Customer Lifetime Value

Customer Lifetime Value

 

Wil jij je klanten beter begrijpen? Voorspel de waarde van klanten voor je bedrijf door inzet van de Customer Lifetime Value (CLV). Graag zet je alles op alles om de klantreis perfect in kaart te brengen. Dit doe je voor de best mogelijke klantervaring. Wil je ook op de lange termijn zeker zijn van je succes? Voeg dan de Customer Lifetime Value toe aan je strategie en ontdek wat de waarde en mogelijke opbrengst is van een klant. Doet deze marketingterm je duizelen? AddMark biedt uitkomst en legt uit wat de betekenis is van lifetimevalue.

AddMark-Customer-Lifetime-Value

Wat is Customer Lifetime Value?

Customer Lifetime Value staat voor de waarde die een klant voor jouw bedrijf vertegenwoordigt. Dit gaat niet alleen niet over verkopen die in het verleden zijn gedaan, maar heeft ook betrekking op potentiële aankopen in de toekomst. Een CLV helpt om je marketingprocessen beter te managen en meer grip te krijgen op je beheerskosten. Door het berekenen van de Customer Lifetime Value bepaal je hoeveel geld een klant je oplevert tijdens de gehele zakenrelatie. Het doel van CLV is om duurzame relaties aan te gaan door optimale klantenzorg. Bestaande klanten behouden is voor je bedrijf namelijk goedkoper dan nieuwe relaties werven.

Wat heeft CLV te maken met ROI?

Customer Lifetime Value en Return On Investment (ROI) zijn twee begrippen die bij elkaar horen. De CLV is de uitgebreide versie van de ROI. Door de waarde te berekenen van een klantrelatie doe je verhelderende inzichten op. Het helpt namelijk bij het managen van marketingprocessen voor klantenwerving en klantenzorg. Bestaande klanten behouden is belangrijk, maar het moet je uiteindelijk wel iets opleveren. Geef je als bedrijf meer geld uit dan wat een klant je op de lange termijn oplevert? Dan is dit niet gunstig voor je onderneming, want je geeft meer uit dan er binnenkomt.

AddMark-Meerwaarde-Customer-Lifetime-Value

Wat is de meerwaarde van de Customer Lifetime Value?

Door je te richten op de CLV profiteer je van een aantal interessante voordelen. AddMark somt ze voor je op:

1. Je komt meer te weten over je klanten en hun behoeften en dus kan je ze ook betere aanbiedingen doen;
2. Je krijgt meer grip op je marketingbudget;
3. Je kan gericht marketing bedrijven voor individuele klanten;
4. Je werkt aan een waardevol en rendabel klantenbestand;
5. Je houdt klantrelaties beter in stand.

Wil je je huidige klantenbestand optimaliseren en je klanten tevreden houden? Ontdek de waarde van je relaties en leer daar slim mee om te gaan.

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Voorspel de waarde van een gemiddelde klant met AddMark

Wil je inzichtelijk maken wat een klantrelatie je heeft opgeleverd in het verleden en mogelijk ook in de toekomst gaat opleveren? Bereken de Customer Lifetime Value met de marketingprofessionals van AddMark. Wij zijn thuis in de wereld van online marketing en helpen je graag om meer grip te krijgen op je marketingbudgetten. Zullen we binnenkort een (digitaal) kopje koffie drinken?

Afspraak maken →