blog
03 mei, 2024 7 minuten leestijd

De nieuwe Hubspot updates van mei 2024

Carsten huiskamp Carsten huiskamp
(BlogAuthor: { "avatar" : "https://app.hubspot.com/settings/avatar/4973778449f26d47e56793ba3b00a106", "bio" : "", "cdnPurgeEmbargoTime" : null, "cosObjectType" : "BLOG_AUTHOR", "created" : 1702307838525, "deletedAt" : 0, "displayName" : "Carsten huiskamp", "email" : "carsten@addmark.nl", "facebook" : "https://www.facebook.com/addmarknl", "fullName" : "Carsten huiskamp", "gravatarUrl" : "https://app.hubspot.com/settings/avatar/4973778449f26d47e56793ba3b00a106", "hasSocialProfiles" : true, "id" : 149454391590, "label" : "Carsten huiskamp", "language" : "nl", "linkedin" : "https://www.linkedin.com/in/carsten-huiskamp-401855152/", "name" : "Carsten huiskamp", "portalId" : 7066865, "slug" : "carsten-huiskamp", "translatedFromId" : null, "translations" : { }, "twitter" : "https://twitter.com/addmarknl", "twitterUsername" : "@addmarknl", "updated" : 1702307930046, "userId" : null, "username" : null, "website" : "https://www.addmark.nl" })
Delen

Ontdek hoe het toevoegen van bèta functies aan je HubSpot account je bedrijf naar een hoger niveau kan tillen!

Nieuwe product updates van HubSpot

Met de start van mei, is het weer tijd voor een update over de nieuwste HubSpot Beta's die de afgelopen maand zijn uitgebracht. Benieuwd naar wat je allemaal kunt verwachten van deze updates? Ik geef je graag een korte uitleg!

Updates in deze blog:

Nieuwe bovenste navigatie in de marketing-e-mail-editor

HubSpot heeft de navigatie in de marketing-e-mail-editor vernieuwd, om de toegankelijkheid en bruikbaarheid van bepaalde tools en functies te verbeteren.


AI-gestuurde acties voor prospectwerving

HubSpot heeft nu AI-gestuurde acties voor prospectwerving, dit zorgt voor een geprioriteerde workflow voor een verkoper en dit zorgt ook nog eens dat belangrijke signalen of kansen niet meer onopgemerkt blijven of genegeerd worden en dat verkopers nu weten wat ze moeten doen om het opbouwen van de pijplijn te optimaliseren.

AI-chatbot

HubSpot doet deze maand veel met AI, ze hebben namelijk ook een AI-chatbot. Die ontworpen is om op websites van de HubSpot klanten binnen enkele minuten gepersonaliseerde antwoorden te geven aan de websitebezoekers.

AI-assistent om workflowacties te bouwen

Dit is dan de laatste HubSpot AI-update van deze maand: het kan heel veel tijd kosten om automatisering in te zetten, dit is een reden dat veel ondernemers hier niet voor kiezen, ondanks dat ze weten dat het uiteindelijk efficiëntiewinst kan zijn. Dit is toch eigenlijk hartstikke zonde? Daarom is HubSpot hier met een AI-assistent die het automatiseringsproces veel eenvoudiger maakt.

Doelgroepen

HubSpot Doelgroepen is een nieuwe functie, waarin je voorzien wordt van betere segmentatie voor je leadgeneratie toepassingen, waardoor de juiste gebruiker op het juiste moment precies en consistent kunt targeten met de juiste inhoud, je conversiepercentages kunt verhogen en meer kwalitatieve leads kunt genereren.

Waarom dit belangrijk is?

Met Doelgroepen ben je voor het eerst in staat om je hele doelgroep efficiënt te segmenteren, inclusief anonieme bezoekers die vaak 98% van al je websiteverkeer uitmaken. Het efficiënt kunnen segmenteren en targeten van anonieme bezoekers die intentie tonen is cruciaal als je je conversiepercentages wilt verhogen schaalbaar gepersonaliseerde website- en advertentie-inhoud wilt creëren voor betere inhoudelijke relevantie.

Ingesloten automatisering van sequenties

HubSpot voegt een nieuw tabblad 'Automatiseren' toe aan de tool Sequenties, zodat de HubSpot gebruikers geautomatiseerde triggers voor inschrijven en uitschrijven rechtstreeks vanuit Sequenties efficiënt kunnen maken en beheren.

Op dit moment biedt HubSpot twee vormen van automatisch inschrijven aan:
1. Binnen een individuele sequentie op het tabblad 'Automatisering'.
2. Binnen de tool workflows (alleen beschikbaar voor Sales/Service Hub Enterprise).

Hoewel de workflows-actie populair is, is het tabblad 'Automatisering' moeilijk te vinden, waardoor de mogelijkheden over het hoofd worden gezien. HubSpot begrijpt de vraag naar geautomatiseerde inschrijvingen, vooral van Pro-HubSpot klanten en pakken deze uitdaging aan door van geautomatiseerde inschrijvingen een kernonderdeel van Sequenties te maken. Dit is de eerste stap in een groter initiatief om de insluiting van automatiseringsmogelijkheden in Sequenties te verbeteren.

