Marketing automation

Marketing automation

Marketing automation zet je in voor de gehele klantreis. Op basis van data zet je marketing in met als doel een uitmuntende ervaring. Dit heeft effect op de hoeveelheid en kwaliteit van nieuwe leads, het aantal geconverteerde leads en de groei van loyale klanten.

addmark-marketing-automation-1

Hoe werkt het?

Automatiseringen beginnen bij data. Een goed werkend CRM-systeem waarin alle data real time beschikbaar is, is hierbij essentieel. Hoe meer data er beschikbaar is, hoe complexer en uitgebreider de marketing automations ingericht kunnen worden.

Marketing automations bestaan uit verschillende workflows. Elke workflow heeft een trigger nodig om geactiveerd te worden. Op het moment dat er een activiteit plaatsvindt of een eigenschap wordt bijgewerkt, kan dit het begin van een workflow vormen.

Zodra de workflow is gestart zijn er verschillende splitsingen, taken en acties die ingesteld kunnen worden. Deze vinden plaats op basis van filters. 

Het uiteindelijke doel stel je per workflow afzonderlijk in. Dit kan een bepaalde activiteit zijn, zoals het bekijken van een e-mail of zelfs een volgende lifecycle stage bereiken.

Voorbeeld workflow

Een succesvolle workflow begint met het uitschrijven van werkzaamheden en structuren binnen de organisatie. Vanuit daar creëer je succesvolle workflows die voor efficiënte en een goede klantervaring zorgen.

Als voorbeeld gebruiken we het opvolgen van kwalitatieve leads. Op het moment dat een nieuwe kwalitatieve lead een formulier invult, moet deze actie op een juiste manier worden opgevolgd. Op het moment dat er een formulier wordt ingevuld, verandert de lifecycle stage in ‘lead’. Je wilt er alles aan doen om de nieuwe lead te nurteren en begeleiden om de volgende lifecycle stage te bereiken. Met behulp van gepersonaliseerde content dat waardevol is voor jouw leads, bouw je verder aan deze relaties. Het bouwen van deze automatiseringen ziet er als volgt uit:

Starten met marketing automations

Starten met marketing automations

Marketing automations zijn het verlengde van jouw inbound marketing strategie. Je gaat aan de slag met het creëren van een waardevolle en effectieve relatie met (potentiële) klanten. Hiervoor heb je inzicht nodig in wie je doelgroep precies is en deze inzichten moeten op een centrale plek opgeslagen worden. Vervolgens kijk je welke content hierbij aansluit en op welk moment. Denk aan whitepapers, blogs, demo, webinars etc. Vervolgens ga je bepalen welke leads voor jou het meest waardevol zijn en dus werken met lead scoring.

Het is dus ook erg belangrijk om een systeem te gebruiken die aan je wensen voldoet. HubSpot is hier volledig op ingericht en kan biedt verschillende tools die interessant zijn bij het inrichten en beheren van marketing automations.

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Wij helpen bij jouw marketing automations

AddMark helpt je graag bij het inrichten en beheren van je marketing automations.

Plan vrijblijvend een afspraak in met Carel

Afspraak maken →