De juiste KPI’s en doelstellingen

Door alles door te meten kun je veel beter inspelen op deze data. Ofwel de bekende term: meten is weten! Maar voordat je kunt meten of de marketing resultaten goed of slecht zijn, dien je doelstellingen op te zetten. Door deze vervolgens door te vertalen naar Key Performance Indicators (KPI’s) kun je duidelijk je prestaties aan het licht brengen. Door deze continu in het achterhoofd te houden, kun jij als geen ander de juiste optimalisaties doorvoeren om beter rendement te behalen. AddMark helpt je graag met het opstellen van deze doelen en bijbehorende KPI’s. Dit doen we aan de hand van de Inbound methode.

doelstellingen

Leg heldere doelstellingen neer en je zult meer succes behalen.

Het opstellen van meetbare doelen

Het klinkt simpeler dan dat het daadwerkelijk is. AddMark helpt klanten om strategische doelen te formuleren die passen bij jouw bedrijf. Vervolgens vertalen we deze doelen naar meetbare KPI’s. In de workshops rondom Inbound Marketing, Sales en Service of het opzetten van een website gaan we samen met jou aan de slag om meer inzicht te vergaren in de momenteel opgestelde bedrijfsdoelstellingen. Deze doelstellingen dienen te worden vertaald naar online meetbare doelstellingen. Zodoende is er voor beide partijen een heldere en transparante aanpak.

Denk bij het opstellen van doelstellingen aan het verkrijgen van meer verkeer naar je website, kwalitatieve leads genereren, meer klanten voor jouw bedrijf en zo zijn er nog meer relevante doelstellingen te bepalen. Elke onderneming heeft eigen unieke doelstellingen. Deze doelstellingen kunnen zelfs per campagne verschillen. Dit komt doordat elke campagne verschillend van aard is. Denk hierbij aan verschillen tussen naamsbekendheid campagnes en conversie gerichte campagnes. Uiteindelijk stellen we in samenspraak met jou een marketingplan op waarin de doelen en KPI’s in terug komen.

Doordat er nu een heldere focus is op deze doelen en bijbehorende KPI’s gaat de volledige aandacht naar de juiste zaken. Zo weet je precies wát je moet meten en wat de impact is.

doelstellingen
carel schrier

Carel Schrier – Eigenaar

AddMark helpt om jouw doelen te realiseren

Samen werken we toe naar succes. Wij willen dat onze bijdrage zo transparant en meetbaar mogelijk is. Zo kunnen wij bijdragen aan de groei van jouw bedrijf.

Informeer naar de mogelijkheden.