Een stijging in aanvragen van 700%
Fruitlife is een hoogwaardige aanbieder van kwalitatief diepvriesfruit- en puree. In totaal hebben zij wel 36 soorten fruit en 65 varianten fruitpuree op voorraad in hun eigen vrieshuis in het Gelderse Babberich! Zij bieden diepvriesfruit aan o.a. patissiers, (banket)bakkers, restaurants, ijssalons, cateraars, bierbrouwers en industriële gebruikers. Zij verkopen dit zowel online als offline via bakkerijgrondstofleveranciers en uw horecagroothandelaren.
Voor Fruitlife hebben we dan ook een SEO-traject uitgevoerd, waarbij zij een stijging in aanvragen van 700% hebben ondervonden. Benieuwd hoe we dat hebben gedaan? Lees dan snel verder!
Key Takeaways:
-
Een stijging in aanvragen van 700%
-
Een stijging van 20,8% visibiliteit
-
Een stijging van 65,1 in de gemiddelde positie binnen Google
Download het volledige succesverhaal
DownloadOnline vindbaar zijn in Google is voor ons super belangrijk'' - Tonny Heijink, Fruitlife
Focus op online zichtbaarheid
Omdat het grootste deel online wordt verkocht, is het voor Fruitlife belangrijk om online een goede zichtbaarheid te hebben in Google. Dit zorgt er voor dat bestaande en potentiële klanten hen makkelijker kunnen vinden.
Zo zijn we gestart met een 0-meting en hebben we vanuit dat standpunt de SEO-strategie opgemaakt. We hebben hierbij een aantal zaken onderhanden genomen:
- Relevante zoekwoorden
- Technische aspecten van de website
- Website content toevoegen
Zichtbaarheid uitbreiden
Naast dat we nu vooral focussen op de zichtbaarheid van de Nederlandse website is het streven om ook in andere landen meer bekendheid op te doen. Bovenaan staan in Google, daar gaan we voor!
Om dit te kunnen bereiken gaan we door met het SEO proces en blijven we optimaliseren. Zo hebben we al een nieuwe website gerealiseerd, waarbij we veel technische punten hebben kunnen oppakken. Daarnaast is het belangrijk dat er elke maand nieuwe content op de website komt te staan om voor die eerste plek binnen Google te gaan.