Nieuwe product updates van HubSpot
Slimmer werken met AI, overzichtelijke CRM-borden en betere integraties
Ook in juli lanceert HubSpot weer slimme functies die jouw werk makkelijker en efficiënter maken. Van het notuleren van persoonlijke vergaderingen op je iPhone tot de verbetering van wartaal detectie in formulieren. In deze blog lees je wat er nieuw is en hoe jij er direct je voordeel mee doet.
Updates in deze blog:
Notulist voor persoonlijke vergaderingen (alleen iOS)
Wat is het?
De AI-notulist voor persoonlijke vergaderingen brengt de kracht van HubSpot AI naar face-to-face verkoopgesprekken. Vertegenwoordigers kunnen nu met de HubSpot mobiele app realtime spraakopnames omzetten naar transcripties, waarmee automatisch vergaderingssamenvattingen worden opgesteld en direct naar alle deelnemers worden gemaild. Om privacykwesties te verminderen, worden vergaderingen automatisch verwijderd zodra de samenvatting is voltooid. Er is dus geen handmatige administratie meer, na een persoonlijke vergadering.
Waarom is het belangrijk?
Voor vertegenwoordigers in het veld zijn persoonlijke vergaderingen de norm en hoewel deze interacties cruciaal zijn voor het opbouwen en het sluiten van deals, ontbreekt vaak het digitale spoor dat online vergaderingen bieden. Vertegenwoordigers hebben moeite met het vastleggen van notities en het beheren van vervolgacties, vooral wanneer vergaderingen informeel of spontaan zijn. Deze nieuwe functie overbrugt die kloof, waardoor vertegenwoordigers zich kunnen concentreren op het gesprek, terwijl HubSpot AI het zware administratieve werk na de vergadering afhandelt.
Hoe werkt het?
Vanuit de mobiele app kunnen vertegenwoordigers (met toestemming) spraakopnames starten. AI verwerkt de content om samenvattingen te maken. Zodra de samenvatting is gemaakt, kunnen gebruikers deze naar alle deelnemers e-mailen of kopiëren. Er worden geen opnames opgeslagen, alleen de transcriptiesamenvatting blijft bewaard, wat privacyproblemen helpt verminderen.
Toegangspunten zijn onder andere pagina's met geplande vergaderingen en agenda-items die zijn gemarkeerd als persoonlijke vergaderingen zonder online links, evenals gemaakte Log Activity Meetings. Gebruikers kunnen deze persoonlijke AI-samenvattingen ook bekijken in de desktopversie van HubSpot. Na voltooiing wordt er een melding van de AI-vergaderingssamenvatting naar vertegenwoordigers gestuurd, zodat ze rechtstreeks naar de samenvatting kunnen doorklikken.
De AI-notulist voor persoonlijke vergaderingen gebruikt Google Speech-to-Text functionaliteit om transcripties te maken. Door mee te doen aan deze bètatest, weet je dat Google LLC de opgenomen gegevens verwerkt.
Wie krijgt het?
Deze functie is in privé-bètaversie beschikbaar voor gebruikers met een Sales Hub Professional- of Enterprise-seat op iOS. Zorg ervoor dat je mobiele app is bijgewerkt naar de nieuwste versie om toegang te krijgen tot deze nieuwe functie.
Wat is het?
Je kunt nu de Microsoft Teams integratie gebruiken om de Microsoft Teams vergadergegevens van je organisatie te synchroniseren met HubSpot.
Dat kan nu:
-
Automatisch synchroniseren van Microsoft Teams gegenereerde opnames en transcripties van vergaderingen naar HubSpot voor afspeel- en archiveringsdoeleinden.
-
Synchroniseer deelnemersgegevens met contactpersoon records en maak nieuwe contacten voor niet-CRM-deelnemers.
-
Toegang tot een volledige lijst van vergaderingen van een team in de oproep index en filteren op eigenschappen van objecten.
-
Snel een voorbeeld van oproepen bekijken op gekoppelde records.
