Help je potentiele klant in plaats van verkopen

Het draait bij Inbound Sales niet om het direct verkopen van je product of dienst. De filosofie achter Inbound Marketing is het zorgen van content die je potentiele klanten zoeken of waarde toevoegen in de customer journey. Bij Sales werkt dat niet veel anders, daar wil je namelijk ook je potentiele klant helpen in plaats van direct verkopen.

Bij elk gesprek is het belangrijk om de klant centraal te stellen. Elk gesprek zal dus niet draaien om jou of jouw product, maar moet je zorgen dat jij dé probleemoplosser bent.

AddMark zorgt tijdens het onboarding proces van het CRM systeem HubSpot dat ook de sales processen worden ingericht. Daarnaast geven we een Inbound Sales workshop en helpen we met diverse HubSpot integraties met andere tools. Wil je meer weten over Inbound Sales? Lees dan onze blog.

Inbound Sales

Maar 29% van de mensen willen een Sales persoon spreken om meer te weten over een product of dienst. 62% gebruikt een zoekmachine. Meer weten om Sales en Marketing op één lijn te krijgen?

Wat is Inbound Sales?

Maar wat bedoelen we nu eigenlijk met Inbound Sales? Kort gezegd: de klant staat centraal. Dat betekent dat je niet een verkoopproces inricht die gericht is op het verkopen. Integendeel, je zorgt dat het verkoopproces is aangepast op het aankoopproces van de klant. Wanneer een potentiele klant een eerste contact met je legt, moet je er dus als sales persoon niet direct op in gaan, maar ga je pas in gesprek wanneer hij of zij daar klaar voor is. En wanneer je je gehele Inbound goed inricht zal de potentiele klant zelfs zélf contact opnemen met jou.

inbound sales

Onze Inbound Marketing werkwijze

Bij AddMark staan ondersteuning en advies centraal in onze diensten. Wij vinden het belangrijk om naar jouw doelen te kijken: wat wil je bereiken met je bedrijf en hoe wil je je sociale platformen daarvoor inzetten? Wanneer we dat op een rijtje hebben, is het aan ons om een uitgebreide strategie op te stellen. Wij maken een plan waarin we de rol en functie van ieder platform uitgebreid beschrijven, inclusief ideeën voor passende content. Hierbij houden we altijd rekening met je doelgroep, zodat zij jouw bedrijf met plezier volgen. Zo helpen we je op weg om nog meer uit je digitale platformen te halen.

Inbound Sales diensten

Inbound Sales kan een impact hebben op je bestaande processen. Daarom is het belangrijk om niet direct het roer om te gooien, maar ervoor te zorgen dat alles geleidelijk wordt veranderd richting de Inbound filosofie. Wij helpen je bedrijf bij de onboarding, integratie met HubSpot én het optimaliseren van je Sales-proces. Wil je daarnaast nog meer weten over specifieke onderdelen? Dan hebben we ook specifieke HubSpot trainingen.

HubSpot CRM onboarding

We helpen je bij de onboarding van je HubSpot CRM. We zorgen ervoor dat je klaar bent voor het ontvangen, bewerken én analyseren van leads.

Sales processen inrichten

Allereerst zorgen we ervoor dat we het huidige sales proces volledig inventariseren in samenwerking met je sales team. Zodoende kunnen we samen kijken naar optimalisaties en het (her)structureren van diverse onderdelen. Hierbij kun je onder andere denken aan het stroomlijnen van de connectie tussen Marketing en Sales, maar ook het creëren van dashboards of andere relevante zaken.

Inbound Sales workshops

Zijn de processen ingericht, maar wil je jouw sales team nóg beter laten presteren met de middelen die voorhanden liggen? Dan zorgen wij ervoor dat we jouw salesteam begeleiden bij het sluiten van meer deals. Afhankelijk van jouw sales team zorgen we voor workshops op maat. Zo kan er bijvoorbeeld gekozen worden om goed te kijken naar het verbeteren van samenwerkingen tussen diverse afdelingen.

HubSpot integraties

Heb je momenteel tools die je graag wilt behouden in combinatie met HubSpot? Geen probleem. Wij kijken graag met je mee om te kijken hoe we bestaande tools met elkaar kunnen verbinden, zodat alle data inzichtelijk is en er niks verloren gaat.

Implementatie Inbound Sales

Bij een implementatie van Inbound Sales is het van belang om er allereerst voor te zorgen dat de sales mensen en marketing medewerkers elkaar begrijpen en dat er duidelijke en gestructureerde afspraken gemaakt worden. Dat betekent dat we de silo’s doorbreken en ervoor zorgen dat er een echte samenwerking tussen deze twee afdelingen ontstaat. Dit leggen we vast in een zogenaamde Marketing & Sales SLA.

Inbound Sales

Van Inbound Marketing naar Inbound Sales

Binnen veel bedrijven zijn Marketing en Sales nog 2 losse silo’s die niet goed met elkaar samenwerken. Dit is voor Inbound geen ideale situatie, aangezien het juiste de kracht is dat deze 2 afdelingen elkaar juist goed kunnen versterken. Inbound begint namelijk bij marketing. Daarin geven we de potentiele klant antwoord op zijn of haar vragen en ondersteunen we deze klant door de customer journey heen.

Vervolgens zorg je ervoor dat een websitebezoeker een lead wordt, vervolgens een Marketing Qualified Lead en vervolgens een Sales Qualified Lead. En dat laatste is hét moment dat marketing de potentiele klant overdraagt aan sales om deze vervolgens op te volgen en het probleem op te lossen.

carel schrier

Carel Schrier – Eigenaar

Meer weten over Inbound Sales?

Neem dan contact met mij op of plan direct een afspraak in mijn agenda. Dan bekijken we samen de mogelijkheden.