Wat is HubSpot?

Wat is HubSpot?

Klanten gaan door verschillende fasen voordat ze een product of dienst aanschaffen én hierna terugkerende klant blijven. Wij zien dit als een reis, wat begint bij het aantrekken van de klant. Vervolgens wil je dat klanten een connectie met je opbouwen, zodat klanten graag bij je willen kopen of afnemen. Tot slot is het bieden van een goede nazorg onmisbaar voor het behouden van klanten. 

HubSpot biedt ondersteuning bij elke stap van een klantreis. Op deze pagina vertellen we je hoe je HubSpot kunt inzetten voor jouw klantreis en bedrijf. Lees meer over alle HubSpot functionaliteiten...

addmark-hubspot

Wat is HubSpot?

HubSpot is een CRM platform dat jouw bedrijf in staat stelt om efficiënt samen te werken. Van marketing, sales tot service; ieder onderdeel binnen HubSpot heeft haar eigen krachtige toegevoegde waarde. De tool is gebaseerd op de inbound marketing methode. Het stelt je in staat om te bouwen aan langdurige en betekenisvolle relaties met leads en klanten. Marketing, sales en service werken hierbij dus samen aan het binnenhalen en behouden van klanten.

 

De inbound filosofie

Als studenten bij het MIT in 2004 kwamen Brian Halligan (Executive Chairperson bij HubSpot) en Dharmesh Shah (CTO bij HubSpot) tot de conclusie dat er een verschuiving plaats vond op de manier hoe mensen shoppen en kopen. Consumenten tolereerden niet langer de oorlog voor aandacht binnen de advertising en werden er zelfs goed in om reclames te negeren.

Vanuit deze verschuiving werd een nieuw bedrijf opgezet: HubSpot. Het is opgebouwd volgens de inbound filosofie. Hierbij wordt een consument niet gestoord door marketeers of lastiggevallen door verkopers, maar worden ze juist geholpen.

Sommigen denken dat om een bedrijf te laten groeien, je meedogenloos moet zijn, maar met inbound heb je een veel betere manier om te groeien. Eén wat goed is voor het resultaat en ook goed is voor klanten. Daarom is het ecosysteem van HubSpot zodanig gecreëerd dat software, educatie en een community worden verenigd om bedrijven elke dag te helpen groeien.

"Helping millions grow better." - HubSpot

Waarom kiezen voor HubSpot?

Wij hebben een duidelijke keuze gemaakt voor HubSpot, maar waarom zou jij kiezen voor dit CRM platform? Het hangt af van verschillende factoren om te bepalen of HubSpot ook het meest geschikte CRM-platform is. AddBaas Sander deelt graag een aantal redenen met je: 

sander

Het HubSpot CRM is flexibel en schaalbaar. Te gebruiken voor mkb bedrijven, maar ook multinationals.

Het is de beste software voor een inbound marketing strategie. Het vergaren van data om vervolgens in te zetten voor persoonlijke marketing.

Een all-in-one platform. HubSpot biedt een gratis Customer Relationship Management (CRM) systeem met aansluitend een Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, Operations Hub en een Content Management Systeem (CMS).

Je kunt HubSpot integreren met andere platformen. De open API van HubSpot zorgt ervoor dat bijna elk systeem of platform te koppelen is.

Is HubSpot geschikt voor jou?

Je moet enorm veel informatie tot je nemen, waardoor we kunnen begrijpen dat je vragen hebt. Met onze handige vragenlijst kunnen we bekijken of HubSpot een match is met jouw bedrijf.

Start Gratis Test

CRM-systeem

Het Customer Relationship Management (CRM) systeem van HubSpot is het centrum van al je klantdata. Het is informatie die de afdelingen van marketing, sales en service kan voeden.

Marketing en Sales op één lijn

Binnen je CRM kan je bijhouden wanneer een bezoeker een lead wordt om ze vervolgens klaar te stomen tot een MQL (Marketing Qualified Lead) en een SQL (Sales Qualified Lead). Wanneer ze uiteindelijk een SQL worden kan je verkoopafdeling er vervolgens mee aan de slag om deze SQL te converteren tot klant. Doordat marketing en sales binnen eenzelfde funnel werken, worden processen meer op elkaar  afgestemd. Deze gezamenlijke inspanning zal niet alleen tot een betere samenwerking leiden, maar ook tot een hogere omzet.

