HubSpot onboarding

HubSpot Onboarding

Werk samen met een HubSpot partner. De gecertificeerde experts van AddMark verzorgen jouw HubSpot onboarding.

addmark-marketing-automation

Waarom een HubSpot onboarding?

De aanschaf van HubSpot betekent niet direct dat je meteen resultaat ziet voor jouw organisatie. Je ziet pas de voordelen en meerwaarde op het moment dat je HubSpot correct en regelmatig gebruikt.

Een HubSpot onboarding is meer dan enkel data en instellingen goed zetten binnen het platform. Met een onboarding wordt er ook gekeken naar onderdelen die belangrijk zijn voor jouw organisatie en een meerwaarde hebben. Zo maak je een goede start en benut je belangrijke tools binnen het platform.

Stappen HubSpot onboarding

1. Data import

Data is het belangrijkste en het vertrekpunt bij de onboarding. Op het moment dat data in verschillende systemen is opgeslagen mis je het 360 graden inzicht van jouw klant. Tijdens de onboarding zorgen we ervoor dat deze data geïmporteerd wordt binnen HubSpot en dat belangrijke systemen worden geïntegreerd.
De belangrijkste data om te importen: 

  • Contactdata
  • Bedrijfsdata
  • Dealdata

2. Account instellingen

De instellingen van jouw HubSpot portal moeten aansluiten bij jouw organisatie. Alle elementen moeten juist ingericht worden en voldoen aan de richtlijnen van jouw organisatie. Bijvoorbeeld kleuren en logo’s in lijn met je huisstijl, maar ook het juist inrichten van de lead notificaties.

3. Analytics

Alle data juist doormeten en zichtbaar krijgen binnen HubSpot is essentieel om resultaat te behalen. Hierbij is het dus belangrijk dat de HubSpot tracking code op de website wordt geïnstalleerd, domeinen worden gekoppeld en andere systemen worden geïntegreerd zodat alle inzichten beschikbaar zijn.

4. Content

Tijdens de onboarding vindt er een verschuiving plaats van content creatie binnen meerdere systemen naar content creatie binnen HubSpot. De bestaande content zal gemigreerd worden en met behulp van templates kan er nieuwe content gemaakt worden binnen HubSpot. Dit kan over content creatie op de hele website gaan of enkel de blog, landingspagina’s en chatflows migreren.

5. Bedrijfsprocessen

Iedere organisatie werkt weer net wat anders en met een onboarding maken we onderdelen op maat. Op deze manier vindt een onboarding plaats die het beste aansluit op de wensen van jouw organisatie.

AddMark: HubSpot onboarding partner

AddMark is HubSpot Gold partner en doorloopt de onboarding stappen samen met jou. Je krijgt hierbij hulp van gecertificeerde HubSpot consultants bij het opzetten en configureren van HubSpot portals. Hiermee zorgen we voor een onboarding proces voor alle hubs. Dit is dus zowel voor het gebruik van een HubSpot bundel of enkel de marketing, sales of service hub. Wij zorgen ervoor dat jouw organisatie na de HubSpot onboarding aan de slag kan met de HubSpot portal.

image-1

Voordelen HubSpot onboarding

Snelheid

Een onboarding kost tijd en energie. Ondertussen moeten andere werkzaamheden ook door blijven gaan binnen jouw organisatie. Onze gecertificeerde experts verzorgen de onboarding en nemen jou mee binnen het proces. Zo hoef je zelf geen HubSpot kennis op te doen en realiseren we samen snelheid.

Sterke basis

Organisatie specifieke processen worden meegenomen in de onboarding. Hiermee zetten we samen een sterke basis neer waarmee jouw organisatie makkelijk aan de slag kan met de HubSpot portal.

Resultaat

In samenwerking met een partner ga je de juiste tools gebruiken en inzetten om resultaat te behalen. We kennen het gehele HubSpot systeem en laten jou de mogelijkheden zien. Zo realiseren we digitale groei.

sander-call-to-action

Laat de HubSpot onboarding door AddMark verzorgen

AddMark helpt je graag bij het optimaal inzetten van HubSpot voor jouw bedrijf.

Plan vrijblijvend een afspraak in met Sander

Afspraak maken →