Conversie Attributie

Conversie Attributie

 

Een media- en marketingbudget zet je graag zo effectief mogelijk in. Je wilt niet onnodig geld uitgeven aan iets dat te weinig rendement oplevert. Wil je weten hoe campagnes voor jouw website of webshop het doen? Met conversie attributie ken je waarde toe aan je kanalen en campagnes. Op basis van die statistieken neem je onderbouwde beslissingen. Ben je benieuwd naar een effectief conversie attributie model voor jouw onderneming? AddMark vogelt het graag voor je uit!

AddMark-Conversie-Voordelen

Wat is de betekenis van conversie attributie?

Conversie attributie helpt je om je doelen online te meten. Je wilt namelijk weten wat het effect is van de acties die jij uitvoert. Bij het inkopen van advertenties ben je nieuwsgierig naar wat het je concreet oplevert. En natuurlijk krijg je ook graag inzage in de hoeveelheid downloads, contactmomenten en ingevulde formulieren. Met conversie attributie maak je een klantreis meetbaar. Op die manier kan je je kanalen en campagnes perfect optimaliseren en ga je slimmer om met je marketingbudget.

Hoe werkt een conversie attributie model?

De kans is vrij groot dat jij meerdere kanalen en campagnes inzet om je doelen te bereiken. Behalve social media advertising zet je ook Google Ads in om je conversie te verbeteren. Veel campagnes versterken elkaar, maar het is ook relevant om ieder kanaal afzonderlijk in kaart te brengen. Conversie attributie wordt meestal opgedeeld in vijf categorieën: Eerste klik, Laatste klik, Tijdsverval, Positie gebaseerd en Lineair. Je kiest voor een conversie attributie model dat goed aansluit op jouw rapportages en analyses. Hulp nodig? AddMark staat vol enthousiasme voor je klaar!

AddMark-Conversie-Attributie

Welke voordelen levert conversie attributie op?

De inzet van conversie attributie modellen helpt je dus om je campagnes en kanalen meetbaar te maken. Wat zijn nog meer voordelen van conversie attributie?

- Conversie attributie geeft je meer inzicht in het gedrag van je bezoekers;
- Je brengt in kaart wat de (toegevoegde) waarde is van campagnes en advertenties;
- Conversie attributie maakt inzichtelijk welke kanalen elkaar overlappen en versterken in de customer journey;
- Het wordt snel duidelijk hoe jij je media- en marketingbudget effectiever en slimmer kan inzetten;
- Je kunt beter inspelen op de behoeften van je doelgroep.

Het is dus áltijd zinvol om conversie attributie in te zetten om je marketingdoelen te meten én te verbeteren.

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Conversie attributie model inzetten? Neem contact op met AddMark!

Wil jij weten welke kanalen elkaar versterken en wat er nodig is om je campagnes te optimaliseren? Ken waarde toe aan je kanalen met behulp van conversie attributie. Geen idee welke aanpak voor jouw onderneming het beste werkt? AddMark weet precies hoe te handelen en zet de gewenste conversie attributie modellen in voor blijvend succes. Plan daarom snel een afspraak in met een van onze marketeers.

Afspraak maken →