Growth Marketing
Growth marketing. Zoals de naam al doet vermoeden, draait om groeien! Realiseer deze groei door het inzetten growth marketing, gefocust op je doelgroep en hun wensen en problemen.
Wat is growth marketing?
Growth marketing is een relatief nieuwe marketingvorm gericht op het stimuleren van kwalitatieve voor je bedrijf.
Een iets bekender term die wat weg heeft van growth marketing is growth hacking, misschien heb je hier al eens van gehoord? Het doel is in ieder geval hetzelfde namelijk; groeien. Maar er is wel degelijk een klein verschil.
Growth hacking richt zich op de algemene, snelle groei van een bedrijf doormiddel van technologische hacks en uitvindingen.
Bij growth marketing wordt de focus niet gelegd op snelle groei maar kwalitatieve groei en het vasthouden van die groei. Growth marketing richt zich op de branding van het bedrijf en de interactie met de doelgroep.
Begin met een growth strategy
Voor het behalen van kwalitatieve groei is het belangrijk dat je beschikt over een plan van aanpak. Met kwalitatieve groei bedoelen we dat je groei realiseert op basis van duurzame relaties die je opbouwt met klanten.
De effecten van je growth marketing vallen en staan met bij je growth marketing strategy. Het is belangrijk om hier dus de nodige tijd en aandacht aan te besteden. Zorg ervoor dat de activiteiten, uitdagingen en doelen helder zijn voor het gehele marketingteam.
Starten met growth marketing
Bij growth marketing wordt niet alleen gericht op het aantrekken van nieuwe klanten, maar ook op het activeren van bestaande klanten.
Je kunt dus niet zomaar iets doen met de hoop dat het werkt, je moet weten dat het werkt. Nu denk je vast; hoe dan.. Ik heb geen glazen bol?
Wij ook niet, maar data, dat hebben we allemaal!