SQL

SQL

Maximale inkomsten generen door potentiële klanten bij te staan in het aankoopproces? Wanneer het marketing- en salesteam goed met elkaar samenwerken, gaat dit ongetwijfeld lukken. Toch bestaan er vaak de nodige meningsverschillen tussen beide afdelingen. Daarom is het belangrijk om te bepalen waar een potentiële klant staat in de customer journey. Vaak wordt er gesproken over MQL en SQL. Waar staan deze afkortingen voor en op welke manier ga je om met een sales qualified lead? AddMark vertelt je er alles over en biedt volledige ondersteuning bij alle marketingactiviteiten van jouw bedrijf of organisatie!

addmark-leadgeneratie-sql

Wat is een sales qualified lead?

Binnen het marketing- en salesproces worden leads onderscheiden in drie categorieën:

1. Information qualified lead (IQL): een mogelijke klant die op zoek is naar interessante informatie over je product of dienst;
2. Marketing qualified lead (MQL): een potentiële klant toont interesse in je product of dienst en heeft dit kenbaar gemaakt door bijvoorbeeld een whitepaper te downloaden, zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of een reactie achter te laten op een onlinemarketingcampagne;
3. Sales qualified lead (SQL): een prospect die bereid is om een offerte aan te vragen of tot aankoop over te gaan.

Wat is het belang van leads SQL?

Een sales qualified lead is dus een potentiële klant die interesse heeft in je product of dienst. De lead heeft al heel wat informatie verzameld en ziet jouw product of dienst als dé oplossing van het probleem. Toch is dit geen garantie dat een sales qualified lead ook daadwerkelijk klant bij je wordt. Daarom is het belangrijk dat de salesafdeling de juiste strategie kiest om de gewenste deal te sluiten. Een verkoopplan op maat helpt om een lead succesvol binnen te halen als klant. Hulp nodig? AddMark staat voor je klaar!

addmark-leadgeneratie-sales-qualified

Hoe verzamel je relevante leads?

Wil je waardevolle leads aantrekken met je website? Breng de reis van je potentiële klant in kaart aan de hand van de volgende stappen:

1. Stel een gedetailleerd klantprofiel op met slimme software;
2. Toon een proactieve houding als een MQL interesse toont in je product of dienst;
3. Help een lead verder door het stellen van de juiste vragen;
4. Speel met gepersonaliseerde content in op de vragen die een prospect stelt.

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Maak een verkoopplan op maat met AddMark

Wil je je doelgroep op slimme en effectieve wijze bereiken? Start met het opstellen van een buyer persona en ontdek wie jouw ideale klant is. Op die manier kan je een lead op een persoonlijke manier benaderen met relevante content. Ben je het zat om continu je eigen boontjes te doppen en kan je wel wat hulp gebruiken van een marketingspecialist? AddMark is jouw redder in nood en weet als geen ander hoe je een sales qualified lead omzet naar een klant. Neem daarom snel contact op voor het inplannen van een afspraak.

Afspraak maken →