Je kunt conversatie intelligentie ook gebruiken met je Microsoft Teams vergaderingen, waardoor verdere analyse van de vergadering mogelijk is, zoals het bekijken van gevolgde termen, het bekijken van AI-gegenereerde gesprekssamenvattingen, het toevoegen van opnames aan afspeellijsten voor coaching, het bekijken van gespreksstatistieken, het toevoegen van inline commentaar aan transcripties, en nog veel meer.
Waarom is dat belangrijk?
Deze integratie overbrugt een belangrijk gat tussen je Microsoft Teams vergaderingen en je HubSpot gegevens. Door je vergaderinformatie op één plek samen te brengen, elimineer je datasilo's en zorg je ervoor dat geen enkele klantinteractie onopgemerkt blijft. Nu krijgen uw verkoop- en serviceteams meer inzicht in gesprekken met klanten, zodat ze over de context en inzichten beschikken die nodig zijn om effectiever te verkopen en sterkere klantrelaties te onderhouden.
Wat is het?
Er is een nieuw tabblad ‘Ongebruikte rapporten’ toegevoegd aan je lijst met rapporten. Op dit tabblad zie je rapporten die al 6 maanden of langer niet zijn bekeken.
Waarom is het belangrijk?
-
Ruim je rapporten op: gooi rapporten weg die je niet nodig hebt.
-
Werk sneller: focus op de rapporten die je echt gebruikt.
-
Houd het overzichtelijk: zorg ervoor dat iedereen alleen de rapporten ziet die echt nuttig zijn.
-
Houd je gegevens georganiseerd: vind en verwijder oude rapporten in een handomdraai.
Hoe werkt het?
-
Ga naar je lijst met rapporten.
-
Klik op het tabblad ‘Ongebruikte rapporten’.
-
Bekijk de lijst met rapporten die nog niet zijn gebruikt.
-
Je kunt dan de rapporten verwijderen die je niet nodig hebt.
Wat is het?
AI-detectie van HubSpot identificeert nu inkomende formulierinzendingen met wartaal in alle tekstvelden, niet alleen in de eigenschappen voornaam, achternaam en bericht. Dit zorgt voor een uitgebreidere spamfiltering.
Waarom is dit belangrijk?
Spam formulierinzendingen zijn een grote frustratie voor marketeers. Een veel voorkomende vorm van spam zijn nietszeggende junk gegevens die in formuliervelden worden ingevoerd, waardoor CRM-gegevens onoverzichtelijk worden en marketingteams onnodig overheadkosten maken.
Met deze update helpt HubSpot's AI-wartaal detectie je CRM schoon te houden door wartaal in alle tekstvelden in formulierinzendingen te herkennen en eruit te filteren.
Hoe werkt het?
-
Als een formulier in een willekeurig tekstveld wartaal bevat, wordt het gemarkeerd als spam en verplaatst naar de tool Spaminzendingen.
-
Je kunt het aantal spam inzendingen voor elk formulier traceren via het veld "Spaminzendingen".
-
Als je klikt op het aantal spam inzendingen, kom je in de tool Spam inzendingen, waar deze inzendingen zijn gemarkeerd met het type Spam: "Wartaal".
-
Vanuit het zijpaneel voor spamberichten kun je gemarkeerde items bekijken en ze onmiddellijk verwijderen of toelaten in je CRM.
-
Als er geen actie wordt ondernomen, worden spaminzendingen na 90 dagen automatisch verwijderd.
Er zijn slimme aanbevelingen voor templates toegevoegd aan twee belangrijke onderdelen van de rapportagefunctie van HubSpot:
-
De Dashboard Template Library
-
De Report Creation Flow
Deze aanbevelingen helpen je om sneller de meest relevante dashboards en rapporten te vinden door templates voor te stellen op basis van je gegevens en doelen.
Waarom is het belangrijk?
Het maken van handige dashboards en rapporten kan best veel tijd kosten, vooral als je niet weet waar je moet beginnen. Gebruikers staan vaak voor een leeg canvas of hebben moeite om de juiste templates te vinden tussen alle opties.
