Positionering

Positionering

De positionering van een bedrijf gaat over hoe je doelgroep over je merk/bedrijf denkt. Om invloed te hebben op hoe je doelgroep over je bedrijf denkt is het cruciaal dat je als bedrijf weet waar je voor staat. Wanneer je beschikt over een duidelijke missie en visie en ervoor zorgt dat iedereen binnen het bedrijf deze uitdraagt zal je eenzelfde en duidelijke boodschap uitdragen.

Positionering

Wat is positionering?

Het positioneren of herpositioneren van een bedrijf gaat over de activiteiten die een bedrijf neemt om de doelgroep te voorzien van een bepaald beeld over het bedrijf ten opzichte van de concurrenten en de markt.

Bij het vormen van een positioneringsstrategie is een positioneringsmatrix een handige tool. Aan de hand van dit positioneringsmodel krijg je een beeld van hoe je doelgroep danwel buyer persona naar je bedrijf kijkt ten opzichte van je concurrenten.
Verder is het belangrijk om ook te kijken naar je merkidentiteit, merkbeleid, kernwaarden en je doelgroep in het algemeen. Al deze dingen functioneren als richtlijnen bij het ontwikkelen van een sterke positie voor je bedrijf/merk.

Ga voor een unieke identiteit

Je merkidentiteit is het visitekaartje van je merk, het is de visuele binnenkomer voor je merk, zorg er daarom voor dat je impact maakt.
Een goede merkidentiteit zorgt ervoor dat de unieke punten van het merk worden uitgelicht.

Bij het uitdenken en invulling geven van je merkidentiteit is het belangrijk dat je antwoord hebt op de volgende vragen.

  • Wat zijn de positieve en negatieve kenmerken van je bedrijf?
  • Wat zijn de kernwaarden van je bedrijf?
  • Welke behoefte vervult je product/dienst?
  • Voor wie is je product/dienst bedoelt?
  • Waar bevind je doelgroep zich?

 

Visuele Merkidentiteit

Visuele merkidentiteit

De positionering en identiteit is inhoudelijk helder. Nu is het tijd om dit ook visueel te maken!

Belangrijk bij het visueel vormgeven van de merkpositionering is dat het emotie en gevoel oproept bij je doelgroep.

Zorg voor een creatieve en opvallende logo & huisstijl, zodat je doelgroep niet om je heen kan en je je onderscheid van concurrenten.

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

sander-call-to-action

Geïnteresseerd in positionering?

AddMark helpt je graag met het ontwikkelen van een positionering die perfect aansluit bij jouw bedrijf.

Plan vrijblijvend een afspraak in met Sander

Afspraak maken →