Performance Marketing

Performance Marketing

Bij performance marketing zet je duidelijke marketing doelen en ligt de focus op het behalen van deze doelen. Om de prestaties en vorderingen van de marketingactiviteiten door te meten maak je gebruik van key performance indicators (KPI’s). Met marketing KPI’s kun je de prestaties van je bedrijf analyseren. Aan de hand van data en inzichten kunnen de marketingactiviteiten geoptimaliseerd worden om zo betere resultaten te behalen.

addmark-performance-marketing

Wat is performance marketing?

De inzet van activiteiten die direct leiden tot meetbare resultaten noemen we performance marketing. Hierbij is het dus essentieel om helder te krijgen wat de verschillende doelen van de marketingactiviteiten zijn. Vaak worden de marketingactiviteiten hier specifiek op afgerekend. Denk bijvoorbeeld aan betalen per klik zoals cost per click (CPC), cost per lead (CPL) of cost per sale (CPS).

De resultaten kunnen er dan als volgt uitzien:

  • hoeveelheid websiteverkeer
  • aantal klikken
  • aantal lead formulieren dat is ingevuld
  • toevoegingen aan een winkelmandje
  • totaal aantal verkopen van een product of dienst

Voordelen van performance marketing

Performance marketing is gericht op resultaat en zorgt dus voor minder risico’s, omdat er direct ingegrepen kan worden. Dankzij de doormeet mogelijkheden en real time inzicht in resultaat bestaan er nog meer voordelen.

ROI
Doordat er wordt afgerekend op specifieke conversies gericht op resultaat ligt de focus op return-on-investment.

Effectief budget management
Dankzij de inzichten die je hebt in de campagnekosten tegenover de resultaten die eruit worden gehaald, kan marketingbudget beter verdeeld worden.

Campagne optimalisatie
Met het doormeten van de resultaten zie je precies wat en vooral ook niet werkt. Zo kun je structureel campagnes optimaliseren op basis van data.

Starten met performance marketing

Stap 1. Doelen

Het bepalen van doelen is het startpunt van performance marketing. Voordat de eerste campagne wordt gebouwd is het noodzakelijk om de doelen helder te hebben. Dit is voor zowel de analyse als het advertentieplatform dat wordt gebruikt belangrijk om duidelijk te hebben.

Stap 2. Data

Zorg ervoor dat alle data juist wordt verzameld en opgeslagen. Idealiter is er één overzicht waarin de resultaten van performance marketing terug te vinden zijn.

Stap 3. Customer journey

Met het in kaart brengen van de customer journey weet je precies welke touchpoints er worden geraakt in de klantreis. Zo weet je precies op welke kanalen en op welke moment je bij een specifieke doelgroep voorbij moet komen.

Stap 4. Marketingkanalen

Aan de hand van de touchpoints die in kaart zijn gebracht heb je inzicht in de kanalen die ingezet dienen te worden tijdens de klantreis.

Stap 5. Testen

Met het testen van de kanalen die worden ingezet en de specifieke campagnes kan het budget juist worden verdeeld. Zo werk je effectief naar de hoogste conversieratio.

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

sander-call-to-action

Benieuwd naar performance marketing?

AddMark helpt je graag met  performance marketing voor jouw bedrijf.

Plan vrijblijvend een afspraak in met Sander

Afspraak maken →