
Koppeling met ERP zorgt voor meer efficiëntie voor DAMEN Schelde Marine Services
Damen Schelde Marine Services wat onderdeel was van de Schelde is al meer dan 150 jaar een begrip in de maritieme sector. Wat ooit begon als een onderdeel van scheepswerf in Vlissingen in 1921 als licentiehouder van Sulzer, is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde leverancier van hoogwaardige dieselmotoronderdelen. Met diepgewortelde technische expertise en een team van 50 specialisten levert Damen onderdelen zoals cilindervoeringen, zuigerkoppen, brandstofapparatuur en andere motor componenten. Daarnaast biedt het bedrijf diensten als motoren service en onderdelen revisie, altijd met een sterke focus op, kwaliteit, betrouwbaarheid, klanttevredenheid en duurzaamheid.
Data-integratie tussen HubSpot en ERP-software
Om de interne processen verder te optimaliseren en klanten wereldwijd nog efficiënter te kunnen bedienen, koos Damen Schelde Marine Services voor een koppeling met hun ERP-systeem. Deze integratie zorgt voor snellere orderverwerking, betere voorraadbeheersing en meer grip op de supply chain.
“Service zit niet alleen in onze naam,” aldus Damen Schelde Marine Services. “Door te investeren in slimme automatisering kunnen we beloftes richting klanten waarmaken én onze hoge standaard behouden in een snel veranderende markt.” Als eerste erkende licentiehouder van Sulzer-motoren en met een geschiedenis van innovatie en vakmanschap, blijft Damen Schelde Marine Services bouwen aan een toekomst waarin betrouwbaarheid, efficiëntie en klantgerichtheid centraal staan.
Continu blijven doorontwikkelen
HubSpot blijft het platform voortdurend doorontwikkelen. Dagelijks worden er nieuwe updates uitgebracht en staan er alweer bèta's op de planning. Dit betekent dat het team zich continu blijft ontwikkelen om het bedrijf vooruit te helpen. Samen met de gedreven mensen van Damen Schelde Marine Services gaan we met regelmaat om de tafel, zodat ze het platform optimaal kunnen blijven benutten. Hierdoor kunnen ze nog beter inspelen op kansen, werken ze beter samen en bouwen ze waardevolle data op binnen hun eigen CRM-omgeving. Deze trainingen zijn volledig toegepast op de wensen en werkwijzen van Damen Schelde Marine Services.
Een strategisch ingerichte koppeling
Met een strategische aanpak zorgen we ervoor dat de koppeling tussen HubSpot en het externe platform goed en foutloos werkt. Hoe we dat doen?
Dat leggen we uit in 5 duidelijke stappen.
We beginnen met het begrijpen van jouw business en processen. Tegen welke uitdagingen loop je momenteel aan en wat zijn mogelijke oplossingen. Zo krijgen we duidelijk voor ogen wat het beoogde doel is om zodoende het beste advies te geven. Er zijn namelijk meerdere mogelijkheden als het gaat om het opzetten van een koppeling, en het is goed om zowel de voor- als nadelen naast elkaar te leggen. Zodra dit helder is, gaan we verder met de volgende stap: Fieldmapping.
Data is waardevol, maar alleen als het overzichtelijk en bruikbaar is. Als onderdeel en in navolging van de Strategy Mapping, maken we samen een overzicht van de velden en al dan niet Custom Objects die voor jouw business waardevol zijn. Hierbij zorgen we er ook voor dat we ze zo ver als mogelijk ‘dummy proof’ maken. Dat wil zeggen dat we vaker kiezen voor datavelden met dropdown select, multiple checkbox of andere vaste mogelijkheden in tegenstelling tot open tekst velden.
Na de fieldmapping starten we met het ontwikkelen van de koppeling. Dit gebeurt eerst in een testomgeving, zodat je dagelijkse werkzaamheden niet worden verstoord. We maken je portal alvast wel gebruiksklaar, zodat het na het doortesten direct naar jouw portal gepusht kan worden. Als alles soepel samenwerkt dan krijg je namelijk een enorm krachtig en efficiënt platform waar al je medewerkers blij van worden.
