Inbound Marketing

Inbound Marketing

Inbound is een methode waarbij Attract, Engage en Delight centraal staan om je ​​bedrijf te laten groeien. In de reis die de klant aflegt binnen deze fasen is het van belang dat het waarde toevoegt en dat je vertrouwen opbouwt. Inbound zorgt voor een menselijke en behulpzame aanpak om zaken te doen. Het is een methode waardoor je betere marketing kunt inzetten, je sales kunt verbeteren en uiteindelijk een betere manier om je klanten te bedienen.

addmark-inbound-marketing

Wat is inbound marketing precies?

Door waarde en inhoud te creëren die gericht is om de problemen op te lossen en behoeften van je ideale klanten aan te pakken, zorg je voor kwalitatieve leads. Je zorgt daarnaast direct voor vertrouwen en geloofwaardigheid rondom je bedrijf.

Dit zorgt er dus voor dat Marketing, Sales en Service naadloos op elkaar worden afgestemd. AddMark is HubSpot Partner en zorgt ervoor dat wij je in dit gehele proces helpen. Meer weten over Inbound Marketing, Inbound Sales of Service? Kijk dan gerust eens verder of download onze whitepaper.

Attract

Om jouw doelgroep en Buyer Persona’s aan te trekken voor jouw dienst of product, zijn onlosmakelijk verbonden aan het maken en publiceren van waardevolle content.

Engage

Het is belangrijk dat je langdurige relaties opbouwt met je potentiële doelgroep. Dit moet zich ook uitten in de manieren waarop je communiceert met je leads.

Delight

Klanttevredenheid en ondersteuning is essentieel, ook lang nadat ze een aankoop hebben gedaan. Jouw team moet klanten op elk moment kunnen bijstaan.

Weten hoe wij inbound marketing aanpakken?

Lees de blog

Attract

Inbound marketing is de manier waarmee je jouw doelgroep en Buyer Persona's aantrekt. Het is onlosmakelijk verbonden aan het maken en publiceren van waardevolle content.

De waardevolle content die je maakt kun je op diverse manieren inkleden, zoals blogartikelen, content aanbiedingen en social media. Denk hierbij aan waardevolle content die informatie geeft over hoe je met jouw product of dienst een oplossing biedt.

Om je doelgroep aan te trekken ofwel ‘attract’ via inbound marketing, optimaliseer je al de content op je website met een SEO-strategie. 

Engage

Vervolgens zorg je met inbound marketing dat je jouw potentiële doelgroep ‘engaged’. Het is belangrijk dat je langdurige relaties opbouwt met je potentiële doelgroep. Dit moet zich ook uitten in de manieren waarop je communiceert met je leads.

Engagement is binnen bijvoorbeeld jouw inbound sales de manier hoe je gesprekken behandelt en beheert. Concentreer je hierbij op hoe medewerkers van de klantenservice omgaan met oproepen van geïnteresseerde mensen en prospects. Belangrijk hierbij is dat je altijd oplossingen biedt in plaats van direct verkopen. Dit zorgt ervoor dat alle deals eindigen in overeenkomsten tussen je klanten en jouw bedrijf. Dit betekent dat je écht waarde toevoegt voor je ‘right-fit’ klanten.

Delight

Delight zorgt ervoor dat klanten tevreden en ondersteuning krijgen, lang nadat ze een aankoop hebben gedaan. Deze strategieën houden in dat je teamleden écht experts worden die klanten op elk moment kunnen bijstaan.

Kortom, het helpen en ondersteunen van klanten is enorm belangrijk in de vorm van service. Een tevreden klant kan leiden tot een ambassadeur of promotor van je bedrijf. Dus ga geen gesprek uit de weg en behandel alles op eenzelfde doordachte manier om je klanten te helpen!

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

sander-call-to-action

Haal meer uit jouw website

Inbound marketing inzetten om kwalitatieve leads binnen te halen op je website? Neem dan contact op met AddMark.

Plan vrijblijvend een afspraak in met Sander

Afspraak maken →