Naomi Wouterse

Naomi Wouterse

Hoi ik ben Naomi! Online marketeer, ik verzorg voor jou optimale campagnes!

7 tips om waardevolle content voor je klanten te maken

17 november, 2021

<span id=7 tips om waardevolle content voor je klanten te maken">

Content creëren is cruciaal voor elk bedrijf. Hoe breng jij als bedrijf je diensten naar voren en hoe wil je overkomen bij de klant? Erg belangrijk om op een rijtje te zetten voordat je content gaat maken.

Content komt terug in elke marketingactiviteit in je bedrijf, of het nu gaat om SEO, SEA of Social Media. Op elk kanaal is het belangrijk om op te vallen bij je (potentiële) klanten en aan te sluiten met de behoefte. Met onderstaande 7 tips schrijf je waardevolle content die opvalt!

  1. 1. Ga voor unieke content

Content van een bedrijf gaat verder dan alleen op de website. Content is te vinden in je emailcampagnes, social media campagnes en in Google door middel van SEO en SEA. Hierdoor komt er bij een klant veel verschillende content voorbij, niet alleen van jouw bedrijf maar ook van vele andere bedrijven.

Om deze reden is het belangrijk om content te maken die jouw bedrijf onderscheid van de concurrent. Post je een soortgelijke video als de concurrent, dan spreekt deze video natuurlijk niet zo aan als wanneer je een onderscheidende video laat zien die opvalt.

  1. 2. Maak content voor de gehele customer journey

Potentiële klanten zijn altijd op zoek naar informatie over het product of de dienst waar ze interesse in hebben. Ze zoeken het internet af om antwoorden te krijgen op de vragen die ze op dat moment hebben.

Maar niet elke potentiële klant is al even ver in het aankoopproces, dus heeft ook weer andere vragen waar je content antwoord op moet geven. Door je verder te verdiepen in de customer journey kan je specifiek je content schrijven voor deze fases en sluit je content ook beter aan bij de vragen die de lezer heeft.

3. Content voor alle kanalen

De personen die je content lezen zijn actief op verschillende kanalen. Zo bereik je een bestaande klant vooral via email of social media, maar komen potentiële klanten vooral binnen via campagnes of Google. Hierdoor is het belangrijk dat je voor elk kanaal content schrijft die past bij de doelgroep.

  1. 4. Zorg voor balans tussen je bedrijfsdoelen en de behoefte van de klant

Door je SEO goed op orde te hebben en goed gebruik te maken van de juiste relevante zoekwoorden word je beter gevonden in de zoekmachines. Maar hoe komen je klanten bij jou terecht?

Komen je klanten vooral binnen via social media campagnes of door het organisch zoeken? Dit is belangrijk om te weten voordat je gaat investeren in content voor een bepaald kanaal.

Is het jouw bedrijfsdoel om bovenaan te staan in Google, maar komen klanten voornamelijk binnen via een ander kanaal? Dan is het natuurlijk niet rendabel om duizenden euro’s te stoppen in SEO. Zorg dus dat je bedrijfsdoel aansluit bij de behoefte van je klant.

  1. 5. Zorg voor informatieve content die opvalt

Wanneer je content gaat schrijven is je voornaamste doel natuurlijk de vragen van een (potentiële) klant te beantwoorden. De informatie moet dus relevant en kloppend zijn, maar moet ook aanspreken. Het is dus belangrijk om content te maken die informeert maar tegelijk ook entertaint.

Hierdoor val je op en zorg je dat je als bedrijf top of mind bent bij (potentiële) klanten.

  1. 6. Voeg waarde toe met je content

  2. Content schrijven moet niet meer alleen maar gaan over het binnenhalen van klanten door het melden dat jouw product het beste is. Dit vindt elk bedrijf van zijn producten of diensten en dit weten de lezers ook.

  3.  
  4. Zorg juist met je content voor extra waarde voor je lezer. Zorg voor goede content die je lezers willen delen in hun netwerk omdat ze er zo enthousiast over zijn. Denk bijvoorbeeld aan een whitepaper met tips of een handleiding. Zo help je een lezer echt op weg en zorg je dat je content waardevol is.

  5. 7. Ga voor gepersonaliseerde content

Vandaag de dag wordt er steeds meer van bedrijven verwacht dat er snel geantwoord wordt en dat alles persoonlijk afgehandeld wordt. Zorg daarom voor wat personalisatie in je content.

Zorg bijvoorbeeld voor een bepaalde actie van een product wat een bezoeker eerder heeft bekeken in een Facebook campagne met retargeting, of zorg dat een email toegespitst is op een onderwerp dat deze specifieke contactpersoon interessant vindt. Zo zorg je voor relevantie in je content en spreek je de specifieke (potentiële) klanten beter aan.

 

Kortom zorg ervoor dat je content altijd waarde toevoegt voor de lezer. Zo onderscheid je je van de concurrent en speel je beter in op de behoefte van jouw potentiële klant.

Hulp nodig bij het maken van waardevolle content? Neem dan contact op!

Wellicht vind je deze blogs ook interessant