De nieuwe Hubspot updates van juli 2024

Carsten huiskamp Carsten huiskamp
19 juli, 2024
  • Home
  • Nieuws
  • De nieuwe Hubspot updates van juli 2024
 

Ontdek hoe het toevoegen van bèta functies aan je HubSpot account je bedrijf naar een hoger niveau kan tillen!

Nieuwe product updates van HubSpot

Nu de maand juli al bijna afgelopen is, is dit het moment om de meest recente HubSpot Beta's van de afgelopen maand te bespreken. Benieuwd naar de mogelijkheden die deze updates met zich meebrengen? Ik vertel je er graag meer over!

Updates in deze blog:


User out of office voor inbox en helpdesk

Met User Out of Office instellingen kunnen Admins en individuele gebruikers instellen wanneer ze afwezig zijn op basis van de tijdzone van de gebruiker. Als een gebruiker niet op kantoor is, wordt zijn beschikbaarheidsstatus gewijzigd in "Weg" en komt hij niet in aanmerking voor automatische toewijzing in inboxen of Helpdesk.

Je kunt dit instellen in de gebruikersrecord (onder Instellingen > Gebruikers & Teams). Hier kunnen Admins en gebruikers hun individuele kantoortijdblokken en tijdzone instellen door te navigeren naar het tabblad voorkeuren en het werktijden sub tabblad.

Nieuwe workflowacties voor associaties

Admins kunnen delen van het associatiebeheerproces automatiseren via workflows. Ze kunnen nieuwe associatiereacties gebruiken binnen hun workflows om associatieregels toe te passen, bij te werken of te verwijderen en nieuwe associaties aan te maken op basis van overeenkomende eigenschappen.

In het verleden was het beheren van associaties en bijbehorende labels een vervelend en handmatig proces. Met deze nieuwe functionaliteit kunnen beheerders een aantal van deze processen automatiseren, terwijl de gegevenskwaliteit toeneemt en het handmatige werk afneemt. Naarmate bedrijven groter worden, is het moeilijk om associaties handmatig te blijven beheren, zeker als het gebruik hiervan toeneemt.

Inzicht in de deal met aangepaste weergaven

Inzichten in deals geven een snel overzicht van alle dealinformatie bovenaan al uw Deal-weergaven. Met deze update kun je, wanneer Insights is ingeschakeld voor een portal, nu de Deal Insight sectie zien in al jouw Deal-weergaven op indexpagina's, in plaats van alleen de gegevens te bekijken in de standaard Deal-weergaven 🎉

Configureer de standaardinstellingen voor activiteitsassociatie 

In de nieuwe Userinterface van de instellingen kunnen beheerders de standaard logica voor het koppelen van activiteiten configureren voor het loggen van bepaalde activiteiten op contactpersonen, bedrijven, deals, tickets en aangepaste objectrecords. Ze zijn nu in staat om standaard logging regels in te stellen op basis van waar de activiteit oorspronkelijk is gelogd (bijv. Contact record), het activiteitstype (bijv. Taak) en de gekoppelde records om de activiteit naar te loggen (bijv. Log naar primair bedrijf).

Opmerking: Klanten kunnen in de bèta voorlopig geen logica voor e-maillogging configureren. Hubspot werkt er wel aan om dit zo snel mogelijk beschikbaar te maken.

Configureerbare verzendlimieten

Als beheerder is het essentieel om ervoor te zorgen dat de e-mails van je team succesvol worden afgeleverd en dat je bedrijf een sterke reputatie behoudt op het gebied van e-mailverzending. Een effectieve manier om dit te bereiken, is door richtlijnen in te stellen in HubSpot die voldoen aan de beste praktijken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het beperken van het aantal e-mails dat dagelijks verstuurd mag worden. Hoewel HubSpot standaard dagelijkse limieten hanteert gebaseerd op de limieten van e-mailproviders om je integratie te beschermen, kan het versturen van te veel e-mails de kwaliteit van de inhoud in gevaar brengen. Door de dagelijkse verzendlimiet te verlagen, krijgt je salesteam meer ruimte om e-mails te personaliseren en zich te focussen op de waardevolste leads.

Datetime-eigenschappen maken in HubSpot

Je kunt nu aangepaste DateTime-eigenschappen maken in HubSpot CRM, waardoor je meer soorten gegevens kunt opslaan in de CRM.

Waarom dit belangrijk is?
Met dit nieuwe veldtype kun je meer inzichten uit je CRM halen over wanneer iets is gebeurd. Enkele gebruikssituaties zijn:

  • Tijd handmatig bewerken om vast te leggen wanneer iets is gebeurd in het hele CRM
  • Een datetime eigenschap vereisen wanneer een dealrecord wordt aangemaakt
  • Kopieer waarden van eigenschappen tussen standaard en aangepaste datetime-eigenschappen via een workflow

Mobiele lead management

mobile lead management

HubSpot brengt lead management mogelijkheden naar de mobiele app om gebruikers te helpen met het prospecteren en kwalificeren van leads vanaf elke locatie. Deze eerste MVP-versie van mobiel leadbeheer zal BDR's (Business Development Representative), SDR's (Sales Development Representative) en full-cycle verkopers helpen met de basisprincipes van leadbeheer onderweg, waaronder: leadnavigatie door de verschillende gedefinieerde leadfasen, leadbereik en leadkwalificatie. 

Mocht je meer willen weten over deze bèta's of andere mogelijkheden willen ontdekken met HubSpot? Plan dan gratis een gesprek in met Carel of neem contact op met Sander.

Plan Afspraak →