addmark-case-dutchgreenenergy-logo

Slimme maatwerk website voor duurzame impact

Dutch Green Energy is een betrouwbare en dynamische organisatie, onderdeel van de Delmeco Group, en specialist in duurzame energieoplossingen. Met een persoonlijke benadering en diepgaande technische kennis ontwikkelen zij totaalconcepten op maat voor uiteenlopende projecten. Hun expertise ligt onder andere in energieopslagsystemen, laadoplossingen, zonne-energie, waterstoftoepassingen en infraroodpanelen. Waar nodig leveren zij onderscheidend maatwerk – uiteraard InstallQ erkend en gecertificeerd. Voor Dutch Green Energy hebben wij een compleet vernieuwde website ontworpen en ontwikkeld, waarin hun innovatieve karakter en technische expertise centraal staan.

  • Home
  • Cases
  • Slimme maatwerk website voor duurzame impact
addmark-cases-dutchgreenenergy-header
Bezoekers inzichtelijk via Leadinfo
Development gericht op maatwerk
Meetbaar middels Google Analytics
Over Dutch Green Energy

Volledig vernieuwde website middels maatwerk Wordpress modules

Dutch Green Energy was toe aan een nieuwe website: de vorige voldeed niet langer aan hun wensen en sloot niet meer aan bij hun professionele uitstraling en het innovatieve karakter van hun dienstverlening. Potentiële klanten wisten de juiste informatie vaak niet te vinden, waardoor het lastiger werd om hen goed te bedienen en te adviseren. Juist omdat de markt van duurzame energie zo competitief is, hebben we voor Dutch Green Energy Leadinfo en Google Analytics ingericht. Hierdoor sluit de nieuwe website niet alleen beter aan bij wie ze zijn en waar ze voor staan, maar helpt hij ook om potentiële klanten sneller te herkennen en gerichter op te volgen. 

Samenwerking op rolletjes

Begeleiding volledig traject van A-Z

Addmark heeft het volledige traject begeleid – van wireframes en design tot de technische ontwikkeling en uiteindelijke oplevering. We zorgden ervoor dat alles op rolletjes liep, met een resultaat dat past bij de kwaliteit en ambitie van Dutch Green Energy. De vernieuwde website sluit nu perfect aan op wie zij zijn: een betrouwbare en dynamische organisatie, onderdeel van de Delmeco Group, en specialist in duurzame energieoplossingen. Met een persoonlijke benadering en diepgaande technische kennis ontwikkelt Dutch Green Energy totaalconcepten op maat voor uiteenlopende projecten. Ze bieden oplossingen in onder andere energieopslag, laadoplossingen, zonne-energie, waterstof en infraroodpanelen – en leveren, waar nodig, onderscheidend maatwerk. Uiteraard InstallQ erkend en gecertificeerd. De website is helemaal klaar om nieuwe klanten te vinden en te binden en wij kijken uit naar de verdere samenwerking met Dutch Green Energy!

addmark-cases-dutchgreenenergy-slider-overview addmark-cases-dutchgreenenergy-slider-werkwijze addmark-cases-dutchgreenenergy-slider-team addmark-cases-dutchgreenenergy-slider-projectmodule
addmark-cases-dutchgreenenergy-slider-overview addmark-cases-dutchgreenenergy-slider-werkwijze addmark-cases-dutchgreenenergy-slider-team addmark-cases-dutchgreenenergy-slider-projectmodule
Werkwijze

Strakke planning & maximaal resultaat

Door een strategische aanpak en duidelijk stappenplan leveren we onze websites altijd op met een duidelijk doel voor ogen. Hierdoor wordt de synergie tussen design, development en marketing versterkt om maximaal resultaat te behalen. Hoe we dat doen? Dat kunnen we in 5 stappen vertellen.

Een websiteproject begint met het in kaart brengen van de wireframes. In deze essentiële stap is het van belang om input te hebben in de vorm van user stories en ook het doel van de website goed voor ogen te hebben. Wireframing is in feite het creëren van een schets van de website die de basisstructuur van de pagina’s laat zien. In deze fase laten we alle designelementen zoals kleuren of afbeeldingen nog achterwege, het gaat hierbij puur om het doel van de pagina’s. De uiteindelijke wireframes helpen onze designers te focussen op de gebruikerservaring (UX) door de navigatie en interactie op de website begrijpbaar te maken. In deze fase van de website wordt continu getoetst of de uitwerking van de pagina functioneel is voor de bezoeker. Uiteindelijk zorgt deze fase ook voor efficiëntie in het verdere verloop van het project. Hoe duidelijker we de wireframes kunnen opstellen, hoe vloeiender het proces verder verloopt.

