HubSpot Marketing
De Hubspot marketing hub bevat alle marketingtools die je nodig hebt om jouw inbound marketingstrategie succesvol uit te voeren. De marketingafdeling zal sneller en effectiever werken. Beter resultaat dankzij een positieve ROI via marketingcampagnes.
Inbound marketing met HubSpot marketing hub
In de huidige digitale wereld heeft de klant veel macht. Ze kunnen overal informatie vandaan halen, op ieder moment van de dag.
Het is daarom belangrijk dat je als bedrijf zichtbaar bent én bijdraagt tijdens de zoektocht van jouw potentiele klant. Door gebruik te maken van de HubSpot marketing hub heb je alle marketingtools bij de hand en werk je vanuit één systeem. De data wordt real time gesynchroniseerd en hiermee verkrijg je de juiste inzichten om op het juiste moment zichtbaar te zijn met content die aansluit op de doelgroep.
Marketingtools
Met HubSpot marketing hub zorg je voor groei. Het marketing team werkt vanuit één systeem aan marketing optimalisaties. Lead generation is een belangrijk onderdeel en met behulp van automatisering, segmentatie en personalisatie til je de marketing naar een hoger niveau. Processen worden geoptimaliseerd waardoor nieuwe leads op het juiste moment worden opgevolgd door het sales team met als uiteindelijke doel omzet.
Belangrijkste HubSpot marketing hub functionaliteiten:
- CRM
- Advertising
- Email marketing
- Social media planning & monitoring
- Website CMS: blog, landingspagina’s en webpagina’s
- SEO
- Marketing automatiseringen
- Dashboarding
- Workflows
- Lead nurturing
- Lead scoring
- Formulieren
- CTA's
- Buyer persona’s
Marketing segmentatie met HubSpot
Binnen het CRM van HubSpot wordt alle informatie over contactpersonen en bedrijven verzamelt. Denk bijvoorbeeld aan de naam en het emailadres, maar ook de activiteiten die hebben plaatsgevonden per contactpersoon. Gegevens uit het CRM kun je gebruiken om contacten en/of bedrijven te segmenteren. Binnen HubSpot is het mogelijk om actieve en statische lijsten aan te maken op basis van verschillende filters. Dé manier om je marketing optimaal in te zetten. Zo bereik je de juiste doelgroep met relevante content.
Marketingoptimalisatie met data en automatisering
Doordat HubSpot gekoppeld is met alle marketingkanalen die worden ingezet verzamel je nauwkeurig alle data. Deze data is belangrijk om precies door te meten hoe de marketingcampagnes presteren. Deze inzichten zorgen er vervolgens weer voor dat je optimalisaties kunt doorvoeren en workflows kunt bouwen. Met HubSpot workflows is het mogelijk om marketing te automatiseren en op basis van triggers gepersonaliseerde content te tonen aan contactpersonen uit het CRM. Het doel is om een betekenisvolle relatie op te bouwen. Daarnaast maken automatiseringen het mogelijk om de marketing flink op te schalen. Zo verhoog je dus de effectiviteit van marketingcampagnes en productiviteit van het marketing team.
Kosten per lead 50% lager met HubSpot en Google Ads
Digitale groei is belangrijk bij Insocial en mede hierdoor is de keuze gemaakt om over te stappen van Salesforce naar HubSpot en zo de marketing naar een hoger level te trekken. Na de onboarding en het juist neerzetten van alle data moest deze data verrijkt en tegelijkertijd ook gebruikt worden om campagnes te optimaliseren.
Data & automation om marketing te optimaliseren:
- Kosten per lead 50% lager
- Koppeling tussen HubSpot en Google ads
- Juiste data met lifecycle stages
HubSpot Marketing Hub prijzen
De marketing hub van HubSpot is beschikbaar binnen verschillende abonnementsprijzen. Er is een gratis variant met basis tools en drie betaalde abonnementen. Afhankelijk van de tools die je wilt gebruiken en het aantal marketing contacten die je wilt benaderen is er een passend abonnement. Zo kun je snel aan de slag met HubSpot en is het daarnaast mogelijk om makkelijk op te schalen.
Voor de volledige prijslijst kan je terecht op de HubSpot pricing pagina.