Growth Marketing

Growth marketing, marketing waarbij creativiteit en data samenwerken.

Growth marketing. Zoals de naam al doet vermoeden, draait om groeien! Realiseer deze groei door het inzetten growth marketing, gefocust op je doelgroep en hun wensen en problemen.

Growth Marketing

Wat is growth marketing?

Growth marketing is een relatief nieuwe marketingvorm gericht op het stimuleren van kwalitatieve voor je bedrijf.

Een iets bekender term die wat weg heeft van growth marketing is growth hacking, misschien heb je hier al eens van gehoord? Het doel is in ieder geval hetzelfde namelijk; groeien. Maar er is wel degelijk een klein verschil.

Growth hacking richt zich op de algemene, snelle groei van een bedrijf doormiddel van technologische hacks en uitvindingen.

Bij growth marketing wordt de focus niet gelegd op snelle groei maar kwalitatieve groei en het vasthouden van die groei. Growth marketing richt zich op de branding van het bedrijf en de interactie met de doelgroep.

Begin met een growth strategy

Voor het behalen van kwalitatieve groei is het belangrijk dat je beschikt over een plan van aanpak. Met kwalitatieve groei bedoelen we dat je groei realiseert op basis van duurzame relaties die je opbouwt met klanten.

De effecten van je growth marketing vallen en staan met bij je growth marketing strategy. Het is belangrijk om hier dus de nodige tijd en aandacht aan te besteden. Zorg ervoor dat de activiteiten, uitdagingen en doelen helder zijn voor het gehele marketingteam.

Starten met growth marketing

Bij growth marketing wordt niet alleen gericht op het aantrekken van nieuwe klanten, maar ook op het activeren van bestaande klanten.

Je kunt dus niet zomaar iets doen met de hoop dat het werkt, je moet weten dat het werkt. Nu denk je vast; hoe dan.. Ik heb geen glazen bol?

Wij ook niet, maar data, dat hebben we allemaal!

Data

Data is waar het proces begint en eindigt. Aan de hand van data die continue geanalyseerd wordt krijg je verschillende inzichten.

Concept ontwikkeling

Aan de hand van deze data en je creativiteit ga je concepten ontwikkelen. Kijk hierbij naar ontwikkelingen onder je doelgroep en in de technologie.

Experimenten uitvoeren

Met de ontwikkelde concepten ga je experimenten uitvoeren onder je doelgroep.

Evalueren en analyseren

Het is nu tijd om alle verkregen bevindingen te evalueren en analyseren. Waren de experimenten effectief? zijn er veranderingen die doorgevoerd kunnen worden?

Iteratief proces

Met de extra verkregen data heb je nieuwe informatie. Door deze informatie weet je wat er heeft gewerkt tijdens je experimenten en wat niet. Deze inzichten zijn van belang bij het ontwikkelen van nieuwe concepten.

sander-call-to-action

Je bedrijf laten groeien, hoe pak je dat aan?

Onze growth marketeers bij AddMark helpen je graag met het ontwikkelen en uitzetten van sterke growth marketing.

Plan vrijblijvend een afspraak in met Sander

Afspraak maken →