Na de wireframing-fase hebben we een functionele blauwdruk liggen waarmee onze designer aan de slag kunnen. Dit is het moment waar de visuele elementen en esthetiek van de website tot leven komen. We beginnen met het toevoegen van kleuren, typografie en andere elementen om de pagina’s vorm te geven. Er wordt rekening gehouden met ruimtes, lijnhoogtes, contrast en vele andere elementen die invloed hebben op de werking van de website. Daar komt ook nog bij kijken dat we vandaag de dag te maken hebben met verschillende devices. De website dient op elke schermformaat makkelijk in gebruik te zijn en daar zijn soms net wat aanpassingen voor nodig in het design om tot een goed resultaat te komen. Uiteindelijk maken we een werkend design, zodat we een klikbaar ‘prototype’ hebben van de website. Hierdoor kan je samen goed afstemmen of alles naar wens is.

In de development fase begint het nóg leuker te worden. Het visuele en interactieve ontwerp wordt namelijk omgezet in een werkende website. Naast het feit dat het tastbaar wordt, is deze fase ook enorm cruciaal. We beginnen met het coderen van de website in een testomgeving. Hierdoor blijft de website nog buiten schot van zoekmachines of andere externen. Front-end en back-end ontwikkeling werken samen om zowel de ontwerpen om te zetten in HTML, CSS en/of JavaScript, maar ook de server kant goed in te richten. In deze fase wordt er ook uitvoerig getest of het design daadwerkelijk op alle devices goed werkt. Ook worden er testen uitgevoerd als het gaat om de prestatie van de website. Denk hierbij aan pagespeed en eventuele health score testen. Uiteraard is het van belang dat jouw website op een veilige manier wordt opgeleverd en besteden we aandacht aan SSL, veiligheidsprotocollen en eventuele updates van software die benodigd zijn.

Als de development fase is afgerond, moet er natuurlijk wel de juiste content getoond worden op de pagina’s. Dit is een fase die volledig bij de klant kan liggen, maar ook deels bij Addmark of volledig voor onze rekening is. In ieder geval is het hierbij cruciaal om alvast goed na te denken over eventuele redirects. Je wilt namelijk tijdens een migratie geen waardevolle posities verliezen binnen de zoekmachines, doordat er redirects ontbreken. Door een uitgebreide scan te doen van de huidige website, brengen we de huidige redirects in kaart en voegen we deze samen met de eventuele nieuwe redirects die benodigd zijn. Verder wordt er rekening gehouden met Meta titels en teksten, interne links, URL structuur, breadcrumbs, gecomprimeerde afbeeldingen, ALT-teksten en andere content gerelateerde zaken. Hierdoor is je website meteen SEO-proof om goed geïndexeerd te worden door Google, Bing of andere zoekmachines.

De laatste fase is aangebroken: livegang! De content staat, het migratieplan is helemaal doordacht en kan uitgevoerd worden. We kiezen een moment in de week uit, waarbij de bezoekersaantallen het laagste zijn. Hierdoor is de impact voor de bezoekers het minst hoog en kan er zorgvuldig gewerkt worden aan de migratie. Daarnaast is het van belang dat alle betrokkenen paraat staan voor eventuele tegenslagen, zodat er snel geacteerd kan worden. Wanneer de redirects zijn ingeladen kan de overdracht naar het hoofddomein beginnen. Wanneer de migratie is afgerond, testen we de hele website nog een keer door. We zorgen ervoor dat alle knoppen naar behoren werken, alle links op de juiste domein gezet zijn en dat er geen rare 404’s of redirect loops zijn ontstaan. Als laatste testen we nogmaals de pagespeed en de algemene health score van de website, zodat écht alles goed werkt en de website definitief tot het wereldwijde web behoort. 

1. Wireframing

Een websiteproject begint met het in kaart brengen van de wireframes. In deze essentiële stap is het van belang om input te hebben in de vorm van user stories en ook het doel van de website goed voor ogen te hebben. Wireframing is in feite het creëren van een schets van de website die de basisstructuur van de pagina’s laat zien. In deze fase laten we alle designelementen zoals kleuren of afbeeldingen nog achterwege, het gaat hierbij puur om het doel van de pagina’s. De uiteindelijke wireframes helpen onze designers te focussen op de gebruikerservaring (UX) door de navigatie en interactie op de website begrijpbaar te maken. In deze fase van de website wordt continu getoetst of de uitwerking van de pagina functioneel is voor de bezoeker. Uiteindelijk zorgt deze fase ook voor efficiëntie in het verdere verloop van het project. Hoe duidelijker we de wireframes kunnen opstellen, hoe vloeiender het proces verder verloopt.