360 graden klantbeeld

Binnen het CRM van HubSpot wordt klantdata vergaart. Alle interacties die (potentiële) klanten met jouw bedrijf hebben worden vastgelegd. Deze waardevolle data kan elke afdeling helpen binnen hun werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan klantdata zoals:

 

  • Websitebezoeken
  • Email kliks en opens
  • Downloads
  • Deals
  • Offertes
  • Tickets
  • En nog veel meer!

HubSpot CMS

HubSpot Marketing

Met de HubSpot Marketing Hub breng je de inbound marketing in de praktijk. De Marketing Hub staat bekend om de geavanceerde marketing automation, maar er zijn uiteraard veel meer functionaliteiten die jouw marketing naar de next level kunnen brengen. Een aantal onderdelen van de Marketing Hub:

  • Marketing automation
  • A/B testen
  • SEO aanbevelingen
  • Lead generatie
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Ads optimization events
  • Email marketing

Een aantal van deze onderdelen lichten we uit.

Omni-channel marketing automation

Binnen HubSpot kun je gebruik maken van marketing automation. Dit wordt intuïtief weergegeven om zodoende gemakkelijk botbuilders of automatiseringen op te zetten. Je kunt hier gebruik maken van e-mail, social media, advertenties, website en chat. Wanneer je diverse HubSpot integraties opzet met andere platformen kan je dit zelfs verder uitbreiden.

Aanbevelingen voor SEO optimalisatie

Je wilt natuurlijk steeds meer bezoekers naar je website trekken. Een goede vindbaarheid is hierbij van belang en dat start bij de indexatie van zoekmachines en Search Engine Optimization. HubSpot heeft diverse SEO-tools binnen de Marketing Hub. Één daarvan is een on-page SEO analyse die meteen aangeeft waar er kansen liggen voor optimalisatie. Een andere mogelijkheid zijn de zogenaamde topics en keywords die sturing kunnen geven aan jouw content. Topics en keywords helpen zoekmachines om te begrijpen welke problemen je wilt oplossen.

Lead generatie mogelijkheden

Wanneer je bezoekers hebt wil je ze natuurlijk converteren naar leads. HubSpot heeft een aantal leadgeneratie mogelijkheden, zoals: landingspagina's, call-to-actions, formulieren met progressive profiling en pop-up forms. Wanneer je een download aanbiedt, kan je automatische follow-ups inrichten en eventueel doorsturen naar bedanktpagina's.

Lead nurturing

Je wil je potentiële klanten door het gehele koopproces (ofwel buyer's journey) heen loodsen. Door consistent waarde te bieden op de juiste momenten bouw je daarmee een waardevolle relatie op. Dit wordt lead nurturing genoemd. Je kunt met diverse automatiseringen in de vorm van workflows een potentiële klant of lead automatisch relevante informatie toesturen. Ondersteunend hieraan zou je zelfs ook chatbots in kunnen zetten die informatie kunnen delen. Met HubSpot heb je de juiste tool in handen om een excellente klantervaring te bieden in het gehele proces.

Lead scoring

Binnen HubSpot heb je de mogelijkheid om lead scoring in te richten. Met lead scoring kun je leads valideren en kwalificeren op basis van de customer lifecycle. Je kunt hiermee je Sales medewerkers van de juiste leads en prioritering voorzien, zodat ze voortvarend aan de slag kunnen.

Lees meer over de Marketing Hub →

addmark-leadgeneratie-mql

HubSpot Sales

De HubSpot Sales Hub is een krachtige sales tool die je combineert met data uit je CRM. Het geeft je meer inzicht in je prospects, het zorgt voor efficiëntie en het helpt je om sneller meer deals te sluiten. Een aantal van de mogelijkheden binnen de Sales Hub:

  • Meetings inplannen
  • Automatiseringen voor deals en lead rotatie
  • Forecasting
  • Sequences
  • eSignature
  • Products
  • Documenten
  • Email templates

Een aantal mogelijkheden lichten we hieronder uit.

Makkelijker meetings inplannen

Koppel je agenda direct met HubSpot en maak een gepersonaliseerde meeting link. Zo blijf je niet over en weer mailen met je prospects, maar kiezen ze direct een geschikte tijd in jouw agenda. Gemakkelijk, snel en effectief.

Automatiseer deals, taken en lead rotatie

Om de status van je deals handmatig bij te werken kan enorm tijdrovend zijn, maar HubSpot maakt daar een einde aan door automatiseringen te bieden voor binnen je pipeline. Wanneer leads via automatiseringen doorgroeien naar SQL's kan je Sales team aan de slag. Het automatisch toekennen van leads gaat sneller dan ooit, zodat elke medewerker efficiënt en effectief te werk gaat. Dat gaat niet zonder de bijbehorende taken om ervoor te zorgen dat er belangrijke opvolg momenten niet verloren gaan.

