Social Media Strategie

Social Media Strategie

Wanneer je wilt beginnen met social media kan je niet zonder een social media strategie. Van te voren moet je namelijk een aantal zaken helder hebben, voordat je echt succesvol kunt zijn. Wat zijn je doelstellingen? Wie wil je precies bereiken? Op welke social media kanalen wil je ze bereiken? Welke boodschap wil je uitdragen en belangrijk van allemaal; past het bij je huisstijl en je merkverhaal? Uiteindelijk zorgt het ervoor dat jouw Social Media merkverhaal visueel en tastbaar wordt. Zodoende krijg je de beste resultaten uit je social media activiteiten.

Social media strategie

Social strategie met een plan van aanpak

De creatie van een gedegen strategie begint met het verzamelen van de juiste data. Bij het maken van keuzes of het in kaart brengen van trends is data namelijk van essentieel belang. Met de bedrijfsdoelstellingen aan de horizon is het tijd om doelstellingen te bepalen die hierbij aansluiten. Om achtereenvolgend de social merkidentiteit, persona's en de inzet van de juiste middelen te bepalen. 

Aansluitend komt hier een plan van aanpak uit hoe je marketing kunt voeren op social media die aansluit bij je bedrijf en je doelgroepen. Zodoende heb je de sweet spot te pakken en kun je social media succesvol inzetten.

Je kunt zelfs nog een stap verder gaan door een kanaal specifieke strategie op te maken. Denk hierbij aan een Instagram marketing strategie of Facebook marketing strategie.

addmark-strategie-1

Bepaal je social doelstellingen

Social media doelstellingen kunnen enorm verschillen. Wil je bijvoorbeeld meer leads of conversies? Wil je dat je meer naamsbekendheid genereert? 

Daarom is het belangrijk om je bedrijfsdoelstellingen erbij te pakken. Waar wil je staan over 12 maanden? En hoe kan social media daar een bijdrage in leveren?

Aan de hand van deze bedrijfsdoelstellingen kun je namelijk zorgen dat Social Media hier perfect op aansluit en je toewerkt naar het grotere geheel. Een social media ‘advertentieknop’ indrukken kan iedereen, maar draagt het dan bij aan het grotere plaatje?

Social merkidentiteit

Een social merkidentiteit

Hoe je jezelf als bedrijf presenteert op social media moet aansluiten bij je waarden. Wie ben je? Wie wil je zijn en wat wil je vertellen? Uiteindelijk moet je een social merkidentiteit creëren die naadloos aansluit bij je merkwaarden en huisstijl. Dit dien je zowel in tekst als beeld te vertalen, zodat je een eenheid uitstraalt en herkenbaar bent voor je doelgroep.

Welke doelgroep wil je bereiken?

Social media doelstellingen kunnen enorm verschillen. Wil je bijvoorbeeld meer leads of conversies? Wil je dat je meer naamsbekendheid genereert? 

Daarom is het belangrijk om je bedrijfsdoelstellingen erbij te pakken. Waar wil je staan over 12 maanden? En hoe kan social media daar een bijdrage in leveren?

Aan de hand van deze bedrijfsdoelstellingen kun je namelijk zorgen dat Social Media hier perfect op aansluit en je toewerkt naar het grotere geheel. Een social media ‘advertentieknop’ indrukken kan iedereen, maar draagt het dan bij aan het grotere plaatje?

Aan de slag met content

Met een social media strategie aan je zijde is het tijd om een plan van aanpak te maken. Hoe ga jij je strategie op Instagram of Facebook uitzetten? 

Welke thema’s en onderwerpen kunnen we koppelen aan jouw bedrijf en belangrijker nog; elke post moet het merkverhaal uitdragen.

Uiteindelijk biedt je strategie houvast welke richting je op moet gaan om je doelgroep te bereiken. Zodoende haal je het beste uit je social media kanalen.

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

Carel Call to Action

Beginnen met een social strategie?

AddMark helpt je graag bij het creëren van een social media strategie.

Plan vrijblijvend een afspraak in met Carel

Afspraak maken →