Wat is inbound precies?

Inbound is een methode waarbij Attract, Engage, Delight centraal staan om je ​​bedrijf te laten groeien. In de reis die de klant aflegt binnen deze fasen is het van belang dat het waarde toevoegt en dat je vertrouwen opbouwt. Inbound zorgt voor een menselijke en behulpzame aanpak om zaken te doen. Het is een methode waardoor je betere marketing kunt inzetten, je sales kunt verbeteren en uiteindelijk een betere manier om je klanten te bedienen.

Door waarde en inhoud te creëren die gericht is om de problemen op te lossen en behoeften van je ideale klanten aan te pakken, zorg je voor kwalitatieve leads. Je zorgt daarnaast direct voor vertrouwen en geloofwaardigheid rondom je bedrijf.

Dit zorgt er dus voor dat Marketing, Sales en Service naadloos op elkaar worden afgestemd. AddMark is HubSpot Partner en zorgt ervoor dat wij je in dit gehele proces helpen. Meer weten Inbound Marketing, Inbound Sales of Service? Kijk dan gerust eens verder of download onze whitepaper.

Addmark Inbound Filosofie

Inbound Marketing

Bij Inbound Marketing zorg je voor een gedegen aanpak waarbij de groei van verkeer en leads centraal staat. Je bent vindbaar op het moment dat jouw potentiële klanten je nodig hebben.

Inbound Sales

Help je klant in plaats van verkopen. Elk gesprek draait om jouw (potentiële) klant, niet om jouw product of dienst. Zo behaalt je Sales team het meeste succes.

Service

Het draait allemaal om een uitstekende customer experience. Met service waarbij structuur en efficiëntie centraal staat haal je het beste uit je team.

Attract

Inbound marketingstrategieën waarmee je jouw doelgroep en Buyer Persona’s aantrekt, zijn onlosmakelijk verbonden aan het maken en publiceren van waardevolle content.

De waardevolle content die je maakt kun je op diverse manieren inkleden, zoals blogartikelen, content aanbiedingen en social media. Denk hierbij aan waardevolle content die informatie geeft over hoe je met jouw product of dienst een oplossing biedt.

Om je doelgroep aan te trekken ofwel ‘attract’ via inbound marketing, optimaliseer je al de content op je website met een SEO-strategie. Een gedegen SEO-strategie kan niet zonder specifieke zoekwoorden en woordgroepen die betrekking hebben op jouw producten of diensten, de uitdagingen die je voor klanten oplost en de manieren waarop je de doelgroep helpt.

Hierdoor kan je content en informatie organisch worden weergegeven op de resultatenpagina van de zoekmachine (SERP) voor de mensen die naar deze informatie zoeken – ofwel dé doelgroep die je wilt bereiken.

Inbound Strategie Addmark

Wil jij weten hoe je begint met Inbound Marketing? Download dan onze whitepaper.

Engage

Vervolgens zorg je met de Inbound marketingstrategie dat je jouw potentiële doelgroep ‘engaged’. Het is belangrijk dat je langdurige relaties opbouwt met je potentiële doelgroep. Dit moet zich ook uitten in de manieren waarop je communiceert met je leads.

Specifieke engagement strategieën kunnen zijn hoe je jouw Inbound Sales gesprekken behandelt en beheert. Concentreer je hierbij op hoe medewerkers van de klantenservice omgaan met oproepen van geïnteresseerde mensen en prospects. Belangrijk hierbij is dat je altijd oplossingen biedt in plaats van direct verkopen. Dit zorgt ervoor dat alle deals eindigen in overeenkomsten tussen je klanten en jouw bedrijf. Dit betekent dat je écht waarde toevoegt voor je ‘right-fit’ klanten.

Delight

Delighting Inbound strategieën zorgen ervoor dat klanten tevreden en ondersteuning krijgen, lang nadat ze een aankoop hebben gedaan. Deze strategieën houden in dat je teamleden écht experts worden die klanten op elk moment kunnen bijstaan.

Door gebruik te maken van chatbots kun je enquêtes richting je klanten sturen op een goed getimed moment. Dit is een geweldige manier om deze mensen te verrassen. Dit kan alleen wanneer de chatbots en enquêtes tijdens de customer journey op specifieke tijdstippen worden uitgevraagd om er zeker van te zijn dat ze logisch en waardevol zijn.

Social Listening is een andere belangrijke strategie als het gaat om het tevreden houden van je klanten. Volgers van sociale media kunnen een van je social media profielen gebruiken om feedback te geven, vragen te stellen of hun ervaring met te delen. Zorg dat je de interactie met je volgers aangaat om ze te helpen of ondersteunen. Dit laat namelijk zien dat je feedback waardeert en vragen netjes beantwoord.

Kortom, het helpen en ondersteunen van klanten is enorm belangrijk in de vorm van Service. Een tevreden klant kan leiden tot een ambassadeur of promotor van je bedrijf. Dus ga geen gesprek uit de weg en behandel alles op eenzelfde doordachte manier om je klanten te helpen!

Addmar Inbound

HubSpot

De meeste bekende Inbound Marketing software is natuurlijk HubSpot. Dit is een tool die volledig is ingericht volgens de Inbound Marketing filosofie. Met HubSpot ben jij in staat om jouw bezoekers, leads en klanten in kaart te brengen én vervolgens een efficiënte samenwerking op te zetten tussen marketing, sales en service. Alles is binnen één overzichtelijk dashboard in te zien en kun je vanuit één plek al je marketing middelen aansturen.

Wij zijn niet alleen gebruiker van dit prachtige systeem, maar mogen ons ook nog eens trotse Partner noemen.

Addmark Inbound Hubspot

Wat kost het?

Met ons veelzijdige team en partners hebben we een team van online marketeers, technische specialisten, webdesigners, grafische vormgevers en copywriters. Hierdoor hebben we de kennis én specialiteiten in huis om succesvolle Inbound Marketing voor jouw bedrijf in te zetten.

Voor Inbound Marketing werken wij met pakketprijzen. Hierdoor heb jij een vast bedrag per maand, waarmee wij samen met jou werken aan de doelstellingen. Transparant, concreet en flexibel. Alles is ingericht op strategie, doelstellingen en samenwerking.

Bekijk onze Inbound Marketing prijzen.

Addmark Inbound Marketing Kosten
Addmark Carel Schrier Plan Een Afspraak

Carel Schrier – Eigenaar

Samen online succes creëren?

Benieuwd hoe AddMark kan helpen met de online groei van jouw bedrijf? Laat het ons weten of plan meteen een belafspraak in de agenda van Carel.