Data Driven Marketing

Data Driven Marketing

Bij onlinemarketing draait alles om data. Deze gegevens vertellen je wat bezoekers doen op je website, waar hun interesse ligt en op welk moment ze afhaken. Data van (potentiële) klanten helpen je om je onlinemarketingactiviteiten te optimaliseren. Het natuurlijke zoekgedrag dat je analyseert, is namelijk bruikbaar zodat je je marketingcampagne zo efficiënt mogelijk kan inrichten. Data verzamelen is echter een uiterst nauwkeurig proces, vooral wanneer je data inzet voor marketingdoeleinden. Daarom is de hulp van een onlinemarketingspecialist zeer welkom. AddMark biedt zich graag aan!

addmark-webanalytics-data-driven

Hoe relevant is data?

Vroeger werden veel marketingwerkzaamheden voornamelijk verricht op basis van een bepaald onderbuikgevoel. Data driven marketing helpt je om je marketingactiviteiten ergens anders op te baseren: data. Dit helpt jou als bedrijf om gegronde beslissingen te nemen. Op deze manier speel je namelijk optimaal in op de behoefte van je doelgroep. Datagedreven te werk gaan, geeft je ook meer inzicht in de resultaten van je marketingactiviteiten. Dit betekent dus ook dat je marketingwerkzaamheden kan bijsturen op basis van resultaten en verzamelde data. En dus wordt het nog interessanter om je social media marketing een boost te geven!

Hoe maak je een data rapportage?

Er zijn verschillende manieren om met data driven marketing aan de slag te gaan. A/B testen worden bijvoorbeeld uitgevoerd om de effectiviteit van een pagina, advertentie of een volledige website te testen. Klantdata verzamelen en verwerken in een rapportage is mogelijk met behulp van slimme software zoals Google Analytics. Het gedrag en de interesse van je doelgroep is op die manier snel in kaart te brengen. Houd daarom de gegevens van uw websitebezoekers en klanten bij en zet de informatie in om nieuwe keuzes te maken in je onlinemarketingstrategie. Meten is weten en daarom is inzicht in je data absoluut onmisbaar.

addmark-data-driven-marketing

Geef datagedreven marketing vorm met AddMark

Wil je kwalitatieve data van bezoekers verzamelen en gebruiken in je onlinemarketingactiviteiten? Met data management software van AddMark haal je het maximale uit alle data. Wij bieden ondersteuning in je marketingonderzoek en hebben de kennis en expertise in huis om betrouwbare voorspellingen te doen. Door te segmenteren splitsen we belangrijke gegevens op in afzonderlijke delen. Op die manier kunnen we voor iedere doelgrip een geschikte marketingmix samenstellen. Op basis van de grondige data analyse kunnen we dus aanbevelingen doen waar je echt iets aan hebt!

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Data analyse doen? Roep de hulp in van AddMark!

Om met data driven marketing aan de slag te gaan, is het belangrijk dat je weet waar jouw klanten zich bevinden in de customer journey. Met data automation van AddMark en een zorgvuldige aanpak weet je zeker dat je op lange termijn zichtbare resultaten boekt. Dit is alleen mogelijk door het verzamelen van de juiste klantdata. Meer weten of een call inplannen? We zien je bericht graag tegemoet!

Afspraak maken →