Zorg voor impact met Social advertising

Er zijn legio mogelijkheden om via social media je bedrijf onder de aandacht te brengen. Regelmatig berichten plaatsen op je pagina zonder advertising levert je wel wat organisch bereik op, maar het levert meer op als je daar Social Media advertising aan koppelt. En wat te denken van gerichte campagnes die je in kunt zetten voor Websiteverkeer, Conversies, Leads of Video views? Kortom, bij elke doelstelling die jij met Social Media wilt behalen is een passende Social Media Advertising strategie van toepassing.

AddMark helpt je graag met het inzetten van gerichte campagnes om impact te maken bij de juiste doelgroep(en).

Effectief adverteren voor Social Media

Waarom is ieder bedrijf met een Facebook pagina dan niet succesvol? Daar zijn meerdere redenen voor te bedenken. Er zijn alleen al een tal van diepgaande targetingmogelijkheden binnen Facebook. Laat staan dat je nog verder kijkt naar mogelijkheden binnen Pinterest Ads, Twitter Ads of YouTube Ads. Kortom, soms kan het voor bedrijven best overweldigend worden. Er wordt vaak nog niet optimaal gebruik gemaakt van alle targetingmogelijkheden die er bestaan, zoals het correct installeren van een Facebook Pixel wat je extra mogelijkheden oplevert.

Wij hebben al tal van succesvolle social media campagnes mogen opzetten voor onze klanten. Deze ervaring nemen we zeker mee voor onze toekomstige klanten om onze kennis, expertise en nieuwe mogelijkheden in te zetten om de ultieme campagne voor jou neer te zetten.

Social Media Advertising

Waar moet ik beginnen met Social Advertising?

Wanneer je Social Media Advertising wilt gaan inzetten is het verstandig om voor jezelf te bepalen wat je wilt bereiken. Als je dat niet helder hebt, dan zullen je campagnes niet optimaal ingericht kunnen worden. Een doelstelling is dus van belang om voor jezelf te formuleren. Vervolgens is targeting van essentieel belang en dien je dus ook helder te hebben wie je precies wilt gaan bereiken, waar je ze wilt bereiken en wat voor budget je hebt.

Je kunt dan een CPA (Cost per Action) definiëren, waar je op kunt gaan sturen voor je conversies of leads. Wanneer je een ander doel hebt dan conversies of leads, dan is een CPA niet zinvol, maar kan je focussen op Cost per Engagement of andere metrics.

Zie je door de bomen het bos niet meer? Of wil je advies van een Social Advertising expert? Neem dan gerust eens contact op.