blog
22 juni, 2022 2 minuten leestijd

Zo schrijf jij een overtuigende corporate story

Esmee van den Hoek Esmee van den Hoek
Delen

In deze blog lees je welke onderdelen onmisbaar zijn in een corporate story en hoe je een overtuigend merkverhaal schrijft. Hiermee kun jij mensen inspireren en verbinden aan jouw merk.

Wat is een corporate story?

Een corporate story vertelt de identiteit van een merk. Het biedt een strategisch houvast voor de toekomst, waardoor de merkboodschap en tone-of-voice in alle communicatie consistent verloopt. Bovendien geeft het je medewerkers en lezers een duidelijke indruk over de positionering van jouw merk.

Wat vind je terug in een corporate story?

Een corporate story beschrijft het DNA van jouw organisatie. Alles waar je als merk voor staat neem je mee in je verhaal. Handige (en volgens ons onmisbare) indicatoren die dit helpen beschrijven zijn de rede van bestaan, visie, missie, kernwaarden en organisatiecultuur.

Meestal zegt een merkverhaal daardoor veel over de positionering van een organisatie. Wil je meer leren over positioneren en het opstellen van jouw merkidentiteit, bekijk dan onze blog over het belang van een goede merkidentiteit.

Daarnaast kun je natuurlijk nog meer relevante informatie toevoegen die kenmerkend is voor jouw organisatie. Er zijn namelijk geen beperkende regels voor een corporate story, alles kan (mits relevant dus).

Hoe schrijf je een overtuigende corporate story?

Een goede corporate story zorgt ervoor dat de identiteit van jouw bedrijf vanbinnen voelbaar is bij lezers. Wat knap schrijfwerk is dus zeker nodig om je lezers echt mee te kunnen nemen in jouw merkverhaal. Trots, herkenning, verandering en inspiratie zijn dan emoties die je jouw lezers wil laten ervaren tijdens het lezen.

AddMark's corporate story

Tijd voor een concreet voorbeeld, ons eigen merkverhaal. Let er wel op dat je een eigen merkverhaal wil creëren, zie ons merkverhaal daarom slechts als inspiratie.

Gedreven door groei

Zo’n twee jaar geleden schudden AddBazen Carel en Sander elkaars hand. Ze wilden samen verder groeien door andere bedrijven te laten groeien. Als ervaren designer en marketeer waren zij inmiddels vastberaden dat marketing en design elkaar nodig hebben. AddMark werd geboren.

Marketing is voor veel bedrijven een breed begrip, waardoor ze niet goed weten wat relevant is én wat werkt. En wij geven ze geen ongelijk… Met alle mogelijkheden in deze snel groeiende wereld, is het van belang om de juiste technieken eruit te filteren. Wij brengen marketing en data samen voor duurzame groei van bedrijven. Op basis van een bedrijfsstrategie zetten wij datagedreven marketing in om resultaat te behalen.

Samen groeien

…wij zijn niet het enige datagedreven marketingbureau op aarde, dat klopt. Maar onze werkwijze zorgt voor een unieke samenwerking en langdurige groei. We leggen je onze aanpak graag haarfijn uit.

Persoonlijk

Wij bieden oplossingen op maat. We luisteren naar de vraag van onze klant en geven een passend advies met een doelgericht (marketing)plan.

Betrokken

Onze persoonlijke benadering en betrokkenheid gaan hand-in-hand met elkaar. Naast het uitvoeren van gerichte marketingactiviteiten, communiceren we graag en regelmatig tussendoor. Zo zorgen we ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op blijven wijzen en bereiken we samen het gewenste resultaat.

Snel

We houden de lijnen graag kort en laten je geen week wachten op antwoord. Zit je met een vraag, dan reageren we meestal binnen een dag. Je mag ons altijd een berichtje sturen of bellen.

Creatief

Wij zijn er heilig van overtuigd dat marketing en design niet zonder elkaar kunnen. Onze creatieve designs zorgen voor onderscheiding, waardoor jij beter opvalt en sneller groeit.

Laten we samen groeien!

Merk je dat je het lastig vindt om een corporate story te schrijven, omdat jouw positie in de markt onduidelijk is? Neem dan contact met ons op. In een vrijblijvend gesprek kunnen we jou voorzien van een passend advies. Samen kunnen we een plan maken voor het opstellen en implementeren van jouw positionering.

Meerdere blogs