Marketing, Sales én Service

Inbound Service is een belangrijk onderdeel van het HubSpot CRM. Gecombineerd met Marketing en Sales zorg je ervoor dat ieder onderdeel gebruik kan maken van één klant overzicht en daardoor service kan bieden op de momenten dat het benodigd is binnen de customer journey.

De Service Hub is gebouwd om je klanten te veranderen in promotors van je bedrijf en om het succes te vergroten. AddMark zorgt ervoor dat de tools goed ingericht worden en dat verschillende processen worden geautomatiseerd.

Inbound Service

Zorg voor je huidige klanten. Investeren in nieuwe klanten is tussen de 5 en 25 keer duurder dan bestaande klanten behouden.

Kom meer te weten met Feedback van je klanten

Klantervaringen zijn een belangrijk onderdeel binnen je bedrijf. Door feedback te vragen, kan je je klanten ook beter begrijpen. Zo kan je meerdere surveys uitzetten, zodat je kwalitatieve en kwantitatieve resultaten kunt ontvangen van je klanten. Dit kun je doen met simpele ja-nee vragen of zelfs een (korte) vragenlijst waar een Net Promotor Score (NPS) aan vast hangt. Zo ontdek je diverse problemen of frustraties die overlap kunnen hebben bij verschillende klanten. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je klanten frustraties uitten over het onboarding proces, dan is het goed om hier prioriteit aan te geven.

Inbound Service

Engage, guide en grow

De belangrijke elementen binnen Inbound Service zijn engage, guide en grow. Verschillende klanten betekent ook dat ze verschillende communicatiemiddelen zullen gebruiken. Hierdoor beland je vaak in een overload aan systemen en platformen. Door te zorgen voor een universele inbox kun je diepgaande conversaties aangaan met je klanten.

Doordat je gesprekken met je klanten aangaat, zal je automatisch feedback krijgen. Iets wat positief is, want je leert wat ze willen en ook wat ze niet willen. Uiteindelijk leer je wat sommige klanten succesvol maakt. Deze informatie kan je weer gebruiken om in te zetten hoe je jouw klanten helpt, je knowledge base kunt aanvullen en best practices in kaart kunt brengen. Met deze pro actieve oplossingen, zorg je voor succes bij je klanten.

Wanneer je vervolgens succesvolle klanten hebt, kun je vervolgens vragen of ze hun verhaal willen vertellen. Met de feedback kun je je promotors ontdekken en vervolgens betrekken bij je marketing activiteiten. Denk hierbij aan cases opstellen samen met je klant of andere mogelijke samenwerkingen.

Welke middelen zijn er

De HubSpot Service Hub omvat heel wat tools die bedrijven in staat stellen om meer te doen rondom customer service.

  • Conversaties
    Dit is de universele inbox, waar alle teams met elkaar kunnen samenwerken aan klantondersteuning. Dit omvat email, livechat, Facebook Messenger, bellen en nog veel meer.
  • Tickets
    Als je bedrijf groeit, zorgt dat ook voor een toename van vragen van klanten. Daardoor is het moeilijk om dezelfde persoonlijke benadering van je klantenservice te garanderen. Met tickets binnen HubSpot zorgt je ervoor dat je de behoeften en verwachtingen van klanten in beeld blijft houden. Zo creëer je overzicht en zullen emails niet verloren gaan in de vollopende inboxen.
  • Knowledge Base
    Binnen je service kan het best tijdrovend zijn om telkens dezelfde vragen te moeten beantwoorden. Doordat je binnen HubSpot een Knowledge Base kunt aanmaken, zorg je ervoor dat veelvoorkomende vragen kunnen worden beantwoord in deze omgeving. Deze antwoorden worden vervolgens als artikels gestructureerd en bovendien worden deze ook geïndexeerd door Google en andere zoekmachines.
  • Customer Feedback
    Met customer feedback kun je routinematig kwalitatieve en kwantitatieve feedback vragen bij je huidige klanten. Deze kun je onder andere gebruiken om je NPS te berekenen.
  • Reporting
    Doordat je binnen Service heel wat waardevolle informatie vergaart, wil je deze natuurlijk ook gemakkelijk kunnen analyseren. Met reporting kun je deze gegevens simpel en snel inzichtelijk krijgen.

Service onboarding

We dragen zorg voor een uitstekende onboarding van je Service omgeving. Hierdoor kun je vragen centraal ontvangen en kun je feedback gaan vergaren binnen HubSpot.

Service proces inrichten

Het is belangrijk om eerst het huidige Service proces te bekijken samen met het serviceteam. Doordat we dit inzichtelijk krijgen, kunnen we optimalisaties en structuur aanbrengen die naadloos aansluit bij Marketing en Sales. Zo ontstaat er een volledige samenwerking tussen alle afdelingen.

Service workshops

Om ervoor te zorgen dat al je servicemedewerkers de processen kennen en de structuur beter onder de knie krijgen bieden we ook workshops aan. Dit kan ervoor zorgen dat ze de beschikbare data kunnen gebruiken om de klantervaring te verbeteren, goede surveys verstuurd kunnen worden om je NPS te meten en andere mogelijke workshops.

HubSpot integraties

Heb je momenteel tools die je binnen je service echt nodig hebt? Geen probleem. HubSpot kan met veel verschillende tools koppelen, zodat je nog steeds gebruik kunt maken van alle data op één plek.

carel schrier

Carel Schrier – Eigenaar

Wil jij feedback ontvangen?

Neem dan contact met mij op of plan direct een afspraak in mijn agenda. Dan bekijken we samen de mogelijkheden.