Nieuwe product updates van HubSpot
De nieuwste HubSpot-updates zijn er weer! In september draaide alles om slimmer werken met behulp van AI, verbeterde campagnedoelen en handige uitbreidingen in CRM en workflows. Of je nu bezig bent met marketing, sales of service: de updates zijn ontwikkeld om je dagelijkse werk makkelijker te maken, sneller inzicht te geven en efficiënter samen te werken. Hieronder vind je de belangrijkste highlights en lees je direct wat ze in de praktijk voor jouw organisatie betekenen.
- Marktplaats Breeze
- Tabblad campagnes analyseren
- Sociale media profielen koppelen aan bestaande CRM-contactpersonen
- Blog AI suggesties
- Automatisch gesuggereerde tokens voor workflowtekstvelden
- Uniforme landingspagina maken
- Flexibele CRM-weergaven
- Voeg handmatig campagnecontactpersonen toe
- De naam van je export wijzigen
- Een slimmere campagnedoelen ervaring
- Tot slot
Marktplaats Breeze
Wat is het?
De Breeze agents & assistants kunnen nu gevonden worden en geïnstalleerd via de HubSpot marketplace.
Waarom is het belangrijk?
HubSpot lanceert deze maand nieuwe updates die het werk van marketing- en salesteams slimmer en eenvoudiger maken. Met verbeterde AI, nieuwe koppelingen en extra analysemogelijkheden verlopen processen soepeler en werk je efficiënter samen. Als marketeer of sales medewerker kun je hier dus veel voordeel uit halen.
Voor wie?
Alle hubs en niveaus.
Tabblad campagnes analyseren
Wat is het?
Er is een gloednieuw Analyse-tabblad voor Campagnes beschikbaar, dat een overzichtelijk en gecentraliseerd overzicht biedt van de prestaties van al je campagnes.
Waarom is het belangrijk?
Het meten van campagneprestaties kostte vaak veel tijd door het schakelen tussen verschillende tools en handmatige rapportages. Met het nieuwe Analyse-tabblad heb je nu alle data overzichtelijk op één plek. Marketingteams kunnen zo in één oogopslag zien welke campagnes het beste draaien.
Voor wie?
Content en Marketing Pro & Enterprise.
Sociale media profielen koppelen aan bestaande CRM-contactpersonen

Wat is het?
Je kunt nu in je CRM-contactpersonen zoeken vanuit de sociale inbox om contactpersonen te vinden die in een sociaal profiel passen. Voorheen kon je alleen nieuwe contactpersonen maken vanuit de sociale inbox.
Waarom is het belangrijk?
Door te weten welke lijsten je open rates en deliverability omhoog trekken, en welke ze juist verzwakken, kun je veel gerichter optimaliseren en je resultaten verbeteren. Op deze manier kun je meteen zien of iemand al in je CRM staat, dit voorkomt dubbele of incomplete gegevens.
Voor wie?
Content en Marketing Pro & Enterprise.
Wat is het?
Het is een nieuw tabblad in HubSpot waar je blogideeën en suggesties op één plek verzamelt, zodat je sneller inspiratie hebt om te schrijven.
Waarom is het belangrijk?
Het schrijven van blogs wordt een stuk eenvoudiger met het nieuwe tabblad Blog AI Suggesties. Hier zie je onderwerpen die door je Breeze Agents zijn aangedragen en kun je direct nieuwe ideeën genereren wanneer je vastloopt. De eerste Blog Research Agent is nu beschikbaar, en er gaan er nog meer volgen. Dit kan een goede en snelle start zijn voor het maken van blogs.
Voor wie?
Beschikbaar in alle hubs en niveaus.
Automatisch gesuggereerde tokens voor workflowtekstvelden
Wat is het?
Een nieuwe functie waarbij tokens in de invulvelden automatisch worden voorgesteld wanneer je bepaalde tekstvelden invult.
Waarom is het belangrijk?
Met datavelden kun je je workflows beter afstemmen, zowel voor je team als richting klanten. Omdat er zoveel velden beschikbaar zijn, kan het lastig zijn om de juiste te vinden. Daarom stelt HubSpot nu automatisch de meest relevante tokens voor, zodat je met één klik de juiste gegevens toevoegt. Dat scheelt zoeken, maakt je communicatie persoonlijker en helpt je team sneller en foutloos werken.