Forecasting

Met forecasting krijg je de mogelijkheid om gedetailleerde en aangepaste prognoses te maken. Dit wordt gedaan op basis van klantdata uit je database. Hierdoor krijgt je Sales team meer grip op wat er in het verschiet ligt.

Sequences

Met sequences automatiseer je jouw outreach, follow-up mails en bespaar je tijd bij deze tijdrovende taken. Creëer een vloeiend proces van getimede gepersonaliseerde e-mails en herinner jezelf aan belangrijke vervolgtaken. Ook kun je binnen sequences onder andere InMails versturen en verbindingsverzoeken sturen op LinkedIn. Dit doe je met een druk op de knop naar meerdere mensen tegelijk.

Digitaal je offerte ondertekenen

Wil jij je deal meteen sluiten en die handtekening binnenhalen? Met de Sales Hub kun je middels een eSignature je offertes laten ondertekenen. 

Lees meer over de Sales Hub

AddMark-Conversational-Marketing-Bedrijven

HubSpot Service

De Hub waarmee je klanten kunt omtoveren tot promotors van jouw bedrijf. Hierin is een excellente service van belang. De HubSpot Service Hub biedt jouw support medewerkers de tools om de behoeften van jouw klanten in kaart te brengen en de klantervaring met jouw bedrijf te verbeteren. Een aantal van de mogelijkheden binnen de Service Hub:

  • Live chat
  • Gedeelde inbox
  • Ticket pipelines
  • Chat bots
  • NPS, CES en andere surveys
  • Help desk automation
  • Ticket routing
  • Knowledge Base

Een aantal van deze mogelijkheden lichten we even voor je uit.

Meet de klanttevredenheid met enquêtes

Vraag je klanten hoe waarschijnlijk het is dat ze jouw bedrijf zullen aanbevelen met een eenvoudige NPS enquête. Of zet juist een enquête uit wat klanten van je product of dienst vinden óf juist over specifieke onderdelen. Kortom, vergaar belangrijke feedback om elke dag je bedrijf beter te maken.

Gedeelde inbox voor je medewerkers

Organiseer de inkomende klantvragen vanuit chats, emails of Facebook chat binnen één gedeelde inbox. Iedere service medewerker heeft toegang tot deze inbox en daardoor kan je 1 op 1 klantcontact gemakkelijk schalen.

Chatbots voor automatische ondersteuning

Verbeter je efficiëntie met het gebruik van je livechats. Door gebruik te maken van bots kun je het aanmaken van tickets automatiseren en bezoekers naar de juiste servicemedewerker of kennisbank artikel begeleiden.

Kennisbank om je (potentiële) klanten makkelijk te helpen

Hebben jouw service medewerkers terugkerende vragen die ze elke keer opnieuw moeten beantwoorden? Dan is het aanleggen van een kennisbank een welkome oplossing. Verander je meest gestelde vragen (FAQ's) in een volwaardige kennisbank met hulp artikelen, zodat mensen snel kunnen vinden wat ze nodig hebben.

Automatiseer terugkerende helpdesk taken

Automatiseer terugkerende taken, zoals herhalende e-mails, toewijzen van ticketstatus, bijwerken van properties of het toekennen van taken, zodat je meer focus kunt leggen om problemen op te lossen en je klanten tevreden te stellen.

Lees meer over de Service Hub →

Maak impact met video advertising

HubSpot Operations

Het doel van de Operations Hub is om groeiende bedrijven te helpen met data synchronisatie, automatiseren van webhooks of custom code en je data binnen HubSpot schoon te houden. Een aantal onderdelen van de Operations Hub:

  • Programmeerbare automatisering
  • Webhooks
  • Data quality automation
  • Duplicaat management
  • Custom objects
  • Custom properties
  • Datasets
  • Calculated properties

Een aantal van deze mogelijkheden lichten we hieronder uit.

Programmeer je automatiseringen

Ga aan de slag met het implementeren van JavaScript in workflows en bepaalde bot acties om je interne processen te optimaliseren en je klantervaring te verbeteren.

Zorg dat je kwalitatieve data blijft behouden

Wanneer je voor het eerst gebruik maakt van HubSpot heb je alles helemaal netjes ingericht voor jou en je collega's. Echter, naar verloop van tijd merk je toch vaak dat de kwaliteit van de data terug loopt. Collega's vergeten hoofdletters, gebruiken een andere structuur voor telefoonnummers, enzovoort. Met automatiseringen binnen de Operations Hub kun je automatisch hoofdletters bij namen inrichten of het corrigeren van juiste datum properties en nog veel meer. Zo blijft je data schoon en kwalitatief.

