Pillar Topic Content

Pillar Topic Content

Wil je bezoekers op je website langer vasthouden? Dit doe je door het aanbieden van relevante content. De vindbaarheid van je website vraagt daarom een nieuwe aanpak. Mensen zoeken anno 2022 niet alleen maar via trefwoorden, maar gebruiken volledige zinnen om antwoorden te krijgen op hun vragen. Zoeken via spraakberichten draagt ook bij aan deze trend. Dit betekent dat Google zich steeds meer richt op onderwerpen in plaats van trefwoorden. Een Topic Cluster of Pillar Topic is hét antwoord op deze verandering en onlosmakelijk verbonden met inbound marketing. Wat kan AddMark hierin voor jou betekenen?

addmark-content-marketing-pillar-topic-content

Wat is een Topic Cluster?

Een Topic Cluster bestaat uit een verzameling contentpagina's rondom een bepaald onderwerp. Iedere pagina behandelt een specifiek subonderwerp. De belangrijkste pagina van de cluster is de Pillar pagina. Deze pagina bevindt zich bovenaan de cluster, introduceert het hoofdthema en linkt naar de clusterpagina's. Daarnaast linken ook alle onderlinge pagina's naar elkaar. De manier waarop de pagina's aan elkaar worden gekoppeld is relevant, want ze dragen bij aan je ranking in de zoekmachines. Een uitstekende reden om de hulp in te schakelen van AddMark!

Welke voordelen biedt een Pillar Topic?

Ga je met een Topic Cluster aan de slag, dan levert dit altijd voordelen op. AddMark zet ze voor je op een rij:

1. Gestructureerde content voldoet aan de relevantiebehoefte van zoekmachines;
2. Je creëert een grotere zoekmachineautoriteit en dus is je website makkelijker vindbaar voor de zoekmachines;
3. Een Pillar Topic helpt je bij het structureren van de content op je website;
4. Hoe meer kwalitatieve content je plaatst over een bepaald onderwerp, hoe hoger Google je plaatst zodra er op dit onderwerp wordt gezocht.

addmark-content-pillar-topic-content

Hoe start je succesvol met een Topic Cluster?

Wil je aan de slag met een Topic Cluster? AddMark voorziet je van een handig stappensysteem.

1. Bepaal het hoofdonderwerp van de content die je gaat publiceren;
2. Denk na over subtopics en vragen die je doelgroep heeft;
3. Onderzoek welke content het beste zoekvolume oplevert en start met schrijven;
4. Maak een Pillar Topic;
5. Draag zorg voor een goede interne verlinking;
6. Schakel AddMark in voor een hiërarchische URL-structuur.

Natuurlijk kan je altijd rekenen op de expertise van ons fantastische team van professionals, dus neem voor ondersteuning vooral contact met ons op!

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Hulp nodig bij het inrichten van een Topic Cluster? Neem contact op met AddMark!

Ga je voor een langetermijnstrategie die écht werkt? Start met een Pillar Topic. Soms duurt het even voor het zichtbare resultaten oplevert, maar je investeert wel in jouw expertise in een bepaald vakgebied. Daarmee stijg je boven al je concurrenten uit! Bovendien draagt een Topic Cluster bij aan een hogere ranking in de onlinezoekmachines. Kortom: start vandaag en laat AddMark je vrijblijvend voorzien van deskundig advies!

Afspraak maken →