2. Design

Na de wireframing-fase hebben we een functionele blauwdruk liggen waarmee onze designer aan de slag kunnen. Dit is het moment waar de visuele elementen en esthetiek van de website tot leven komen. We beginnen met het toevoegen van kleuren, typografie en andere elementen om de pagina’s vorm te geven. Er wordt rekening gehouden met ruimtes, lijnhoogtes, contrast en vele andere elementen die invloed hebben op de werking van de website. Daar komt ook nog bij kijken dat we vandaag de dag te maken hebben met verschillende devices. De website dient op elke schermformaat makkelijk in gebruik te zijn en daar zijn soms net wat aanpassingen voor nodig in het design om tot een goed resultaat te komen. Uiteindelijk maken we een werkend design, zodat we een klikbaar ‘prototype’ hebben van de website. Hierdoor kan je samen goed afstemmen of alles naar wens is.

3. Development

In de development fase begint het nóg leuker te worden. Het visuele en interactieve ontwerp wordt namelijk omgezet in een werkende website. Naast het feit dat het tastbaar wordt, is deze fase ook enorm cruciaal. We beginnen met het coderen van de website in een testomgeving. Hierdoor blijft de website nog buiten schot van zoekmachines of andere externen. Front-end en back-end ontwikkeling werken samen om zowel de ontwerpen om te zetten in HTML, CSS en/of JavaScript, maar ook de server kant goed in te richten. In deze fase wordt er ook uitvoerig getest of het design daadwerkelijk op alle devices goed werkt. Ook worden er testen uitgevoerd als het gaat om de prestatie van de website. Denk hierbij aan pagespeed en eventuele health score testen. Uiteraard is het van belang dat jouw website op een veilige manier wordt opgeleverd en besteden we aandacht aan SSL, veiligheidsprotocollen en eventuele updates van software die benodigd zijn.

4. Content

Als de development fase is afgerond, moet er natuurlijk wel de juiste content getoond worden op de pagina’s. Dit is een fase die volledig bij de klant kan liggen, maar ook deels bij Addmark of volledig voor onze rekening is. In ieder geval is het hierbij cruciaal om alvast goed na te denken over eventuele redirects. Je wilt namelijk tijdens een migratie geen waardevolle posities verliezen binnen de zoekmachines, doordat er redirects ontbreken. Door een uitgebreide scan te doen van de huidige website, brengen we de huidige redirects in kaart en voegen we deze samen met de eventuele nieuwe redirects die benodigd zijn. Verder wordt er rekening gehouden met Meta titels en teksten, interne links, URL structuur, breadcrumbs, gecomprimeerde afbeeldingen, ALT-teksten en andere content gerelateerde zaken. Hierdoor is je website meteen SEO-proof om goed geïndexeerd te worden door Google, Bing of andere zoekmachines.

5. Livegang

De laatste fase is aangebroken: livegang! De content staat, het migratieplan is helemaal doordacht en kan uitgevoerd worden. We kiezen een moment in de week uit, waarbij de bezoekersaantallen het laagste zijn. Hierdoor is de impact voor de bezoekers het minst hoog en kan er zorgvuldig gewerkt worden aan de migratie. Daarnaast is het van belang dat alle betrokkenen paraat staan voor eventuele tegenslagen, zodat er snel geacteerd kan worden. Wanneer de redirects zijn ingeladen kan de overdracht naar het hoofddomein beginnen. Wanneer de migratie is afgerond, testen we de hele website nog een keer door. We zorgen ervoor dat alle knoppen naar behoren werken, alle links op de juiste domein gezet zijn en dat er geen rare 404’s of redirect loops zijn ontstaan. Als laatste testen we nogmaals de pagespeed en de algemene health score van de website, zodat écht alles goed werkt en de website definitief tot het wereldwijde web behoort. 

"Addmark is een praktische partij die snel mee kan denken en schakelen gedurende het proces, iets wat je als ondernemer graag ziet in dit soort trajecten. Flexibel maar continu met het einddoel voor ogen."
Jaap Zandee
addmark-cases-review-dutchgreenenergy-jaap
Uitgelichte cases

Projecten waar we trots op zijn

258% meer klikken dankzij Performance max
Marketing

258% meer klikken dankzij Performance max

Slimme maatwerk website voor duurzame impact
Website

Slimme maatwerk website voor duurzame impact

Meer dan 1.000 bezoekers met Pasen dankzij slimme campagnes
Content & Creatie Marketing

Meer dan 1.000 bezoekers met Pasen dankzij slimme ...

Koppeling met ERP zorgt voor meer efficiëntie voor DAMEN Schelde Marine Services
HubSpot

Koppeling met ERP zorgt voor meer efficiëntie ...

Een sterke website en herkenbare huisstijl
Website Marketing

Een sterke website en herkenbare huisstijl

case-sinke-komejan
DGE
Stoomtrein-Goes-Borsele
Damen-case-nl
Groosman Bedrijfswagens