blog
03 augustus, 2023 3 minuten leestijd

LinkedIn advertentie-indeling nu nóg makkelijker!

Maxime Hermans Maxime Hermans
(BlogAuthor: { "avatar" : "https://7066865.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/7066865/MEDEWERKERS/ADDMARK%20Maxime-2.jpg", "bio" : "", "cdnPurgeEmbargoTime" : null, "cosObjectType" : "BLOG_AUTHOR", "created" : 1683634410939, "deletedAt" : 0, "displayName" : "Maxime Hermans", "email" : "", "facebook" : "", "fullName" : "Maxime Hermans", "gravatarUrl" : null, "hasSocialProfiles" : false, "id" : 114812604997, "label" : "Maxime Hermans", "language" : "nl", "linkedin" : "", "name" : "Maxime Hermans", "portalId" : 7066865, "slug" : "maxime-hermans", "translatedFromId" : null, "translations" : { }, "twitter" : "", "twitterUsername" : "", "updated" : 1689250761165, "userId" : null, "username" : null, "website" : "" })
Delen

Klaar om jouw LinkedIn-advertenties naar een hoger niveau te tillen? Goed nieuws, want het wordt nu nóg makkelijker! LinkedIn is een krachtig platform dat je kan helpen bij het bereiken van je zakelijke doelen. Blijf lezen en ontdek hoe je jouw LinkedIn-advertenties kunt optimaliseren voor maximale resultaten.

LinkedIn advertentie-indeling, wat houdt het in?

Berichtadvertenties en gespreksadvertenties zijn advertentie-indelingen onder gesponsorde berichten. Deze advertenties worden weergegeven in de LinkedIn Messaging van je doelgroep. De advertenties worden getoond op desktop- en mobiele apparaten en alleen wanneer leden actief zijn op LinkedIn. Met de berichtadvertenties kun je een gericht bericht weergeven met 1 actieknop. Met gespreksadvertenties kun je meerdere actieknoppen instellen die linken naar je bestemmingspagina's, een lead-gen-formulier openen of betrokkenheid stimuleren met meer informatie in het volgende bericht.

Wijziging; bericht advertentie niet meer beschikbaar.

LinkedIn heeft recentelijk een wijziging doorgevoerd in de advertentie-indeling, waarbij de oude berichtadvertenties worden vervangen door verbeterde gespreksadvertenties. Deze verandering heeft gevolgen voor alle adverteerders die gebruik maken van de berichtadvertentie indeling.

Nadat de wijziging volledig is uitgerold zal de berichtadvertentie indeling niet meer beschikbaar zijn. Alle bestaande campagnes met berichtadvertenties zullen automatisch worden overgezet naar de nieuwe gespreksadvertenties indeling zodra deze beschikbaar is. Dit betekent dat het advertentietype automatisch wordt aangepast, maar de inhoud zal handmatig aangepast moeten worden om de campagne succesvol door te laten lopen.

Om de huidige doelgroep van de campagne te behouden, raden we aan om je campagne met berichtadvertenties te kopiëren voordat je overstapt naar de nieuwe indeling. Op deze manier kun je de targeting en instellingen behouden terwijl u tegelijkertijd gebruik maakt van de verbeterde gespreksadvertenties.

De volgende stap is het maken van nieuwe advertenties en het starten van een campagne met behulp van de gespreksadvertenties indeling. Deze nieuwe indeling biedt gebruikers meer mogelijkheden om interactieve conversaties aan te gaan met de doelgroep. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om gebruik te maken van meerdere call-to-action knoppen, vragen te stellen aan gebruikers en direct te reageren op hun antwoorden.

Waar moet je op letten?

In een bericht wordt bevestigd dat je de nieuwe campagne met gespreksadvertenties bent gestart. Nieuwe advertenties worden beoordeeld en na goedkeuring weergegeven. Zodra de nieuwe campagne met gespreksadvertenties goed gekeurd en gestart zijn, is het belangrijk om je campagne met de berichtadvertenties te pauzeren. Op deze manier voorkom je dat er dubbele advertentiecampagnes actief zijn tijdens de overgangsperiode. Houd er rekening mee dat het vervangen van een bestaande campagne met berichtadvertenties door een campagne met gespreksadvertenties een handmatig proces is en slechts voor 1 campagne tegelijk kan worden uitgevoerd.

Daarnaast willen we benadrukken dat de nieuwe en verbeterde versie van de gespreksadvertenties indeling geleidelijk wordt uitgerold en mogelijk nog niet voor iedereen beschikbaar is. Wees geduldig en houd je LinkedIn advertentiebeheer in de gaten voor updates over wanneer je toegang krijgt tot deze nieuwe indeling.

Tot slot, als je gebruik maakt van EU-targeting in je advertentiecampagnes, is het belangrijk om te weten dat gespreksadvertenties geen leden kunnen targeten die zich binnen de Europese Unie bevinden (EU). Als een campagne zowel EU- als niet-EU-targeting omvat, zal de campagne advertenties blijven weergeven aan doelgroepen buiten de EU.

Ga aan de slag en til jouw LinkedIn-advertenties naar een hoger niveau!

LinkedIn maakt het adverteren nu nóg makkelijker met de introductie van verbeterde gespreksadvertenties. Deze nieuwe indeling biedt meer mogelijkheden om interactieve en boeiende conversaties aan te gaan met je doelgroep.

Wil je meer weten of heb je meer hulp nodig bij het omzetten van je campagnes? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder de LinkedIn-advertenties naar een hoger niveau te tillen!

Plan Afspraak →

 

 

 

sander-blog-badge
Geef Sander een belletje 06 502 131 26
Of stuur hem een e-mail sander@addmark.nl

Meerdere blogs