B2B marketing

Groei voor jouw B2B organisatie met behulp van marketing. Kwalitatieve leads zijn essentieel en vormen dé basis van verdere groei. Door middel van de juiste marketing strategie, tools en SMART doelstellingen zorgen we samen voor groei.

Verschillen B2B en B2C online marketing

Business to Business online marketing verschilt van de online marketing voor Business to Customer. B2B heeft een langere customer journey. Het gaat bij B2B dan ook om klantbehoud. Klanten doen een aankoop voor een langere periode, daarom wordt er bij B2B marketing ook meer naar kwaliteit gekeken.

Bij B2C gaat het om de interesses en behoeften van de consument. Er wordt meer gericht op verkeer naar de website en het aantal bezoekers dat overgaat tot een transactie of een inschrijving.

B2B marketing strategie

Het is belangrijk om eerst goede doelstelling op te stellen de strategie hierop in te steken. Wij helpen graag bij het bepalen van een vertrekpunt tijdens een eerste strategiesessie. 

Voor het uitwerken van een B2B online marketing plan is het van belang dat je als bedrijf de customer journey inzichtelijk hebt. Hierdoor kan je beter inspelen op de verschillende fases in je customer journey. Addmark helpt je graag om deze helder te krijgen.

Onze B2B online marketing mogelijkheden

Search Engine Optimization is een vorm van performance marketing waarbij gefocust wordt op het verkrijgen van een hogere positie in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Zoekmachine optimalisatie komt eigenlijk bijna altijd terug in de marketingactiviteiten van een bedrijf. Dit is mede omdat het een kosteloze manier is om een hogere positie in Google te behalen en goed is voor de gebruikerservaring van je website. 

Bij Search Engine Advertising wordt gefocust op het opzetten, monitoren en bijsturen van advertentiecampagnes in de verschillende zoekmachines om zo het gewenste doel te behalen. Dit kunnen advertenties zijn boven de organische zoekresultaten, shopping advertenties maar ook advertenties op YouTube.

Inbound is een methode waarbij Attract, Engage en Delight centraal staan om je ​​bedrijf te laten groeien. In de reis die de klant aflegt binnen deze fasen is het van belang dat het waarde toevoegt en dat je vertrouwen opbouwt. Inbound zorgt voor een menselijke en behulpzame aanpak om zaken te doen. Het is een methode waardoor je betere marketing kunt inzetten, je sales kunt verbeteren en uiteindelijk een betere manier om je klanten te bedienen.

Marketing automation zet je in voor de gehele klantreis. Op basis van data zet je marketing in met als doel een uitmuntende ervaring. Dit heeft effect op de hoeveelheid en kwaliteit van nieuwe leads, het aantal geconverteerde leads en de groei van loyale klanten.

SEO

Search Engine Optimization is een vorm van performance marketing waarbij gefocust wordt op het verkrijgen van een hogere positie in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Zoekmachine optimalisatie komt eigenlijk bijna altijd terug in de marketingactiviteiten van een bedrijf. Dit is mede omdat het een kosteloze manier is om een hogere positie in Google te behalen en goed is voor de gebruikerservaring van je website. 

SEA

Bij Search Engine Advertising wordt gefocust op het opzetten, monitoren en bijsturen van advertentiecampagnes in de verschillende zoekmachines om zo het gewenste doel te behalen. Dit kunnen advertenties zijn boven de organische zoekresultaten, shopping advertenties maar ook advertenties op YouTube.

Inbound marketing

Inbound is een methode waarbij Attract, Engage en Delight centraal staan om je ​​bedrijf te laten groeien. In de reis die de klant aflegt binnen deze fasen is het van belang dat het waarde toevoegt en dat je vertrouwen opbouwt. Inbound zorgt voor een menselijke en behulpzame aanpak om zaken te doen. Het is een methode waardoor je betere marketing kunt inzetten, je sales kunt verbeteren en uiteindelijk een betere manier om je klanten te bedienen.

Marketing automation

Marketing automation zet je in voor de gehele klantreis. Op basis van data zet je marketing in met als doel een uitmuntende ervaring. Dit heeft effect op de hoeveelheid en kwaliteit van nieuwe leads, het aantal geconverteerde leads en de groei van loyale klanten.

Uitgelichte cases

Projecten waar we trots op zijn

Kosten per lead 50% lager met Google Ads
HubSpot Marketing

Kosten per lead 50% lager met Google Ads

Hoe krijg je zoekwoorden in de google top 3?
Website Marketing

Hoe krijg je zoekwoorden in de google top 3?

DNA United Forwarders: Ingevulde formulieren +103% door HubSpot
HubSpot Website Marketing

DNA United Forwarders: Ingevulde formulieren ...

Stijging website zichtbaarheid met 20,8%
Website Marketing

Stijging website zichtbaarheid met 20,8%

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website!
HubSpot Website

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website!

addmark-insocial-cases-google-ads-kosten-lager
addmark-abo-cases-top-zoekwoorden
addmark-dna-cases-formulier-inzendingen
addmark-fruitlife-case-website-zichtbaarheid
addmark-visma-cases-nieuwe-huisstijl-nieuwe-website