Er zijn binnen de Marketplace van HubSpot genoeg bel integraties te vinden of zelfs bel oplossingen die direct aansluiten bij het platform. Denk hierbij aan Aircall, Dialpad, CallRail en vele anderen. In de praktijk zien we bij klanten vaak prima werkende VoIP-inrichtingen en wil je gewoon plug-and-play je bel omgeving koppelen met HubSpot zonder poespas. Om alleen daarvoor een hele migratie te realiseren naar een compleet nieuw bel systeem kan dan behoorlijke overkill zijn. En tóch wil je deze belletjes registreren binnen HubSpot, zodat je alle klantcontacten kan opslaan. Gelukkig is daar de redder in nood: Red Cactus met de oplossing Bubble.
Bubble integratie
Red Cactus ontwikkelt telecom gerelateerde software voor bijna elk telefonieplatform. Is de koppeling er niet? Dan staat het vast op de backlog. De software ‘Bubble’ is wereldwijd verkrijgbaar via diverse (partner)kanalen en biedt diverse integratie oplossingen, zoals: CRM-integratie, Power BI-integratie, Teams Status-integratie en contact synchronisatie.
Met Bubble hoef je niet meer na te denken over platformspecifieke functies. Zoals gezegd kan bijna elk telefonieplatform aangesloten worden. Het beheer van je telefonie kan je daardoor enorm efficiënt maken en worden alle ‘touch-points’ binnen je CRM vastgelegd.
Pop-up & go!
Bij een inkomende en/of uitgaande oproep zie je direct een pop-up op het scherm van je desktop met relevante klantinformatie. Je kunt dan direct de klantkaart openen of een andere actie uitvoeren. Dit is geheel naar wens in te richten, zodat het past bij jouw bedrijfsprocessen.
Na het gesprek is het mogelijk om automatisch een gespreksregistratie weg te schrijven onder de klantkaart, inclusief belnotitie die je tijdens het gesprek hebt gemaakt.
Ondersteunende telefonieplatformen
De lijst met ondersteunende telefonieplatformen bestaat momenteel uit:
Broadsoft |
Unify |
KPN |
VoIPGRID |
Yeastar |
T-Mobile |
Kwebbl |
Cisco |
RoutIT |
Mitel |
Avaya |
Unverge Blue Connect |
Xelion |
VoIP Zeker |
Voys |
3CX |
CC4All |
Elevate |
Webex |
Tring |
VoIPplay |
ClearVox |
Let’s Talk REX |
Enreach Up |
Asterisk |
Enreach |
RingCentral |
Callto365 |
Deanone |
DialPad |
Axeos |
Vodafone |
UCBee |
MAF |
En wat staat er dan nog op de backlog van Red Cactus? Nou, het volgende: https://redcactus.nl/roadmap/
Mis geen interactie meer
Met deze integratie mis je dus geen enkel telefonische interactie meer en wordt alles op de klantkaart gelogd. Zo zie je meteen de gehele historie en inhoud van de belletjes die jij en je collega’s hebben gepleegd en kun je elkaar beter ondersteunen.
Custom properties en Bubble
Met de custom properties binnen HubSpot kun je daar nog eens verdere efficiëntie en automatiseringen op toepassen. Denk aan een property die je invult met ‘Opvolging’, ‘Geen Opvolging’ en ‘Terugbellen’. Als de property ‘Opvolging’ krijgt, kan dit weer een trigger zijn voor een workflow. Binnen deze workflow kan je dan weer opvolgmails inrichten. Kortom, ook hier zijn er weer genoeg mogelijkheden.
Meer weten?
Wil jij een integratie met jouw telefonieplatform inrichten? Neem dan gerust contact op. Of kijk binnen de HubSpot Marketplace naar de Bubble integratie.