Naast het succesvol implementeren van HubSpot binnen Tradeplace was het tijd voor een totale rebranding. In 2001 bood internet nieuwe e-commerce mogelijkheden. Toonaangevende fabrikanten van apparaten en consumentenelektronica besloten om hun krachten te bundelen en een uniek platform te bouwen. Dit platform is uitgegroeid tot het centrale punt van e-commerce tussen fabrikant, retailers en partners.
Tradeplace is een platform dat digitalisering stimuleert en taken zo eenvoudig en efficiënt mogelijk wilt maken voor alle betrokken partijen. Hierbij is het doel om inkomsten te vergroten en kosten te verlagen door complexiteit te verminderen.
Eerste stap
Allereerst was het van belang om de identiteit en het merkverhaal helder te krijgen. Wie is de doelgroep en wat zijn de kernwaarden? Vanuit hier is het concept We connect commerce tot stand gekomen. Het is direct duidelijk waar Tradeplace voor staat, maar ook wat de waarde is voor fabrikant, retailer en partner.
Totale restyle uitingen
Na de succesvolle presentatie van het logo zijn wij aan de slag gegaan met een totale restyle van alle uitingen. Er is nagedacht over een herkenbare uitstraling die aansluit op het merkverhaal van Tradeplace. Denk hierbij aan visitekaartjes, briefpapier, social media, Office templates, videocall achtergronden, iconen, animaties en e-mailhandtekeningen. Daarnaast is de oude website volledig omgezet naar HubSpot CMS.
HubSpot CMS
Het HubSpot CMS sluit naadloos aan bij het CRM. Hierdoor liggen personalisatie mogelijkheden op de website binnen handbereik en is de website ook geoptimaliseerd voor mobiel. Doordat Tradeplace internationaal opereert, zijn er vele talen waarin de website beschikbaar is. Het beheer van de multi-language website is enorm gemakkelijk gemaakt binnen HubSpot. Binnen het systeem krijg je per pagina diverse SEO-suggesties om je website beter vindbaar te maken. Kortom, een website die klaar is voor de toekomst.
Brandbook
Door de hoeveelheid gebruikers en partners van Tradeplace was het van belang dat de stijl uniform gehanteerd moest worden. Dat is de reden voor het maken van een uitgebreid brandbook die gebruikt zal worden als leidraad voor alle uitingen. Alle aspecten die belangrijk zijn komen aan bod, waardoor Tradeplace altijd herkenbaar zal blijven zonder dat er wildgroei ontstaat.
Big thank you to Carel, Sander & Team for their great work (and patience). We are really happy with the results and the collaboration during the project! - Karel van der Horst, Tradeplace