Inbound recruitment

Inbound recruitment

Wil jij met jouw bedrijf groei realiseren, maar vind je niet het geschikte personeel op het juiste moment? Met Inbound Recruitment ga je niet op zoek, maar wordt jouw organisatie juist gevonden door potentiële werknemers.

addmark-inbound-marketing

75% van de werkzoekenden begint met zoeken op Google. Ben jij er als eerst bij?

Download de whitepaper

Wat is Inbound Recruitment eigenlijk?

Het draait bij Inbound Marketing voornamelijk om het aantrekken van potentiële werknemers, doordat er waardevolle content wordt gedeeld.

Hierbij kun je denken aan het gebruik van beelden, waarin je medewerkers te zien zijn. Vervolgens ga je de vacatures en vacatureproces optimaliseren. En maak je gebruik van quizes en blogs over hoe huidige medewerkers hun dag indelen, wat zijn/haar ervaringen zijn, enzovoort.

Met deze waardevolle content moet je ervoor zorgen dat de potentiële werknemers graag voor jouw bedrijf zouden willen werken. Dit in tegenstelling tot de afhankelijkheid van openstaande vacatures en het afwachten van reacties.

Wil je meer weten? Download de whitepaper.

 

De Inbound Recruitment werkwijze van AddMark

Inbound Recruitment is niet iets wat je binnen een dag opzet. Het is een langdurig en continu proces. Het goed opstarten van dit proces is het allerbelangrijkste. Maar, voordat we waardevolle content gaan creëren voor jouw Inbound Recruitment, beginnen we met stap 1 uit ons proces.

inbound-recruitment

 

Kick-off

In deze kick-off laten wij jou graag praten. Wij willen namelijk zo veel mogelijk leren over jouw bedrijf en de uitdagingen die er zijn binnen het bedrijf. Jij bent namelijk de specialist!

In de kick-off is het van belang om de volgende zaken helder te krijgen:

  • Wie is jouw ideale werknemer en hoe kunnen we deze in een Buyer Persona omschrijven?
  • Waar bevinden zij zich?
  • Welke content is er momenteel aanwezig?
  • Wat willen we bereiken met Inbound Recruitment?

Content mapping

Een eerste campagne dient opgesteld te worden, maar er moet een richting bepaald worden. Welke functies moeten er vervuld gaan worden en hoe ziet dit er op langere termijn uit? Daarnaast is het van belang om in kaart te hebben wat je potentiële werknemers graag van jou zouden willen zien of weten. Hierbij gaan we aan de slag met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek om vast te stellen waar potentiële werknemers op zoeken en met welke woorden ze dan bij jou terecht dienen te komen. Zodoende stellen we de onderwerpen en topics vast.

De eerste inbound recruitment campagne

Let’s go! We kunnen beginnen met de eerste campagne. Het centrale campagnethema is bepaald en de onderwerpen die aansluiten bij de verschillende fases van de Buyer’s Journey zijn geschreven. De content wordt door copywriters geschreven die vele jaren ervaring hebben. AddMark verzorgt het online zetten van de teksten en pagina’s en zodoende wordt de campagne in de markt gezet.

Meten

Wij vinden het belangrijk om zo transparant mogelijk te zijn richting onze klanten. Dat bekent dat we zuivere data gebruiken en de resultaten doormeten en analyseren. Zo kijken we of de vooraf opgestelde doelstellingen gehaald zijn en delen de resultaten uiteraard met jullie. Gedurende de campagne zijn er diverse optimalisatie mogelijkheden in de vorm van Conversie Optimalisatie. Denk hierbij het het schrijven van meerdere blogs, het aanpassen van de call-to-action buttons, een uitgebreide analyse van A/B testen en nog veel meer. Doordat we continu in de gaten houden hoe de campagne presteert kunnen we snel schakelen en kunnen we zorgdragen voor een continue kwaliteit van leads. Daarnaast zorgt het optimaliseren van de campagne er ook voor dat het rendement wordt vergroot.

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Benieuwd naar inbound recruitment voor jouw bedrijf?

Vraag dan direct een belafspraak aan met Carel Schrier, eigenaar en Inbound Marketeer van AddMark.

Afspraak maken →