Bel-apps in Helpdesk

Met bel-apps in de HubSpot Helpdesk kun je je bestaande telefoonlijnen verbinden met de HubSpot Helpdesk en inkomende gesprekken naar een groep vertegenwoordigers of teams leiden. Inkomende gesprekken zullen gelijktijdig de geselecteerde gebruikers of teams bellen en een nieuw ticket aanmaken in de gekoppelde pijplijn. Deze nieuwe belverbinding is momenteel beschikbaar met de Aircall bel-app.

Waarom dit belangrijk is?

Helpdesk is een krachtige nieuwe HubSpot werkruimte die tools bundelt waarmee medewerkers van de klantenservice problemen efficiënt kunnen oplossen. Deze nieuwe functie-update verbetert de mogelijkheden op meerdere kanalen door bel-apps te introduceren. Door je bestaande bel-integratie te koppelen aan Helpdesk kunnen gebruikers de kracht van een workspace benutten en toegang krijgen tot de volgende voordelen:

  • Inkomende oproepen bellen tegelijkertijd naar gebruikers en teams, zodat ze snel met een beschikbare vertegenwoordiger verbonden worden.
  • Notities en opnames van gesprekken worden bijgehouden op ticket-threads, voor het efficiënt verzamelen van context.
  • Gebruikers kunnen uitgaande gesprekken voeren vanuit bestaande tickets en gemakkelijk van kanaal wisselen voor een gestroomlijnde follow-up.

Gebruikersobject beschikbaar in workflows

Workflows kunnen nu worden geconfigureerd op basis van de gebruiker. Klanten zullen hetzelfde gedrag ervaren dat ze gewend zijn bij het bouwen van workflows die zijn gebaseerd op gebruikers. 

Waarom dit belangrijk is?

Nu we toewerken naar een wereld waarin gebruikers volledige CRM-objecten zijn, is het belangrijk om de functie uit te breiden buiten de Gebruikers en teams ruimte. Door gebruikers in te schakelen als object in workflows, kunnen beheerders taken automatiseren zoals het instellen van eigenschappen van gebruikers, teamleden op de hoogte stellen van wijzigingen aan een gebruiker en waarschuwingen instellen voor wanneer de e-mail- of agenda-accounts van een gebruiker zijn losgekoppeld. Met het gebruikersobject in workflows kunnen beheerders tijd besparen en het proces voor het instellen van gebruikers stroomlijnen, zodat ze hun tijd ergens anders aan kunnen besteden.

workflow actions

Gloednieuwe Werkruimte voor klantsucces

HubSpot heeft een gloednieuwe, speciale werkruimte die is ontworpen om customer success managers te helpen bij het vergroten van hun klantenbestand en het verhogen van hun retentie. Deze werkruimte herinnert CSM's aan hun dagelijkse taken, stelt ze in staat om aangepaste weergaven te maken van hun belangrijkste segmenten om prioriteit te geven aan contactmomenten en helpt ze de activiteiten van hun belangrijkste accounts te monitoren. Nu kunnen customer success managers in HubSpot de informatie die ze nodig hebben allemaal op één plek zien.

Waarom dit belangrijk is?
Managers die zich bezighouden met het succes van klanten hebben geen speciale tools of een thuis in HubSpot. In plaats daarvan brengen ze veel tijd door met rondstruinen, op zoek naar de informatie die ze nodig hebben om hun werk te doen. De werkruimte voor klantsucces biedt een speciale thuisbasis en startpunt voor CSM's in HubSpot. De werkruimte houdt CSM's georganiseerd en gefocust, zodat ze aan de behoeften van meer klanten kunnen voldoen.

HubSpot-tickets verbinden met Slack en antwoorden synchroniseren

Serviceteams kunnen nu hun HubSpot helpdeskwerkruimte verbinden met Slack om ticketresolutie in onderlinge samenwerking te stimuleren. Nieuwe functies van HubSpot's Slack-app zijn onder andere:

  • Het configureren van de tickettypes die naar een gekoppeld Slack-kanaal worden gestuurd.
  • Het versturen van in aanmerking komende nieuwe tickets naar alle gekoppelde kanalen.
  • Het synchroniseren van antwoorden op Slack-threads en ticketopmerkingen in HubSpot, inclusief vermeldingen.
  • Snelle acties mogelijk maken vanuit het ticket in Slack, zoals het bijwerken van ticketeigenschappen.

Plaats de inkomende gesprekken in de wachtstand

Je kunt nu een beller in de wacht zetten als je tijdelijk even weg moet van een live gesprek.call remote

Gereorganiseerde navigatie en sneltoetsen in workflows

De workflows-tool in HubSpot krijgt een nieuwe ruimtebesparende navigatiebalk en tijdbesparende sneltoetsen. Instellingen en beoordeling worden ook opgenomen in de workflowbuilder voor een alles-in-één ervaring die je helpt om beslissingen te nemen in de juiste context.

 

Plan Afspraak →

 

 

sander-blog-badge
Geef Sander een belletje 06 502 131 26
Of stuur hem een e-mail sander@addmark.nl

Meerdere blogs