SQL

Maximale inkomsten generen door potentiële klanten bij te staan in het aankoopproces? Wanneer het marketing- en salesteam goed met elkaar samenwerken, gaat dit ongetwijfeld lukken. Toch bestaan er vaak de nodige meningsverschillen tussen beide afdelingen. Daarom is het belangrijk om te bepalen waar een potentiële klant staat in de customer journey. Vaak wordt er gesproken over MQL en SQL. Waar staan deze afkortingen voor en op welke manier ga je om met een sales qualified lead? Addmark vertelt je er alles over en biedt volledige ondersteuning bij alle marketingactiviteiten van jouw bedrijf of organisatie!

Wat is een sales qualified lead?

Binnen het marketing- en salesproces worden leads onderscheiden in drie categorieën:


1. Information qualified lead (IQL): een mogelijke klant die op zoek is naar interessante informatie over je product of dienst;


2. Marketing qualified lead (MQL): een potentiële klant toont interesse in je product of dienst en heeft dit kenbaar gemaakt door bijvoorbeeld een whitepaper te downloaden, zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of een reactie achter te laten op een onlinemarketingcampagne;


3. Sales qualified lead (SQL): een prospect die bereid is om een offerte aan te vragen of tot aankoop over te gaan.

Wat is het belang van leads SQL?

Een sales qualified lead is dus een potentiële klant die interesse heeft in je product of dienst. De lead heeft al heel wat informatie verzameld en ziet jouw product of dienst als dé oplossing van het probleem. Toch is dit geen garantie dat een sales qualified lead ook daadwerkelijk klant bij je wordt. Daarom is het belangrijk dat de salesafdeling de juiste strategie kiest om de gewenste deal te sluiten. Een verkoopplan op maat helpt om een lead succesvol binnen te halen als klant. Hulp nodig? Addmark staat voor je klaar!

Uitgelichte cases

Projecten waar we trots op zijn

Kosten per lead 50% lager met Google Ads
HubSpot Marketing

Kosten per lead 50% lager met Google Ads

Hoe krijg je zoekwoorden in de google top 3?
Website Marketing

Hoe krijg je zoekwoorden in de google top 3?

DNA United Forwarders: Ingevulde formulieren +103% door HubSpot
HubSpot Website Marketing

DNA United Forwarders: Ingevulde formulieren ...

Stijging website zichtbaarheid met 20,8%
Website Marketing

Stijging website zichtbaarheid met 20,8%

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website!
HubSpot Website

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website!

addmark-insocial-cases-google-ads-kosten-lager
addmark-abo-cases-top-zoekwoorden
addmark-dna-cases-formulier-inzendingen
addmark-fruitlife-case-website-zichtbaarheid
addmark-visma-cases-nieuwe-huisstijl-nieuwe-website