Voor wie?
Content en Marketing Pro & Enterprise.
Uniforme landingspagina maken
Wat is het?
Een uniforme flow voor het maken van landingspagina's combineert de "handmatige" en "AI-gestuurde" workflows.
Waarom is het belangrijk?
Je moest kiezen of je een landingspagina met AI of zonder AI wilt maken voordat je hem maakt. Dit zorgt voor te veel keuzes en een onsamenhangende ervaring. Nu hoef je niet meer vooraf te kiezen en kun je het onderweg nog gebruiken om teksten of iets anders te genereren.
Voor wie?
Content Pro, Content Enterprise
Flexibele CRM-weergaven
Wat is het?
HubSpot verbetert de indexpagina-ervaring zodat je eenvoudiger, intuïtiever en krachtiger kunt werken, je sneller focust op wat belangrijk is en gemakkelijker betere beslissingen neemt.
Waarom is het belangrijk?
De vernieuwde CRM-indexpagina’s brengen je gegevens centraal in beeld, zodat je direct kunt focussen op wat belangrijk is. Dankzij nieuwe weergaven zoals Kalender, Gantt en Rapport visualiseer je informatie op de manier die het beste bij je workflow past. Met slimme functies als voorwaardelijke highlights en kolominzichten werk je sneller, overzichtelijker en met meer vertrouwen.
Voor wie?
Beschikbaar in alle hubs en niveaus.
Voeg handmatig campagnecontactpersonen toe
Wat is het?
Je kunt nu rechtstreeks vanuit het contactrecord handmatig contacten toevoegen aan een campagne of de volledige campagnegeschiedenis van een contactpersoon bekijken.
Waarom is het belangrijk?
Niet elke waardevolle campagne-interactie verloopt via digitale of gevolgde middelen, zoals formulieren of e-mails. Met deze update kun je nu ook offline of spontane momenten, zoals gesprekken, papieren aanmeldingen of ad-hocregistraties, eenvoudig vastleggen en toevoegen aan campagnerapportages. Zo krijg je een completer beeld en heeft je team altijd de juiste context bij elke contactpersoon.
Voor wie?
Content en Marketing Pro & Enterprise.
De naam van je export wijzigen
Wat is het?
Je kunt nu de naam van je CRM exports bewerken.
Waarom is het belangrijk?
Voorheen kregen exports automatisch de naam van de pagina of lijst, waardoor ze lastig terug te vinden waren. Nu kun je zelf een naam instellen, zodat je exports direct herkenbaar zijn. Dit kan het zoeken en vinden van exports veel efficiënter en sneller maken.
Voor wie?
Alle hubs en niveaus.
Een slimmere campagnedoelen ervaring
Wat is het?
Een vernieuwde en geavanceerdere ervaring voor het instellen, beheren en rapporteren van doelen is nu beschikbaar.
Waarom is het belangrijk?
Campagnes hebben duidelijke doelen nodig, maar tot nu toe bood de rapportage weinig houvast om echt te zien of je op koers lag. Met de vernieuwde campagnedoelen kun je nu eenvoudig instellen wat je wilt bereiken en dit direct terugzien in je rapportages. Zo zie je bijvoorbeeld meteen of een campagne genoeg leads of aanvragen oplevert en kun je sneller bijsturen waar nodig.
Voor wie?
Marketing hub professional & enterprise.
Tot slot
HubSpot bewijst met deze nieuwe functies opnieuw dat het platform continu innoveert. AI krijgt een steeds grotere rol, van facturatie en rapportages tot realtime ondersteuning tijdens gesprekken. Tegelijkertijd maken verbeteringen in campagnedoelen, analyse-tabbladen en filters het werken in HubSpot slimmer en praktischer dan ooit.
Benieuwd welke updates het meeste verschil maken voor jouw organisatie, of hoe je ze optimaal inzet in je processen? Ons team kijkt graag met je mee en helpt je het maximale uit HubSpot te halen, zodat je niet alleen bijblijft, maar juist voorop loopt.
Weten hoe HubSpot jou kan helpen?
