Data & Automation
Binnen elk bedrijf is er data beschikbaar, maar vaak is dit niet gecentraliseerd of wordt data nog niet optimaal benut door middel van automatiseringen. Wij helpen je op weg naar een datagedreven organisatie en kunnen wij ondersteunen bij technische implementaties.
Begin met data gedreven werken
Met een integratie kan je 2 systemen aan elkaar koppelen. Op deze manier kan je systemen die jij momenteel gebruikt, koppelen aan HubSpot. Op deze manier heb je alle informatie in één tool en kan je beter overzicht houden.
HubSpot kan koppelen met verschillende tools zoals Teams en Zoom voor bijvoorbeeld je meetings. Maar ook marketingmiddelen zoals Facebook, Google Ads en alle andere kan je koppelen om het overzicht van al je advertenties te zien in HubSpot. Of koppel je telefoonsysteem met HubSpot zodat alle gegevens van je telefoongesprekken ook terug te zien zijn.
Mocht je een systeem gebruiken waarbij geen standaard koppeling in HubSpot voor te vinden is, kan je ook kiezen voor een maatwerk koppeling middels een API.
De voordelen van data
Optimalisatie
Segmentatie
Attributie
Voorspellingen
Wat is marketing automation?
Marketing Automation zorgt ervoor dat marketingactiviteiten geautomatiseerd worden om (toekomstige) klanten optimaal te begeleiden in de customer journey. Automated data driven marketing begint bij online klanten te identificeren, ze naar je website toe te trekken en vervolgens aan te sporen om tot een aankoop over te gaan. Veel van de processen die hier aan te pas komen, kun je automatiseren. Dit zorgt niet alleen voor veel efficiëntie, maar ook voor doelgerichte marketing.
Automatisering gebeurt met behulp van slimme tools zoals HubSpot, maar er zijn meerdere tools om dit te bereiken. Vaak kun je met deze tools marketing automatisering toepassen in combinatie met data. Daar heeft niet alleen je marketing afdeling baat bij, maar ook sales en service. Kortom, data en automatisering is een match made in heaven!
Klik hier voor meer informatie over marketing automation.
Maak het verschil met data en automation
Wanneer je data inzichtelijk hebt en één single point of truth hebt, dan kun je beslissingen nemen die onderbouwd zijn met data om je marketingactiviteiten te optimaliseren. Daardoor wordt data analyse van enorme waarde. Zorg er dus voor dat:
- Een datastrategie is bepaald.
- Er een single point of truth is.
- Data opgeschoond is.
- Dashboards en rapporten op orde zijn.
- Eventueel marketingonderzoek gedaan wordt om de data in context te plaatsen.