De nieuwe Hubspot updates van maart 2024

Carsten huiskamp Carsten huiskamp
15 maart, 2024
  • Home
  • Nieuws
  • De nieuwe Hubspot updates van maart 2024
 

Ontdek hoe het toevoegen van bèta functies aan je Hubspot account je bedrijf naar een hoger niveau kan tillen!

Nieuwe product updates van HubSpot

Het is alweer maart en dat betekent dat er weer een scala aan nieuwe HubSpot Beta's tot onze beschikking zijn. Deze nieuwe beta's brengen boeiende mogelijkheden met zich mee en kunnen jouw HubSpot portal naar een hoger niveau tillen! Laten we eens kijken naar enkele van deze nieuwe functies en hoe ze jou kunnen helpen bij het optimaliseren van je HubSpot account.

Updates in deze blog: 

Google Consent Mode V2 ondersteuning

HubSpot's Google Tag Manager en Google Analytics integraties ondersteunen nu Google's nieuwe Consent Modes bij het gebruik van de HubSpot cookie banner. Door de beleidsupdate die door Google is ingesteld, moeten bedrijven die adverteren voor bezoekers uit de EER/EU/UK een sterk kader gebruiken voor het verzamelen en communiceren van de toestemmingskeuzes van eindgebruikers met Consent Mode. Anders kunnen websites te maken krijgen met meetverlies van Google Ad-campagnes.

Als je de functies voor meting, advertentiepersonalisatie en re-marketing wilt blijven gebruiken, moet je toestemming verzamelen voor het gebruik van persoonlijke gegevens van eindgebruikers in de bovengenoemde regio's en toestemmingssignalen delen met Google. De vereisten gelden ook als je Google Analytics gegevens gebruikt met een Google-service.

Cookie-toestemming banner aanpassen

Met de ingang van Google Consent Mode V2 heeft HubSpot de instellingen van de cookie-toestemming banner verbeterd met nieuwe aanpassingsopties. Nu kun je de kleuren, positionering, vorm en grootte van de banner aanpassen, zodat deze beter aansluit bij het ontwerp van je site en de gebruikerservaring.

Offline evenement gegevens importeren naar HubSpot Marketingevenementen

Je kunt nu al je marketingevenementen importeren in HubSpot voor offline (persoonlijke) evenementen. Hierdoor kun je al je marketingevenementen in HubSpot importeren – waarbij je kunt kiezen uit een reeks integraties voor je online (virtuele) evenementen en dus de nieuwe importstroom kunt gebruiken voor offline (persoonlijke) evenementen.

Welke impact heeft dit?

HubSpot wordt een gecentraliseerde one-stop-shop voor al je marketing evenement-activiteiten, inclusief informatie over het evenement, prestatieoverzicht van inschrijvers, deelnemers etc. Met al je marketing evenement-gegevens in HubSpot kun je je marketing evenement-activiteiten beheren en automatiseren met een reeks functies, zoals lijsten, rapporten en campagnes voor dit evenement.

Je vindt de marketing evenement-activiteiten onder contacten > Marketing events.

Offline evenementgegevens importeren naar HubSpot Marketingevenementen

Geautomatiseerde "Sluitingsdatum" voor deals en tickets

Wanneer een gebruiker een deal of ticket record naar een gesloten pijplijn fase verplaatst, wordt de "sluitingsdatum" van de record automatisch ingesteld op de datum van vandaag. Dit bespaart gebruikers tijd omdat ze de datum niet handmatig hoeven in te stellen.

Wil je dit liever niet, dan kun je deze functie altijd aanpassen.  Je vindt het binnen de pijplijn instellingen onder het kopje "Templated Automations" 

Geautomatiseerde Sluitingsdatum voor deals en tickets

Custom werktijden gebruiker voor Inbox en Helpdesk

Met de werktijden van gebruikers kunnen Admins en individuele gebruikers wekelijkse werktijden instellen op basis van de tijdzone van de gebruiker, die kan verschillen van de tijdzones van het account of hun team. Als een gebruiker buiten zijn werktijden is, wordt zijn beschikbaarheid gewijzigd in 'Weg' en komt hij niet in aanmerking voor automatische toewijzing binnen inboxen of de Helpdesk.

Gebruikers kunnen hun beschikbaarheidsstatus handmatig wijzigen op de pagina met gebruikersgegevens, inbox of Helpdesk en de nieuwe status zal overal worden weergegeven.

werktijden ingevuld

Ontwerp update voor het boeken van vergaderingen namens andere gebruikers in de CRM. 

