Data & Automation

Data & Automation

Binnen elk bedrijf is er data beschikbaar, maar vaak is dit niet gecentraliseerd of wordt data nog niet optimaal benut door middel van automatiseringen. Wij helpen je op weg naar een datagedreven organisatie en kunnen wij ondersteunen bij technische implementaties.

addmark-data-automation

Begin met data gedreven werken

Binnen de digitale wereld is alles meetbaar. Daardoor heb je data in handen van onschatbare waarde. Allereerst is het belangrijk om data te verzamelen om vervolgens deze data te kunnen analysere en conclusies uit te trekken. Vanuit deze conclusies zorgen wij voor concrete aanbevelingen. 

Anderzijds kun je met klantdata ook voor meer personalisatie zorgen. Dat kan in allerlei vormen en maten zijn om data in te zetten binnen automation. 

Wij helpen bij het inrichten van onder andere Google Analytics, Google Tag Manager, A/B testen, HubSpot en dashboarding.

addmark-marketing-automation

Wat is marketing automation?

Marketing Automation zorgt ervoor dat marketingactiviteiten geautomatiseerd worden om (toekomstige) klanten optimaal te begeleiden in de customer journey. Automated marketing begint bij online klanten te identificeren, ze naar je website toe te trekken en vervolgens aan te sporen om tot een aankoop over te gaan. Veel van de processen die hier aan te pas komen, kun je automatiseren. Dit zorgt niet alleen voor veel efficiëntie, maar ook voor doelgerichte marketing.

Automatisering gebeurt met behulp van slimme tools zoals HubSpot, maar er zijn meerdere tools om dit te bereiken. Vaak kun je met deze tools marketing automatisering toepassen in combinatie met data. Daar heeft niet alleen je marketing afdeling baat bij, maar ook sales en service. Kortom, data en automatisering is een match made in heaven!

Klik hier voor meer informatie over marketing automation. 

addmark-data-en-automation

Maak het verschil met data en automation

Wanneer je data inzichtelijk hebt en één single point of truth hebt, dan kun je beslissingen nemen die onderbouwd zijn met data om je marketingactiviteiten te optimaliseren. Daardoor wordt data analyse van enorme waarde. Zorg er dus voor dat:

  • Een datastrategie is bepaald.
  • Er een single point of truth is.
  • Data opgeschoond is.
  • Dashboards en rapporten op orde zijn.
  • Eventueel marketingonderzoek gedaan wordt om de data in context te plaatsen.
carel-call-to-action

Gebruik waardevolle data voor betere resultaten

Maak kennis met AddMark en ontdek hoe data jouw marketingactiviteiten kan versterken.

Plan vrijblijvend een afspraak in met Carel

Afspraak maken →