Deze functie lost dit op door meest relevante templates voor jouw bedrijfscontext te tonen, waardoor het makkelijker wordt om impactvolle analysetools te bouwen zonder helemaal opnieuw te beginnen of de hele bibliotheek te doorzoeken.
Hoe werkt het?
-
In de Dashboard Template Library: Als je door templates bladert, markeert HubSpot nu aanbevolen dashboards op basis van je gegevensinstellingen, gebruikspatronen en belangrijke objecten (zoals deals, contactpersonen of tickets). Met deze suggesties kun je snel dashboards maken die zijn afgestemd op je behoeften.
-
In de Report Creation Flow: Als je begint met het maken van een rapport, geeft het systeem rapporttemplates die passen bij het object en doel dat je hebt geselecteerd, of het nu gaat om het volgen van pijplijnprestaties, marketingattributie of klantenservicestatistieken.
Deze aanbevelingen worden dynamisch samengesteld en veranderen naarmate je ze gebruikt, waardoor het makkelijker wordt om met minder giswerk zinvolle inzichten te maken.
Wat is het?
Met deze update krijg je zowel:
-
De optie om je contactpersoon- en bedrijfsrecords in een bordweergave te zien, en
-
Een vernieuwde bordervaring voor alle objecten met een bordweergave, inclusief deals en tickets
Dit zul je vinden:
-
Bordweergave voor contactpersonen en bedrijven: Bekijk je records gesorteerd op levenscyclusfasen voor een realtime, bruikbaar overzicht.
-
Sneller scannen: Geniet van een gestroomlijnd bord- en kaartontwerp voor snelle prioritering.
-
Gepersonaliseerde weergaven: Voeg maximaal 2 extra eigenschappen toe en herschik ze naar wens (geldt voor elke gebruiker)
-
Snelle acties:Doe meteen wat je moet doen vanaf de bordkaarten zonder het bord te verlaten.
Waarom is dit belangrijk?
De nieuwe contact- en bedrijfsbordweergaven geven je een goed beeld van het traject dat je klanten doorlopen, zodat je:
-
Relaties proactief kunt beheren
-
Kansen kunt spotten
-
Op gegevens gebaseerde besluiten kunt nemen
De verbeterde ervaring verhoogt de productiviteit van gebruikers dankzij een duidelijkere, efficiëntere en gepersonaliseerde bordweergave. Gebruikers kunnen sneller scannen, beter prioriteiten stellen en hun eigen weergave aanpassen met 2 extra eigenschappen. Beheerders kunnen nu kaartinstellingen rechtstreeks op het bord bewerken, waardoor ze niet meer naar een aparte instellingenpagina hoeven te navigeren en tijd besparen.
Hoe werkt het?
Om de nieuwe bordweergave voor Contactpersonen en/of Bedrijven te openen, ga je naar je objectindexpagina:
-
CRM en Contactpersonen
-
CRM en Bedrijven
Klik op het bordpictogram linksboven.
De bordervaring aanpassen:
-
Ga naar je CRM-bord (linkermenu, selecteer een CRM-object)
-
Klik op 'Bordopties' (rechtsboven) of houd de muis boven een kaart en gebruik de dropdown (rechtsboven)
-
Beheerders: kies Kaart bewerken (voor alle gebruikers) of Kaarten bewerken (voor jouw weergave)
-
Gebruikers: Kies Kaarten bewerken (voor jouw weergave)
-
-
Kaartselecties aanpassen:
-
Eigenschappen: Beheerders (selecteer maximaal 4), Gebruikers (voeg maximaal 2 extra toe, opnieuw bestellen)
-
Prioriteit: Schakel kleurgecodeerde tags en prioriteitspunten aan of uit.
-
Koppelingen: Pas weergegeven koppelingen aan
-
Activiteiten: Pas weergeven activiteiten aan
-
Weten hoe HubSpot jou kan helpen?
