Zoekmachine Adverteren (SEA)

Zorg voor resultaat met Zoekmachine Adverteren (SEA)

Online en gericht je doelgroepen bereiken? Dit doe je door middel van Search Engine Advertising (SEA). SEA is het adverteren in de verschillende zoekmachines.

addmark-gedreven-door-groei

Hoe werkt SEA?

Bij zoekmachine adverteren wordt gefocust op het opzetten, monitoren en bijsturen van advertentiecampagnes in de verschillende zoekmachines om zo het gewenste doel te behalen. Dit kunnen advertenties zijn boven de organische zoekresultaten, shopping advertenties maar ook advertenties op YouTube.

Adverteren op de juiste zoekwoorden

Het adverteren in de zoekmachine doe je door middel van zoekwoorden. In de tool die je gebruikt, bijvoorbeeld Google Ads of Bing Ads, stel je de zoekwoorden in waarop jouw advertenties getoond moeten worden. Hierbij is het belangrijk om te bepalen wat dan belangrijke zoekwoorden zijn voor jouw bedrijf. Dit doen we door middel van een zoekwoorden onderzoek.

addmark-kennismaken

Juiste strategie en doelstellingen bepalen

Met het adverteren in de zoekmachine zijn er verschillende biedstrategieën die je kunt toepassen. Daarom is het belangrijk om vooraf te bepalen wat je doelstelling is en wat je wilt bereiken met de advertenties. Wil je meer naamsbekendheid? Meer traffic op de website? Of wil je focussen op leads en conversies? AddMark kan je helpen met het bepalen van de juiste SEA strategie.

Snel resultaat boeken

In tegenstelling tot SEO, waarbij je pas na enkele maanden resultaat ziet, zie je het resultaat van SEA meteen terug. Met het instellen van de juiste advertenties en het budget kan SEA meteen aangezet worden en zal de advertentie meteen terug te zien zijn in de zoekmachine resultaten.

Voordelen van SEA

Pull-marketing

Doordat iemand in een zoekmachine al echt gericht op zoek is kun je je advertenties gericht inzetten. Je kan dus echt specifiek inspelen op zoekwoorden die belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Zo geef je ook alleen geld uit aan relevante zoekopdrachten.

Volledige controle over de kosten

Bepaal zelf welke biedstrategie je inzet en hoe je je geld uitgeeft. Betaal per weergave, klik of conversie. Ook kan je zelf een dagbudget bepalen en geef je nooit meer uit dan dat bedrag. 

Volledig inzicht in de resultaten

Bij zoekmachine adverteren zijn de resultaten per campagne, advertentie, zoekwoord, apparaat etc. inzichtelijk. Zo kan je gericht kijken waar nog optimalisaties mogelijk zijn.

carel-call-to-action

Ook van start met SEA?

AddMark helpt je graag met het opzetten van zoekmachine adverteren voor jouw bedrijf. 

Plan vrijblijvend een afspraak in met Carel

Afspraak maken →