Geen dubbele contacten meer

Heb je handmatig een contact toegevoegd en blijkt achteraf dat deze persoon al aanwezig was in je database? Dan hoef je dat niet meer handmatig samen te voegen. De artificial intelligence binnen de Operations Hub identificeert duplicaten en voegt ze direct samen in één record.

Custom properties gebruiken

Heb je bepaalde klantdata die belangrijk zijn voor je bedrijf en om in te zien binnen de klantrecord? Dan kan je met custom properties aan de slag. Je koppelt namelijk specifieke datapunten aan contacten, bedrijven of deals. Zo heb je alle relevante data meteen voorhanden.

Webhooks gebruiken

Maak gebruik van webhooks om informatie van je HubSpot-account door te sturen naar andere webapplicaties die je gebruikt. Een webhook kan bijvoorbeeld worden geactiveerd wanneer een persoon een specifieke interactie heeft met een bot. Je kan dan een specifieke vervolgactie inrichten.

addmark-content-strategie

HubSpot CMS

Het Content Management Systeem (CMS) van HubSpot heeft alles wat je graag zou willen zien om je website te beheren. Een intuïtief systeem om je website te bouwen, beheren en verder optimaliseren. 

Je maakt in een handomdraai webpagina's die leads en klanten aantrekken. Daarnaast heb je meteen alle tools ter beschikking om je website verder te optimaliseren. Denk hierbij aan A/B testen en SEO aanbevelingen, maar ook smart content om ervoor te zorgen dat je website content gepersonaliseerd wordt. Het mooiste hieraan is, is dat je hier geen developer voor nodig hebt.

Een aantal belangrijke onderdelen:

  • Premium hosting
  • Standaard SSL certificaat
  • Content delivery network (CDN)
  • Web application firewall (WAF)
  • Google Search Console integratie
  • Smart content
  • Wachtwoord beveiligde pagina's

Prijzen

Een belangrijke vraag is natuurlijk: hoe zit het met de prijs? Je kunt gratis starten met HubSpot. Je hebt dan het CRM systeem van HubSpot volledig ter beschikking en je hebt gratis versies van de Marketing, Sales, Service en Operation Hubs. 

Wanneer je jouw bedrijf opschaalt, schaalt HubSpot met je mee in 4 verschillende pakketten:

  • Gratis 
  • Starter (vaak gekozen door startende bedrijven)
  • Professional (vaak gekozen door MKB)
  • Enterprise (vaak gekozen door grootzakelijk)

De Starter pakketten beginnen vanaf €41,- per maand. Het volledige overzicht van alle prijzen en pakketten zijn te vinden op de website van HubSpot.

AddMark: HubSpot Platinum Partner

AddMark-Customer-Lifecycle

HubSpot heeft een aantal kantoren die gevestigd zijn over de gehele wereld. Echter, hebben ze niet in elk land een kantoor. Daarom vertrouwt HubSpot op haar partners om nauw mee samen te werken. Op deze manier kunnen ze een betere klantervaring bieden voor haar klanten. AddMark is één van deze partners.

We zijn enorm trots dat we een Platinum status hebben binnen het partner programma. Daarnaast behoort AddMark tot één van de 100+ bedrijven wereldwijd die is geaccrediteerd tot HubSpot Onboarding partner. Dit houdt in dat wij erkend zijn in ons vermogen om bedrijven effectief te introduceren binnen HubSpot. 

HubSpot Succesverhalen

dolf-ebskamp

Ben jij benieuwd naar de verhalen van onze klanten over HubSpot? Bekijk dan de succesverhalen en lees over wat HubSpot biedt voor hun bedrijf. 

"Motto van ons bedrijf: “Whatever it takes, we take it there!”. Heel fijn dat de werkwijze van AddMark hier volledig op aansluit. Eerste fase in 2 weken voor elkaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot. Hele blije gezichten in Breda! Zorgvuldigheid gaat voor snelheid #hardwerkenveellachen."

Dolf Ebskamp - DNA United Forwarders

Bekijk Succesverhalen

sander-contact

Kies jij voor groei?

Ik ben Sander en ik kom graag met jou in gesprek om jouw groeiambities te bespreken. Plan vrijblijvend een gesprek met mij!

 

Afspraak maken →