Wat is een chatbot?

Wat is een chatbot?

 

Via je website heb je op verschillende manieren interactie met je bezoekers. Je ziet bijvoorbeeld een ingevuld contactformulier voorbijkomen, of je ontvangt een offerteaanvraag in je mailbox. Waar je via de telefoon, mail en WhatsApp direct contact hebt met de klant, is dit ook mogelijk via je website. Steeds meer bedrijven voorzien hun website van een chatbot. Dit is een geautomatiseerde gesprekspartner aan wie bezoekers vragen kunnen stellen. Een live chat op je website neemt je heel wat werk uit handen en is daarom een slimme investering. Wil je meer weten over een chatfunctie op de website? AddMark legt je graag het nut uit van een chatbot.

AddMark-Wat-Is-Een-Chatbot

Waarom een chatbot op je website?

Een site live chat is om meerdere redenen een aantrekkelijke optie. AddMark zet een aantal redenen op een rij:
1. Een chatbot is een uitkomst wanneer bezoekers veel dezelfde vragen stellen;
2. Een chatbot leidt mogelijk tot kwalitatieve leads of een doorverwijzing naar de juiste medewerker of afdeling;
3. Een chatbot geeft potentiële klanten het gevoel dat je 24 uur per dag voor ze klaarstaat;
4. Een chatbot geeft bezoekers vaak binnen enkele seconden antwoord op hun vraag;
5. Een chatbot is ideaal om persoonlijke berichten te versturen aan websitebezoekers.

Hoe werkt een chatbot website?

Een chatbot voert een conversatie met een klant zodra er een bericht wordt gestuurd. De chatbot detecteert hierbij herkenningspunten uit de tekst. Vervolgens stuurt de chatbot een tekst terug of wordt er een andere handeling uitgevoerd. Behalve het versturen van berichten kan een chatbot namelijk ook vragen stellen. Dit moet uiteraard wel door jou worden ingesteld. Het maakt de chatbot uitermate interessant om in te zetten voor je klantenservice. Op die manier hoef je geen medewerkers in te schakelen om simpele vragen van klanten te beantwoorden. Komt een chatbot er zelf niet uit, dan kan een websitebezoeker alsnog worden doorverwezen naar een medewerker.

AddMark-Voordelen-Chatbot

Wat zijn de voordelen van een website live chat?

Een chatfunctie op je website is een slimme manier om je klantenservice te verbeteren. Welke voordelen levert een chatbot nog meer op?

- Door de inzet van chatflows kom je sneller in contact met websitebezoekers;
- Met een live chat verbeter jij je online beschikbaarheid;
- Een chatbot verzamelt interessante data. Die informatie gebruik je bijvoorbeeld om je website te verbeteren of je FAQ (Frequently Asked Questions) uit te breiden;
- Een chatbot kan bezoekers doorschakelen naar een echte medewerker;
- Dankzij een chatfunctie op de website bespaar je tijd, want je handelt een flink percentage vragen automatisch af;
- Een chatbot draagt bij aan een verbeterde klanttevredenheid.

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Live chat op jouw website? AddMark weet raad!

Wil jij je site van een live chat voorzien en zoek je daarom naar een betrouwbare partij om dit te realiseren? AddMark beschikt over de juiste software om een chatbox te integreren op je website. Dit is bijvoorbeeld mogelijk met de slimme software van HubSpot. Wij helpen je daarom graag om je website verder uit te bouwen en de service richting je klanten te verbeteren. Laten we vooral een kop koffie met elkaar drinken. Maak je snel een afspraak met een van onze marketeers?

Afspraak maken →