Doelstellingen

Doelstellingen

Door alles door te meten kun je veel beter inspelen op deze data. Ofwel de bekende term: meten is weten! Maar voordat je kunt meten of de marketing resultaten goed of slecht zijn, dien je doelstellingen op te zetten. Door deze vervolgens door te vertalen naar Key Performance Indicators (KPI’s) kun je duidelijk je prestaties aan het licht brengen. Door deze continu in het achterhoofd te houden, kun jij als geen ander de juiste optimalisaties doorvoeren om beter rendement te behalen. AddMark helpt je graag met het opstellen van deze doelen en bijbehorende KPI’s.

Doelstellingen

Denk vanuit de missie, visie en kernwaarden van je bedrijf

Je kunt niet zomaar data verzamelen en metingen, het is hierbij belangrijk dat je weet wat je meet en vooral wat je wilt meten. Wat is voor jouw bedrijf belangrijk? En welke doelen heb je? 

Voor verschillende afdelingen binnen je bedrijf zijn verschillende doelstellingen en kpi's relevant. Zo kunnen communicatiedoelstellingen erg verschillen marketing doelstellingen of commerciële  doelstellingen. Het is dus belangrijk verschillende strategische doelen te stellen voor verschillende afdelingen.

Om te zorgen dat deze doelstellingen goed aansluiten en relevant zijn voor je bedrijf is het belangrijk om tijdens de formulering van je doelstellingen  de missie en visie en de kernwaarden van je bedrijf in gedachte te houden.

 

Meetbare doelen

Het opstellen van meetbare doelen

Het klinkt simpeler dan dat het daadwerkelijk is. AddMark helpt jou strategische doelen te formuleren die passen bij jouw bedrijf. Vervolgens vertalen we deze doelen naar meetbare KPI’s.

In de workshops rondom inbound marketing, sales en service of het opzetten van een website gaan we samen met jou aan de slag om meer inzicht te vergaren in de momenteel opgestelde bedrijfsdoelstellingen. Deze doelstellingen dienen te worden vertaald naar online meetbare doelstellingen. Zodoende is er voor beide partijen een heldere en transparante aanpak.

Verschillende doelstellingen

Verschillende doelen, verschillende doelstellingen

Denk bij het opstellen van doelstellingen aan het verkrijgen van meer verkeer naar je website, kwalitatieve leads genereren, meer klanten voor jouw bedrijf en zo zijn er nog meer relevante doelstellingen te bepalen. Elke onderneming heeft eigen unieke doelstellingen. Deze doelstellingen kunnen zelfs per campagne verschillen. Dit komt doordat elke campagne verschillend van aard is. Denk hierbij aan verschillen tussen naamsbekendheid campagnes en conversie gerichte campagnes. Uiteindelijk stellen we in samenspraak met jou een marketingstrategie op waarin de doelen en KPI’s in terug komen.

Doordat er nu een heldere focus is op deze doelen en bijbehorende KPI’s gaat de volledige aandacht naar de juiste zaken. Zo weet je precies wát je moet meten en wat de impact is.

 

SMART doelen

Bedrijfsdoelstellingen kunnen heel breed en algemeen zijn. Toch is het overzichtelijker en beter meetbaar wanneer doelstellingen specifieker zijn. Deze doelstellingen heten ook wel SMART-doelstellingen. De SMART afkorting staat voor Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden. 

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Wij helpen bij jouw website analytics

AddMark helpt je graag bij het uitvoeren en verwerken van je data analytics.

Plan vrijblijvend een afspraak in met Carel

 

Afspraak maken →