Customer Lifecycle

Customer Lifecycle

 

Het onderhouden van een goede relatie met je klant is essentieel. Een loyale klant doet namelijk sneller herhaalaankopen en zal ook familie en vrienden informeren over de producten en/of diensten die je levert. Een aanbeveling van een tevreden klant kan je natuurlijk goed gebruiken, want dit betekent dat meer mensen bij jou uitkomen. En dus is de customer lifecycle superbelangrijk. Wat betekent deze term en hoe kan je op het juiste moment inspelen op de behoeften van je doelgroep? AddMark legt het je uit en reikt handvatten aan om dit structureel vorm te geven.

AddMark-Customer-Lifecycle

Wat is de betekenis van customer lifecycle?

De customer journey of klantreis bestaat uit de verschillende fasen die een (potentiële) klant doorloopt om tot aankoop over te gaan. Deze stappen worden ook wel de customer lifecycle genoemd. Dit start met een oriëntatiefase, waarna de klant tijdens het overwegen de verschillende aanbieders met elkaar vergelijkt. Vervolgens vindt er een aankoop plaats waarna de fasen van gebruiken en onderhouden worden doorlopen. Na het sluiten van een deal of conversie is het doel dat de klant bij je blijft terugkomen en ambassadeur wordt van jouw onderneming!

Hoe belangrijk is de klantcyclus?

De customer lifecycle of klantcyclus is essentieel wil je het maximale uit iedere klant halen. Het is belangrijk om de volledige klantreis in kaart te brengen, want op die manier maak je inzichtelijk welke weg een potentiële klant aflegt om uiteindelijk tot aankoop over te gaan. Het doel is namelijk dat een klant bij je blijft terugkomen en ook anderen 'verleidt' om zaken met je te doen. Mond-tot-mondreclame is nog steeds de beste vorm van reclame maken. Dus doe je er alles aan om van een klant ambassadeur te maken van je onderneming.

AddMark-Customer-Lifecycle-Campagne

Wat is de meerwaarde van een customer lifecycle campagne?

Wil je de customer lifecycle duidelijk in kaart brengen en de waarde van een klant zien toenemen? Schakel AddMark in en profiteer direct van onderstaande voordelen:

- De wensen en behoeften van een klant worden je veel sneller duidelijk;
- Je benadert een klant in iedere fase met de juiste content;
- Je biedt iedere klant een betere ervaring met je website, merk, product of dienst;
- Het vastleggen van klantinformatie helpt je om allerlei bedrijfs- en marketingprocessen te verbeteren.

Ga je voor succes? Zet je klant in als 'evangelist' en om jouw blijde boodschap de wereld in te brengen!

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Maak de customer lifecycle relevant voor je bedrijf

Wil jij je klant continu een positieve ervaring bieden na een bezoek van je website of een ander contactmoment? Stel een buyer persona op en ontvang een duidelijk beeld van iedere klant die een aankoop bij je doet. Hoe beter jij je doelgroep bedient, hoe sneller het goede nieuws zich verspreidt. Duwtje in de rug nodig? AddMark geeft je graag dat benodigde zetje voor groei en succes. Neem daarom snel contact op voor het maken van een afspraak.

Afspraak maken →