blog
28 april, 2021 4 minuten leestijd

HubSpot Operations Hub: nieuw!

Carel Schrier Carel Schrier
(BlogAuthor: { "avatar" : "https://app.hubspot.com/settings/avatar/4b22bd36287d9b0dabee64c969ccb94c", "bio" : "Hoi ik ben Carel! Online marketeer, altijd bezig met vernieuwing en ontwikkeling!", "cdnPurgeEmbargoTime" : null, "cosObjectType" : "BLOG_AUTHOR", "created" : 1585427895884, "deletedAt" : 0, "displayName" : "Carel Schrier", "email" : "carel@addmark.nl", "facebook" : "https://www.facebook.com/addmarknl", "fullName" : "Carel Schrier", "gravatarUrl" : "https://app.hubspot.com/settings/avatar/4b22bd36287d9b0dabee64c969ccb94c", "hasSocialProfiles" : true, "id" : 27702927703, "label" : "Carel Schrier", "language" : "nl", "linkedin" : "https://www.linkedin.com/in/carelschrier/", "name" : "Carel Schrier", "portalId" : 7066865, "slug" : "carel-schrier", "translatedFromId" : null, "translations" : { }, "twitter" : "https://twitter.com/addmarknl", "twitterUsername" : "@addmarknl", "updated" : 1661776095945, "userId" : null, "username" : null, "website" : "https://www.addmark.nl" })
Delen

Wat een nieuws! Vorige week lanceerde HubSpot een compleet nieuwe hub. Een grote stap om het #1 CRM platform van de wereld te worden!

Dé aanvulling op de Marketing -, Sales - en Service Hubs is… Operations Hub. Een Hub vol met tools die gebruikt kunnen worden voor integraties, automatiseringen en datakwaliteit.

Met het optimaal inzetten van HubSpot realiseer je groei. Een onderdeel hiervan is ook interne groei, dus meer teams en meer bedrijfsprocessen. Grote kans dat er wat zaken een eigen leven gaan leiden. Data die niet overal meer gelijkloopt en systemen die niet juist synchroniseren. Allemaal punten die ervoor kunnen zorgen dat er frictie ontstaat in de klantreis, maar waar je zo min mogelijk mee bezig wilt zijn.

Waarom HubSpot Operations Hub?

Allereerst de voordelen voor jou op een rijtje. Zeker voor de organisaties die groter zijn en gebruik maken van meerdere systemen en werken vanuit meerdere teams kan Operations Hub een perfecte oplossing zijn.

Klantgegevens gesynchroniseerd tussen bedrijfsapplicaties
✅ Opschoning van klantgegevens
✅ Aangepaste automatisering zorgt voor minder wrijving in het hele bedrijfsproces

Operations hub
Welke tools zijn er beschikbaar met Operations Hub?

  1. 1. Data sync

Data sync werkt met verschillende bedrijfsapplicaties. Door gebruik te maken van data sync zorg je ervoor dat alle klantgegevens real time gelijk zijn in de systemen die gebruikt worden. Op dit moment heb is er met Data sync toegang tot verschillende integraties. Dit aantal zal steeds verder uitbreiden en kan teruggevonden worden in de HubSpot Marketplace.

 

 


Data sync werkt real time en is hiermee veel nauwkeuriger als het gaat om data ten opzichte van standaard integraties. Hierbij werd gebruik gemaakt van een trigger waardoor de data niet altijd even consequent was. Bovendien werken de standaard integraties niet voor iedereen. Vaak ben je afhankelijk van een standaard opzet waarin de data in één richting synchroniseert. Dit los je dus op met Data sync, want hier bepaal je zelf op welk moment en welke informatie er tussen applicaties wordt doorgestuurd. En daarnaast wordt de historische data ook doorgegeven, waar standaard integraties nog enkel de data vanaf het moment van integreren meepakt.

  1. 2. Programmable automation

    De mogelijkheden van workflows zijn met Operations Hub oneindig! Waar je voorheen al heel veel creativiteit kwijt kon in de workflows, zat je wel vast aan de gedefinieerde acties van HubSpot. Dit is nu dus verleden tijd, omdat het mogelijk is om code binnen de workflows van HubSpot te gebruiken.

    Met behulp van custom code, webhooks en bot actions is het mogelijk om aangepaste workflows en chatbot acties te maken. Denk bijvoorbeeld aan de HubSpot lead score die nauwkeuriger wordt. Een contact record wordt namelijk aangevuld met data via een integratie, waarmee een lead dus mogelijk warmer is dan in eerste instantie werd gedacht.


  2. 3. Data quality automation
  3. Hoe meer collega’s binnen HubSpot werken, hoe groter de kans dat de kwaliteit van data achteruitgaat. Denk bijvoorbeeld aan hoofdletter gebruik, telefoonnummer opbouw en het invullen van een datum. Belangrijk om netjes bij te houden, maar zonde van de tijd. Met de HubSpot Data quality automation is het opschonen van je data zo gebeurd!

    Deze tool is te gebruiken binnen workflows met de actie format data. Het is dus één keer instellen en vervolgens zal de data geautomatiseerd schoon blijven. De data in HubSpot, maar ook meteen in de gekoppelde systemen en applicaties staat dan allemaal netjes.

Workflow: data quality automation

Kosten HubSpot Operations Hub

Zoals we gewend zijn is ook Operations Hub opgesplitst in verschillende pakketten en komt ook terug bij verschillende bundels. Je kunt hier al gratis mee starten, maar voor meer mogelijkheden moet je al snel kijken naar een Starter of Professional pakket. Voor Starter betaal je € 46, - en bij Professional € 736,- per maand. Met de lancering van Operations hub zijn ook de bundels iets aangepast, waardoor je voordeliger gebruik kan maken van alle hubs.

 

Wil je nog meer weten of heb je hulp nodig bij het bekijken van de mogelijkheden voor jouw organisatie?
Neem dan contact met ons op voor hulp.

Meerdere blogs