Voordat we live gaan, testen we alles tot in de details. Van data-overdracht tot de werking van automatiseringen, formulieren of rapportages: alles wordt nauwkeurig gecontroleerd waar nodig. Dit doen we in samenwerking met jou, zodat feedback direct kan worden verwerkt. Hierdoor borgen we dat HubSpot en de integratie naadloos aansluiten op elkaar. Daardoor kan je de koppeling optimaal benutten en ga je dit in de efficiëntie terugzien.
Wanneer de integratie is opgeleverd kan het zijn dat een training of toekomstige ondersteuning nodig is. Daarom geven we een praktijkgerichte, hands-on training waarin gebruikers leren hoe ze HubSpot direct effectief kunnen gebruiken. Ook na de livegang blijven we beschikbaar voor vragen en ondersteuning. Koppelingen vereisen namelijk in veel gevallen onderhoud of aanpassingen. We denken actief mee over verbeteringen, zodat je niet alleen vandaag, maar ook in de toekomst het maximale uit HubSpot haalt.
We beginnen met het begrijpen van jouw business en processen. Tegen welke uitdagingen loop je momenteel aan en wat zijn mogelijke oplossingen. Zo krijgen we duidelijk voor ogen wat het beoogde doel is om zodoende het beste advies te geven. Er zijn namelijk meerdere mogelijkheden als het gaat om het opzetten van een koppeling, en het is goed om zowel de voor- als nadelen naast elkaar te leggen. Zodra dit helder is, gaan we verder met de volgende stap: Fieldmapping.
Data is waardevol, maar alleen als het overzichtelijk en bruikbaar is. Als onderdeel en in navolging van de Strategy Mapping, maken we samen een overzicht van de velden en al dan niet Custom Objects die voor jouw business waardevol zijn. Hierbij zorgen we er ook voor dat we ze zo ver als mogelijk ‘dummy proof’ maken. Dat wil zeggen dat we vaker kiezen voor datavelden met dropdown select, multiple checkbox of andere vaste mogelijkheden in tegenstelling tot open tekst velden.
Na de fieldmapping starten we met het ontwikkelen van de koppeling. Dit gebeurt eerst in een testomgeving, zodat je dagelijkse werkzaamheden niet worden verstoord. We maken je portal alvast wel gebruiksklaar, zodat het na het doortesten direct naar jouw portal gepusht kan worden. Als alles soepel samenwerkt dan krijg je namelijk een enorm krachtig en efficiënt platform waar al je medewerkers blij van worden.
Voordat we live gaan, testen we alles tot in de details. Van data-overdracht tot de werking van automatiseringen, formulieren of rapportages: alles wordt nauwkeurig gecontroleerd waar nodig. Dit doen we in samenwerking met jou, zodat feedback direct kan worden verwerkt. Hierdoor borgen we dat HubSpot en de integratie naadloos aansluiten op elkaar. Daardoor kan je de koppeling optimaal benutten en ga je dit in de efficiëntie terugzien.
Wanneer de integratie is opgeleverd kan het zijn dat een training of toekomstige ondersteuning nodig is. Daarom geven we een praktijkgerichte, hands-on training waarin gebruikers leren hoe ze HubSpot direct effectief kunnen gebruiken. Ook na de livegang blijven we beschikbaar voor vragen en ondersteuning. Koppelingen vereisen namelijk in veel gevallen onderhoud of aanpassingen. We denken actief mee over verbeteringen, zodat je niet alleen vandaag, maar ook in de toekomst het maximale uit HubSpot haalt.

Projecten waar we trots op zijn


Koppeling met ERP zorgt voor meer efficiëntie voor DAMEN Schelde Marine Services


Een sterke website en herkenbare huisstijl


Kosten per lead 50% lager met Google Ads


13 zoekwoorden in de top 3 binnen 4 maanden met slimme SEO


Ingevulde formulieren +103% door HubSpot
Weten hoe HubSpot jou kan helpen?