HubSpot heeft een aantal ontwerp updates doorgevoerd die het boeken van vergaderingen voor anderen efficiënter maken. Je kunt nu al je gebruikers en al je rotaties zien door te scrollen en de "meer zien" optie te gebruiken. Je kunt ook altijd zoeken naar de specifieke persoon of naar de vergader rotatie die je zoekt.

Waarom dit belangrijk is? 

Wanneer je vergaderingen boekt voor anderen via een CRM-record, kun je nu eenvoudig al je gebruikers en al jouw vergader-rotaties vinden en doorbladeren zonder dat je de zoekfunctie hoeft te gebruiken. Voor gebruikers die vaak vergaderingen boeken voor dezelfde collega's of dezelfde rotaties gebruiken, heeft HubSpot ervoor gezorgd dat de recentst geboekte gebruikers en rotaties bovenaan de lijst worden gesorteerd. Dit bespaart jou vervolgens tijd bij het vinden van de juiste persoon voor de vergadering.

ChatSpot Copiloot in HubSpot

ChatSpot Copiloot in HubSpot

HubSpot heeft de standalone ChatSpot app geïntegreerd in HubSpot. ChatSpot is hierdoor op twee plaatsen toegankelijk binnen HubSpot, namelijk:

  • De CRM-indexpagina voor standaardobjecten
  • De CRM-recordpagina voor standaardobjecten

Om ChatSpot te openen, klik je op het logo aan de rechterkant van je scherm wanneer je op één van de beide pagina's bent. 

Je kunt ChatSpot ook openen:

  • Op een CRM-indexpagina voor een standaardobject: Ga met de muis over een rij en klik op het ChatSpot-logo

CRM index page

  • Op een CRM recordpagina voor een standaardobject:
    (Alle standaardrecords) Klik op Acties -> Samenvatten in ChatSpot
    (Bedrijfsrecords) Klik op Acties -> Toon nieuws voor dit bedrijf in ChatSpot.

contact record page

Nieuwe voorgestelde activiteit: Contacten opnieuw betrekken

In de werkruimte voor prospectie kunnen verkopers nu een lijst zien van contactpersonen die opnieuw contact hebben opgenomen nadat ze de status van gediskwalificeerd hebben gekregen.

Waarom dit belangrijk is? 

Het is belangrijk voor verkopers om snel te kunnen reageren als leads weer interesse tonen. Want zelfs een eenvoudig websitebezoek of het indienen van een formulier kan betekenen dat ze nu wel het budget, de tijd of de interesse hebben om verder te gaan en zaken te doen met jouw bedrijf.

Door contactpersonen die opnieuw contact hebben opgenomen via voorgestelde activiteiten weer te geven in de prospect werkruimte, maken we het voor verkopers eenvoudiger om opnieuw contact op te nemen met die leads en alle interacties bij te houden in het CRM.

Hoe ziet dit eruit? 

De nieuwe voorgestelde activiteit verschijnt op het overzicht tabblad van de prospect werkruimte en heet "Opnieuw betrokken contactpersonen".

voorgestelde activiteit

Blog bericht omzetten naar een gesproken blog

Maak kennis met tekst naar spraak voor je blog inhoud! Deze functie zet de inhoud van je blogposts om in boeiende tekst-naar-spraak audio via een ingebouwde module. Je kunt ook kiezen uit verschillende stemmen voor je audio-inhoud.

Waarom dit belangrijk is? 

HubSpot wil het makkelijker maken voor content makers om hun blog content te hergebruiken voor gebruikers die de voorkeur geven aan audioconsumptie.

Je vindt de optie "Post Narration" onder de instellingen van je blog.  Je vindt ook een voorbeeld hiervan bovenaan deze blog! 

Onze mening: Niet slecht, maar wel een erg Amerikaans accent!

AI-gestuurde snelle antwoorden

Wanneer iemand je merk op socialmediakanalen noemt, kun je nu snel reageren met slechts één klik. HubSpot analyseert de context van het gesprek en zorgt ervoor dat je reacties niet alleen snel zijn, maar ook zijn afgestemd op de nuances van jouw doelgroep.

Waarom dit handig kan zijn?

Marketeers jongleren met talloze verantwoordelijkheden, van het in de gaten houden van de sociale media-interacties van hun publiek tot snel reageren. Met een overvloed aan taken en uitdagende discussies op openbare kanalen komen deze marketeers vaak tijd tekort. HubSpot is daarom het proces aan het vereenvoudigen, zodat het voor de gebruikers gemakkelijker wordt om een bloeiende community te onderhouden. Door hulp te bieden bij het geven van antwoorden, zijn gebruikers sneller in staat om te reageren en zo een betere band op te bouwen met hun leads en klanten op sociale media.

AI snelle antwoorden

 

 

Meer weten? Plan gratis een gesprek in met Carel of neem contact op met Sander!

Plan Afspraak →