Inbound

Inbound

De tijd dat je simpelweg de aandacht van je potentiële doelgroep kon kopen is voorbij! Het klinkt misschien nogal direct, maar marketing heeft wel degelijk veranderingen doorgemaakt. Het is namelijk veranderd naar een marketingfilosofie die draait om het delen van waardevolle content. En dat is… Inbound. Je trekt in dit geval je potentiële doelgroep naar je toe middels gerichte en waardevolle content te maken binnen alle fases van de customer journey.

Wat is inbound

Wat is inbound marketing nou precies?

Bij inbound marketing draait het om het helpen van de klant, in alle fases van hun customer journey

Samen met inbound sales en inbound service vormt Inbound Marketing een drie eenheid deze afdelingen hebben ieder bijpassende taken en services. Zo is het marketingteam verantwoordelijk voor het aantrekken van (potentiële)klanten.  Toch werken de 3 afdelingen nauw samen om een optimale klantbeleving te realiseren. Wanneer er een goede inbound methode wordt gehanteerd helpen en versterken de afdelingen elkaar.

Dit vertaald zich in het zogenaamde 'flywheel'. De fases Attract, Engage en Delight in het flywheel is een continu proces en dit geeft exact de filosofie van Inbound Marketing weer. Door deze zaken goed op elkaar af te stemmen en te versnellen, kan je groeien met jouw bedrijf.

Wil je meer weten? Download de whitepaper.

 

Inbound versus outbound. Lees waarom de inbound marketing de toekomst is.

Download de whitepaper
Groeien met inbound

Groeien met inbound

Alle bedrijven die marketing inzetten hebben als doelstelling: groei. Enerzijds kan dit zijn door het aantrekken van nieuwe klanten, maar vergeet niet dat dit ook mogelijk is door meer resultaat uit bestaande klanten te halen.

Als je een product of dienst hebt waarbij je flink moet concurreren binnen het marketinglandschap moet je met de ‘oude’ manier van marketing dus meer advertentiebudget spenderen om zichtbaar te blijven. Daarnaast zijn sommige resultaten lastig meetbaar en zal de opbrengst uiteindelijk laag zijn. Het is daarom vandaag de dag beter de focus van je marketing op inbound te leggen. 

Dit omdat we zien dat klanten steeds meer zelf de controle nemen. Ze gaan zelf op zoek naar een oplossing voor hun probleem. Er is namelijk online veel data beschikbaar om het een en ander zelf te proberen of uit te zoeken. Het is dus als inbound marketeer jouw taak om waarde te creëren voor voor je potentiële klanten. 

 

Inbound strategie

Een inbound strategie die het verschil maakt

Je potentiële klanten staan bij de inbound methode centraal dus ook in je inbound marketing strategie.

Denk meer in de wensen en behoeften van je potentiële klanten en niet zozeer in wat je wilt verkopen. Door op een andere manier je marketing in te zetten, zorg je ervoor dat je je potentiële doelgroep beter kan bereiken. Een groot voordeel voor je klanten is dat je antwoord geeft op de problemen waar hij/zij naar op zoek is.

Het zorgt niet alleen voor klantenwerving en klanttevredenheid, maar belangrijker nog: klantenbinding. De potentiële klant zal een behoefte voelen om contact met je op te nemen, omdat je het antwoord bent op zijn probleem. Dit is dus per definitie beter dan een ‘gekochte’ klant. Ook kan een tevreden klant dienen als promotor voor je bedrijf, dit is erg waardevol. Mond-tot-mond reclame is namelijk een erg krachtige vorm van reclame. 

 

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Benieuwd naar inbound voor jouw bedrijf?

Vraag dan direct een belafspraak aan met Carel Schrier, eigenaar en Inbound Marketeer van AddMark.

Afspraak maken →