wanneer het moment daar is; denkt de doelgroep aan jou! Uiteindelijk valt of staat een campagne met de juiste targeting, dus ook in dit geval. We zijn gaan kijken voor wie deze producten interessant zijn, waarbij logischerwijs al een deel vervalt; particulieren. Deze mensen hebben thuis namelijk geen scheidingswand nodig. Dan blijft de zakelijke markt over. Door gebruik te maken van interessegroepen op Social Media konden we deze mensen identificeren en door na te gaan in welke locaties deze mensen zouden zitten, kwamen we met een ideale groep mensen.

Doelstelling: check, targeting: check, dan rest alleen nog de creatieve uiting. Daarbij is het belangrijk om de aandacht te trekken van je doelgroep. Middels statische én dynamische content proberen we een variatie te brengen om te bekijken met welke content we de doelgroep kunnen aanspreken, om hier vervolgens mee te blijven experimenteren en te optimaliseren.

Momenteel heeft de campagne al een stijging in traffic van meer dan 60% opgeleverd en zijn er al meerdere orders binnengekomen. Positieve cijfers! En dit is nog maar het begin.